Alegerea necondiţionată pentru mîntuire.

Dumnezeu a ales după buna plăcere a voii Sale un popor predestinat pentru mântuire. Această alegerea nu a fost pe baza unor atitudini sau fapte a oamenilor ci pe suveranitatea Sa.

  1. Romani 8:28-30 “De altă parte, ştim că toate lucrurile lucrează împreună spre binele celorce iubesc pe Dumnezeu, şi anume, spre binele celorce sînt chemaţi după planul Său.Căci pe aceia, pe cari i-a cunoscut mai dinainte, i-a şi hotărît mai dinainte să fie asemenea chipului Fiului Său, pentruca El să fie cel întîi născut dintre mai mulţi fraţi.Şi pe aceia pe cari i-a hotărît mai dinainte, i-a şi chemat; şi pe aceia pe cari i-a chemat, i-a şi socotit neprihăniţi; iar pe aceia pe cari i-a socotit neprihăniţi, i-a şi proslăvit.”
  2. Efeseni 1:4 ,5 “În El, Dumnezeu ne-a ales înainte de întemeierea lumii, ca să fim sfinţi şi fără prihană înaintea Lui, dupăce, în dragostea Lui, ne-a rînduit mai dinainte să fim înfiaţi prin Isus Hristos, după buna plăcere a voiei Sale”
  3.  Apocalipsa 13:8 Şi toţi locuitorii pământului i se vor închina, toţi aceia al căror nume n-a fost scris, de la întemeierea lumii, în cartea vieţii Mielului, care a fost înjunghiat.
  4.  Matei 11:27 Toate lucrurile Mi-au fost date în mâini de Tatăl Meu; şi nimeni nu cunoaşte deplin pe Fiul, afară de Tatăl; tot astfel nimeni nu cunoaşte deplin pe Tatăl, afară de Fiul, şi acela căruia vrea Fiul să i-L descopere.
  5. Matei  22:14 Căci mulţi sunt chemaţi, dar puţini sunt aleşi.”
  6. Matei 24:22,24,31 Şi dacă zilele acelea n-ar fi fost scurtate, nimeni n-ar scăpa; dar, din pricina celor aleşi, zilele acelea vor fi scurtate. Căci se vor scula Hristoşi mincinoşi şi prooroci mincinoşi; vor face semne mari şi minuni, până acolo încât să înşele, dacă va fi cu putinţă, chiar şi pe cei aleşi. El va trimite pe îngerii Săi cu trâmbiţa răsunătoare, şi vor aduna pe aleşii Lui din cele patru vânturi, de la o margine a cerurilor până la cealaltă.
  7. Romani 9:11-13, 9:16 Căci, măcar că cei doi gemeni nu se născuseră încă, şi nu făcuseră nici bine nici rău, – ca să rămână în picioare hotărârea mai dinainte a lui Dumnezeu, prin care se făcea o alegere, nu prin fapte, ci prin Cel ce cheamă, s-a zis Rebecii: „Cel mai mare va fi rob celui mai mic, s-a zis Rebecii: Cel mai mare va fi rob celui mai mic. Aşadar, nu atârnă nici de cine vrea, nici de cine aleargă, ci de Dumnezeu care are milă.
Acest articol a fost publicat în Doctrinele Bibliei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Alegerea necondiţionată pentru mîntuire.

  1. Cristi B. spune:

    Iertare ca deranjez cu o umila intreabre: tu de unde stii ca esti dintre cei alesi? Pe ce se bazeaza credinta ta ca esti ales de Dumnezeu dinainte de intemeierea lumi.. Multumesc. Chiar doresc un raspuns pertinent la aceasta intrebare. Nu o pun ca sa ma aflu in treaba si sa isc dispute inutile. Cu multumiri. Pt o discutie mai ampla in privat ai adresa mea de mail csbucurATyahooDOTcom

    Apreciază

  2. „Càci multi sunt chemati,dar putin sunt alesi.”Matei 22;14.La acest verset ,dar si la celelalte citate deja in articol,se poate adauga si acestea din Fa.Apostolilor 13;46-48.
    Apostolii au primit porunca sa duca Evanghelia pana la marginile pamantului.Deci multi au fost chemati,dar numai putini alesi.Versetul 48 ne dovedeste acest adevar:”….Si TOTI CEI CE ERAU RANDUITI SA CAPETE VIATA VESNICA AU CREZUT.”

    Apreciază

  3. munteanuaurel spune:

    Primul semn din care iti dai seama ca ai fost ales este : regenerarea.

    Regenerarea este semnul ca ai fost nascut din nou , ca ai fost pecetluit cu Duhul sfant (Ef. 1.13-14.) , si Acesta va ramane in tine ca o garantie pentru ziua rascumpararii .

    Orice persoana mantuita va ajunge intr-o zi la convingerea ca a fost aleasa .

    Apreciază

  4. anabaptistul spune:

    de unde stii ca esti dintre cei alesi?
    Prin simplu fapt ca ai fost nascut din nou . Nasterea din nou este o certitudine ca ai fost ales !
    Este simplu nu ?

    Apreciază

  5. Una din cele mai grele intrebari pentru Calvinisti este ca ei nu stiu cine este salvat sau cum obisnuiesc sa zica „regenerat”.Semnele vizibile ale mantuirii niciodata nu se iau in calcul pe cand Mantuitorul nu odata spune ca roadele si mai ales esenta omului sunt indispensabile de starea in care se afla.

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan spune:

      Daca tot te refereai la spusele Domnului Isus, tot El mentioneaza ca unii din astia cu roade, vor scoate draci in numele lui Isus, vor face minuni etc, dar El le va spune ca nu i-a cunoscut niciodata.

      Apreciază

  6. Vorbind de semnele vizibile am vrut sa spun de cele intr-adevar vizibile ci nu de fatarnicia care iese repede la iveala(de care ai scris).Unii oameni traiesc o viata in credinta ferindu-se de curvie,lacomie si de tot felul de pacate si la urma se leapada.Si calvinistii in astfel de cazuri spun ca omul nici nu a fost defapt crestin ci s-a plimbat si el prin biserica dar uita de un singur lucru:Cu a cui putere se fereau sa pacatuiasca acesti oameni(depravati apropo) si apoi sa se lepede?

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan spune:

      In vechiul legamint, oamenii puteau sa se abtina de la anumite pacate datorita legii la care se supuneau, datorita constiintei sau datorita unei hotariri personale. Multi necrestini se lasa de fumat, de baut sau de curvit ca asa vor ei. Si evident nu poti spune ca din cauza credintei au facut asta. Mai interesant este termenul „s-au lepadat”… Banuiesc ca vorbesti de faptul ca s-au lepadat de mers la biserica, nu de Dumnezeu, ca ar fi ridicol. Si ca sa concretizez cu ai cui putere… cu puterea pe care o aveau si acei care erau sub lege, sau celor care vor pur si simplu sa se lepede de fumat.

      Apreciază

    • anabaptistul spune:

      Iti fac o propunere :

      Te poti intoarce inapoi in lume si sa iti traiesti felul de vietuire ca odinioara ?

      Daca iti surade acest gand si nu ai remuscari si nu te mai intorci niciodata a fost pt tine doar o experienta nefericita .

      Daca iti spui ca un asemenea gand nici sa nu imi treaca prin cap , si il izgonesti dinaintea ochilor mintii tale si ai merge pana acolo sa iti dai chiar si viata pt Cristos , e un semn ca ai fost rascumparat si ai arvuna Duhului Sfant.

      Ca si concluzie : cine incepe pe Cale trebuie sa mearga si sa persevereze pana la final cine abandoneaza ,, nu este vrednic de Mine ” . Cale de mijloc nu exista din cate stiu .

      Apreciază

  7. anabaptistul spune:

    Draga Dumitru , cel care este salvat (mantuit ) este cel care crede doar in Cristos ca Stapan si singur mantuitor. Toti care cred, spune Scriptura sunt mantuiti . Oamenii acestia care sunt regenerati (nascuti din nou ) trebuie sa dea dovada prin faptele de zi cu zi .
    Daca faci aluzie la numele celor care cred , cu siguranta e un raspuns greu de dat, pt ca nu am citit nici unul dintre noi Cartea Vietii Mielului injunghiat ( unde stau scrise numele celor care vor fi salvati inca inainte de intemeierea lumii ) pt a sti cine e mantuit si cine nu va fi niciodata.
    Din pacate observ ca tu esti confuz chiar in terminologie si confuzi mantuirea cu nasterea din nou (regenerarea ). Nasterea din nou este un eveniment unic care este punctul de inceput al vietii spirituale si e facuta de DUHUL SFANT la auzirea cuvantului , si salvat (mantuit ) este intreg procesul de la A la Z care cuprinde toate aspectele : nastere din nou , pocainta , credinta , fapte bune randuite dinainte , alegerea , predestinarea , cunoasterea , sfintirea , ispasirea , etc. si se incheie cu glorificarea .

    Apreciază

  8. Frate „Anababtistul” cand spunem mantuit avem in vedere timpul sau starea cat esti cu Cristos.Daca te lepezi de El si El se leapada de tine.Ciprian deci recunosti ca omul(depravat,neputincios) are puterea sa se lepede de vicii?Omul face deosebire la nivel mintal ce este rau si ce este bun dar vointa de a face binele este afectata de cadere.Cand zic s-a lepadat am in vedere lepadare de credinta ci nu de biserica.Cum poti sa te lepezi de ceea ce nu ai avut?Spunei unui ateu sa sa lepede de Cristos,suna ridicol nu-i asa?Problema ca voi(calvinistii)negati consecintele logice ale propriei invataturi.Reiesind din „ALEGEREA NECONDITIONATA ” clar deducem ca pacatul defapt nu exista.Cum poti sa fii depravat si predestinat in acelasi timp daca Dumnezeu te-a depravat fortat(dupa doctrina voastra).A fi depravat insemna a avea alegere intre bine si rau.Chiar nu vedeti ca invatatura aceasta se poate spulbera printr-o logica simpla?Cititi putin despre Luter si Melanhton,ei ambii de la inceput au imbratisat aceste aceasta doctrina pana nu si-au dat seama de faptuli ca nu reflecta caracterul lui Dumnezeu si contravine logicii.

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan spune:

      Daca tot faci apel la logica, cred ca prima din ele ar fi sa renunti la denumiri de genul „voi calvinistii” sau exprimari de felul asta. Sunt crestin, nu calvinist.
      Si iarasi despre logica… Chiar vedem cum invatatura aceasta poate fi spulberata prin logica ta simpla, dar daca o iei incetisor cu cititul poate sa evolueze in una mai adinca.

      Apreciază

      • Denumirea de calvinist tine de asocierea fata de invatatura pe care o crezi ca adevarata.Sigur ca sunteti crestini.Am citit destul ca sa pot face distinctie dintre adevar si erezie.Nu cred ca am nevoie de tone de carti sa poti deosebi lucrurile.Si in final cei mai buni savanti(„scholars” nu predicatori )in Nt si Ot sunt de orientare arminiana si spun clar ca calvinismul se bazeaza pe greseli grosolane de interpretare(lipsa de context)pe care voi nici nu vreti (sunt absolut sigur)macar sa le aflati.

        Apreciază

  9. munteanuaurel spune:

    Frate Dumitru vad ca ati inceput discutia la Ciprian pe blog . Cu ceva timp in urma am discutat pe Moldova crestina . As dori sa discutam fara acuzatii sau jigniri.
    In primul rand cred ca dv nu prea stiti ce cred baptistii care ii numiti calvinisti . Cu ingaduinta dv am sa va dau un link de la blogul meu si as dori cand aveti timp sa va uitati peste materialul respectiv: Doctrinele harului sau ,,Calvinism” .

    http://aurelmunteanu.wordpress.com/2012/05/02/doctrinele-harului-sau-calvinism/

    Asta cred eu ,( cred ca si Ciprian crede aceleas lucruri ) . Dupa ce va informati sunt dispus sa disecam aceste aspecte in pace si rugaciune.
    Ma bucur ca inca mai cautati raspunsuri si puneti comentarii la asemenea subiecte.
    Har , pace si multa indurare !

    Apreciază

  10. Aurel nu inteleg de ce va suparati cand vi se spune calvinisti?Crede-ma stiu foarte bine ce cred crestinii adepti a lui Calvin(scriu cum va place).Am intrat la tine pe blog mai demult.Aurel nu vreau sa jignesc pe nimeni si nici nu acuz doar incerc sa spun lucrurilor pe nume.Sincer am impresia ca v-ati bagat in tarite acum si de nevoie va zbateti in argumente neconvingatoare.Voi citi articolul tau..multa pace

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan spune:

      Dumitru, nu cred ca cineva cu care vorbesti la mine pe blog este adeptul lui Calvin. Doamne fereste de asa ceva. Dar asta mai confirma inca o data lipsa ta de citire prin carti. Stii teoria, daca taceai filosof ramineai. Cele cinci puncte ale calvinismului sunt date in cinstea lui Calvin, si nu reprezinta nici decum principiile sau ideile pe care le avea domnul Calvin. In rest multa pace si cred ca este mare necesitate de a discuta pina nu pui mina pe carte.

      Apreciază

  11. Ciprian nu mai inteles corect.Adepti inseamna acei oameni care sustin si promoveaza invatatura pe care el a infiintat-o.Nu conteaza acum daca el personal a pornit aceasta controversa sau succesorii lui.De care carti vorbesti mai frate?Trec cu vederea provocatiile.In loc sa raspunzi la intrebarile puse schimbi directia discutiei spunandu-mi de carti:):)Este un truc cunoscut Cipriane.Acolo mai sus am pus un link.Cred ca este de ajuns sa crezi ca sunt la curent despre ce se vorbeste.Ciprian uite aici:http://arminiantheology.wordpress.com/knigi/,
    http://arminiantheology.wordpress.com/stati/
    http://arminiantheology.wordpress.com/eksegesa/
    http://arminiantheology.wordpress.com/diss/

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan spune:

      Da, Dumitru, avind in vedere ca citesti asa carti renumite, ale marilor teologi rusi, pe care nimeni nu-i cunoaste, nu cred ca te pot contrazice la teorie. Sa ai succes.

      Apreciază

  12. Te uiti si nu vezi.Uite atent aici la bibliografie si vezi teologi renumiti:http://arminiantheology.wordpress.com/2010/08/26/iab/
    http://arminiantheology.wordpress.com/2010/08/26/rbiel/.
    Nu zi hop pana cand nu ai sarit.Pentru tine conteaza cine spune ci nu ce spune?Apropo teologii de care spui sunt foarte seriosi.Daca vrei occidentali poftim:N.T. Wright,Norman Geisler,Scot Mcknight,A.W. Tozer,Howard Marshall,F. F. Bruce,Gordon D. Fee,Ben Witherington, III,Donald Guthrie,Paul Ellingworth,Anthony C. Thiselton,etc.Dupa cum vezi este „spuma exegeticii” mondiale(fara patos vorbind).Asa ca nu cred vei putea spune ceva impotriva celor mai buni biblisti din lume.

    Apreciază

  13. Isfa Alin spune:

    Alegerea lui Dumnezeu nu este arbitrară, ci pe baza preştinţei Lui.

    „Petru, apostol al lui Isus Cristos, către cei aleşi – care locuiesc ca peregrini, împrăştiaţia în Pont, Galatia, Capadocia, Asiab şi Bitiniac – după preştiinţa lui Dumnezeu Tatăl, prin sfinţirea lucrată de Duhul, spre ascultarea şi stropirea cu sângele lui Isus Cristos: harul şi pacea să vă fie înmulţite!” – 1Petru 1:1,2.

    În greacă: „preştiinţă” : „prognosis”,

    În limba română avem termenul: prognoză.
    După cum un om î-şi i-a umbrela înainte de a ieşi pe baza prognozei meteoo.
    Dumnezeu în preştiinţa Lui (cunoaşterea Lui de mai dinainte) a ştiut cine va reacţiona cu credinţă la Evanghelie şi i-a ales spre salvare, spre a fi mireasa Domnului.

    Apreciază

  14. munteanuaurel spune:

    Este un nonsens ce spui Aline . ,,a ştiut cine va reacţiona cu credinţă la Evanghelie ” e catolicism pt ca tot EL este cel ce da credinta in dar omului ( Ef. 2.8.) si tu , numesti asta ,,reactie „? Cum vine asta : te aleg pt ca tu ai ales sa raspunzi pozitiv dupa ce Eu ti-am DAT in dar CREDINTA?
    2 Tim 1.9. si Tit 3.5. par sa spuna cu totul altceva , decat ca Dumnezeu a prevazut in prestiinta.

    Apreciază

  15. Nicaieri in biblie nu se vorbeste despre credinta ca dar frate Aurel, in afara de acest verset interpretat in afara contextului.Pavel se adreseaza iudeilor care ziceau ca fagaduinta este doar pentru ei.Dumnezeu atatea ori in scriptura ii mustra pe oameni de necredinta,neascultare.Cum crezi de ce?De ce Dumnezeu cere de la noi ceea ce ne da doar El?
    Intrebarile care le pun au o logica si anume:daca alegerea este neconditionata atunci unica sursa si autor al raului in lume este Dumnezeu,ceea ce nu este adevarat.Dar daca este conditionata se incadreaza exact in logica evenimentelor prezente in biblie si in viata reala prin faptul ca nu toti oamenii primesc evanghelia,unii deodata altii mai tarziu sau niciodata.

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan spune:

      Autorul tuturor lucrurilor este Dumnezeu. Daca nu admiti asta, atunci ai probleme. Dumnezeu este suveran si toate lucrurile merg potrivit planului Sau. Daca pui la indoiala acest lucru, pui la indoiala suveranitatea lui Dumnezeu. Intrebarea este cine face raul? Raspuns Diavolul. Cu permisiunea cui? A lui Dumnezeu.
      Daca mai ai neclaritati, nu te sfii, scrie!

      Apreciază

      • Ciprian Sarivan spune:

        Ce sa zic Dumitru. Tu spui ce stii, sau ce ai auzit. Nu e grav, cartile de obicei ajuta sa mai repari erorile de gindire. Nu o lua personal. Si eu am gresit, dar citind literatura am mai corectat un pic gindirea. Daca ai timp, poti sa citesti inca o data Romani 8:28-39. De acolo daca poti, afla despre care alesi vorbeste Dumnezeu. Daca nu, te ajut.

        Apreciază

  16. Mai spun si concluziile din ceea ce citesc si anume:Nu pun la indoiala suveranitatea lui Dumnezeu afirmand ca omul are libertate.Daca ne uitam strict la litera ci nu la sens al pasajului recomandat facem urmatoarele concluzie:Dumnezeu i-a ales pe cei ce vor crede,totul incepe pe cunoastere mai dinainte(conditia pe care calvinismul o neaga)si alegerea de care spune Pavel este corporativa nu individuala adica merge vorba de Israel nu de fiecare om in parte pentru acest lucru se incadreaza in contextul istorico-cultural al epistolei fiindca iudeii nu primeau mesajul evangheliei si in urmatorul capitol Pavel spune despre suveranitatea lui Dumnezeu in declararea vinei in judecata sa.Cred ca faci diferenta in a declara pe om vinovat(a ignora justificarea) si a invinui pe nevinovat de ceva.Cu privire la rau din pozitia calvinista reulta ca Dumnezeu permite raul dupa buna placere a voi sale?Cum impaci tu asta cu dorinta lui de asalva omul?
    Iubeste Dumnezeu pe cei ce se duc in iad?Daca da cum ii iubeste?Cine ii poate desparte de dragostea lui?(pacatul).

    Apreciază

  17. Admit ca pot fi influentat de carti .Dar cred ca sunt echilibrat in alegerea lor.Imi amintesti de opera „Alexandru Lapusneanu” unde oamenii strigau sa-l scoata afara pe Motoc.Motoc spunea ca oamenii sunt prosti dar Lapusneanu ea raspuns:prosti dar multi.Tu crezi ca toti savantii (inclusiv si calvinisti) care neaga cele trei puncte din mijloc(sau cele cinci) ale calvinismul sunt nedrepti,nestiutori sau influentati?Inca o data remarc:savanti nu predicatori.Daca mai ai acces la Howard Marshall discuta cu el pe aceasta tema.Daca ai acces la o biblioteca buna pot sa afli ce spune arminianismul cu adevarat ci nu interpretii lui calvinisti(ca R.C.Sproul,Spurgeon si altii.).

    Apreciază

  18. Isfa Alin spune:

    Este adevărat că viaţa veşnică este un dar (Romani 6:23), şi îndreptăţirea se acordă prin harul lui Dumnezeu, însă Biblia arată clar că credinţa salvatoare care duce la îndreptăţire, vine din inimă, ea nu este un dar, ci mântuirea este un dar!
    Romani 10:9,10: „Dacă mărturiseşti deci cu gura ta pe Isus ca Domn, şi dacă crezi în inima ta că Dumnezeu L-a înviat din morţi, vei fi mîntuit. Căci prin credinţa din inimă se capătă neprihănirea, şi prin mărturisirea cu gura se ajunge la mîntuire”. Este foarte clar în Scriptură că omul trebuie să creadă în inima lui, nu darul crede, ci omul, lui i se porunceşte să creadă în Isus, nu Duhului Sfânt! Credinţa salvatoare este o credinţă ce vine din inimă, aşa o defineşte Biblia, nu un dar al credinţei!
    Darul credinţei li se dă la unii credincioşi pentru a face minuni, dar nu este pentru toţi, după cum este scris: „De pildă, unuia îi este dat, prin Duhul, să vorbească despre înţelepciune; altuia, să vorbească despre cunoştinţă, datorită aceluiaş Duh; altuia credinţa, prin acelaş Duh; altuia, darul tămăduirilor, prin acelaş Duh” (1Corinteni 12:8,9). Astfel toţi creştini au credinţa mântuitoare care vine din inimă, dar doar unii au darul credinţei!
    Prin urmare, toţi oamenii pot crede în Cristos, toţi oamenii sunt chemaţi să creadă şi astfel să fie îndreptăţiţi şi să primească mântuirea şi iertarea păcatelor, după cum învaţă Scriptura în contextul din Romani 10:11-13: „după cum zice Scriptura: «Oricine crede în el, nu va fi dat de ruşine.» În adevăr, nu este nici o deosebire între Iudeu şi Grec; căci toţi au acelaş Domn, care este bogat în îndurare pentru toţi cei ce-L cheamă. Fiindcă «oricine va chema Numele Domnului, va fi mîntuit”.
    Biblia învaţă clar că „toţi”, pot fi mântuiţi, Biblia foloseşte şi expresia: „oricine”, astfel oricine crede din inimă şi Îl cheamă pe Isus, va fi mântuit!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s