Precunoașterea lui Dumnezeu ( 1 )

predestination=past-present-futureDumnezeu există în afara timpului, nu este influențat de timp, și poate fi prezent în diferite fragmente ale timpului în același moment. Trecutul, prezentul și viitorul sunt termeni umani raportați la o existență limitată. Pentru Dumnezeu trecutul și viitorul sunt un “acum” veșnic. Fiind prezent în toată linia timpului, Dumnezeu, evident cunoaște nu doar trecutul nostru ci și viitorul nostru. Într-un sens simplu, precunoașterea lui Dumnezeu se bazează pe faptul că El este prezent în același timp în toate dimensiunile timpului.

Deasemenea, dacă am compara viața noastră cu o linie, Dumnezeu ar fi prezent în același timp în orice punct al liniei. Prin urmare ceea ce vede Dumnezeu de la sfîrșit spre început ( adică lucrurile pe care El le-a văzut că se întîmplă, dar noi încă nu le cunoaștem ) nu poate fi schimbat contrar precunoașterii pe care Dumnezeu o are deja. Ceea ce vede Dumnezeu în viitor se întîmplă sigur și nu depinde de agentul liber uman. Într-un singur moment de timp, din mulțimea de alegeri pe care teoretic le putem avea, alegem și împlinim doar una. Dacă la ora 9.00 am de mers la serviciu, să stau acasă cu copilul sau să merg la magazin, din punct de vedere temporar pot realiza doar una și aceasta este unica mea alegere raportată la acea perioadă de timp (cauzată și direcționată de Dumnezeu). Dumnezeu fiind în orice punct al liniei timpului cunoaște fiecare alegere pe care eu o fac în oricare punct de pe linia timpului.

În același timp există o legătură sigură între precunoașterea lui Dumnezeu și predestinarea lui Dumnezeu. Creștinii recunosc că Dumnezeu cunoaște lucrurile, dar nu în toate cazurile, recunosc că El le și ordonează. Se crează impresia că Dumnezeu cunoaște lucrurile, dar totuși este altcineva care le „pune pe roate”, fie ele merg la voia întîmplării. În articolele anterioare se poate vedea clar că Dumnezeu crează și controlează toate lucrurile, evenimentele istorice, fenomene naturale, potrivit planului unic și veșnic pe care El L-a creat din veșnicii. Într-un exemplu simplu veți vedea legătura dintre precunoaștere și predestinarea lui Dumnezeu. Dacă Dumnezeu vede că o persoană merge la serviciu, pe drum este ploaie (potrivit planului Său), persoana cade și își fracturează piciorul, și totuși EL nu schimbă nimic în planul Său (să nu fie în acel loc și în acel moment ploaie), precunoașterea evenimentului devine predestinare (să se întîmple fractura). Pe de altă parte tocmai predestinarea evenimentelor de către Dumnezeu și este sursa precunoașterii lor.

Isaia 46:10  Eu am vestit dela început ce are să se întîmple şi cu mult înainte ce nu este încă împlinit. Eu zic: ,Hotărîrile Mele vor rămînea în picioare, şi ‘mi voi aduce la îndeplinire toată voia Mea.

Psalmii 139:1-2  Doamne, Tu mă cercetezi de aproape şi mă cunoşti,  ştii cînd stau jos şi cînd mă scol, şi de departe îmi pătrunzi gîndul.

Evrei 4:13  Nicio făptură nu este ascunsă de El, ci totul este gol şi descoperit înaintea ochilor Aceluia, cu care avem a face.

Acest articol a fost publicat în Doctrinele Bibliei și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu