Dumnezeu stăpînește asupra oamenilor

white-throneÎn textele anterioare din Scriptură am studiat că Dumnezeu controlează lucrurile, evenimentele, fenomenele naturii și ființele iraționale. Controlează oare Dumnezeu și oamenii? Stăpînește El peste ei, sau ei i se pot împotrivi? Este oare Dumnezeu capabil să-și împlinească planul Său măreț prin oameni sau Dumnezeu este impus să caute alternative sau oameni potriviți pentru a duce la bun sfîrșit lucrurile planificate din veșnicii.

În ultimul timp tot mai des poți auzi predici de genul “Lăsați-L pe Dumnezeu să lucreze în viața voastră” sau “El nu poate lucra dacă voi nu-I permiteți” etc. Cum predicatorii zilelor noastre au făcut din Dumnezeu un subaltern al oamenilor? Cum Dumnezeu veșnic care a creat universul este acum la cheremul oamenilor? Cum își pot permite oamenii să prezinte pe Dumnezeul biblic ca pe un zeu jalnic care nu poate face nimic fără acordul celor pe care I-a creat?

Și totuși, dacă Dumnezeu nu poate face nimic împotriva voinței omului, de ce atunci se mai roagă creștinii ca Dumnezeu să schimbe inima rudelor unora dintre ei, ca aceștia din urmă să vină la pocăință?

Totuși Biblia vorbește tocmai opusul, adică Dumnezeu controlează creaturile care îi aparțin pe deplin Lui.

Proverbe 16:9  Inima omului se gîndeşte pe ce cale să meargă, dar Domnul îi îndreaptă paşii. –

Proverbe 19:21  Omul face multe planuri în inima lui, dar hotărîrea Domnului, aceea se împlineşte. –

Proverbe 21:1  Inima împăratului este ca un rîu de apă în mîna Domnului, pe care îl îndreaptă încotro vrea. –

Cum totuși pot oamenii afirma că se pot împotrivi voii Lui cînd Biblia în continuare vorbește la fel de clar despre puterea lui Dumnezeu.

Iov 23:13-15  Dar hotărîrea Lui este luată, cine i se va împotrivi? Ce-I doreşte sufletul, aceea face. El ‘şi va împlini dar planurile faţă de mine, şi va mai face şi multe altele. De aceea tremur înaintea Lui, şi cînd mă gîndesc la lucrul acesta, mă tem de El.

Isaiah 14:27  Domnul oştirilor a luat această hotărîre: cine I se va împotrivi? Mîna Lui este întinsă: cine o va abate?

Isaiah 46:9-10  ,,Aduceţi-vă aminte de cele petrecute în vremile străbune; căci Eu sînt Dumnezeu, şi nu este altul, Eu sînt Dumnezeu, şi nu este niciunul ca Mine.  Eu am vestit dela început ce are să se întîmple şi cu mult înainte ce nu este încă împlinit. Eu zic: ,Hotărîrile Mele vor rămînea în picioare, şi ‘mi voi aduce la îndeplinire toată voia Mea.

Acest articol a fost publicat în Doctrinele Bibliei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu