Evanghelia falsă a cooperării omului cu Dumnezeu în mântuire

Dar se cuvine să vorbim despre o altă evanghelie, în vogă în cadrul creştinismului protestant evanghelic: evanghelia cooperării omului cu Dumnezeu în mântuire. Această evanghelie afirmă că prin moartea lui Cristos, Dumnezeu a oferit tuturor oamenilor posibilitatea de a se mântui. Jertfa în sine nu a mântuit pe nimeni, ci a oferit doar şansa mântuirii, dacă omul adaugă partea lui la ceea ce Dumnezeu a făcut deja. Partea omului înseamnă de obicei decizia sau hotărârea de a-L urma pe Isus, pocăinţa şi credinţa, care trebuie dovedite prin semne fizice, cum ar fi ridicări de mână, venire în faţa adunării, etc.

În esenţă, această evanghelie spune că mântuirea păcătosului nu este în totalitate prin har, adică nu este în totalitate opera lui Dumnezeu, ci mântuirea este sinergetică, adică reprezintă efortul combinat al lui Dumnezeu şi al omului. Această evanghelie reprezintă un compromise între Evanghelia autentică a harului, care afirmă că mântuirea este 100% opera lui Dumnezeu, şi evanghelia mântuirii prin fapte, care afirmă că mântuirea este 100% merit personal.

Conform evangheliei arminiene, căci aşa se numeşte această evanghelie în termeni teologici, mântuirea este parte har (contribuţia lui Dumnezeu) şi parte merit (contribuţia omului).

Dar harul şi meritul nu se pot combina, ne spune apostolul Pavel în Romani 11:6, „Şi dacă este prin har, atunci nu mai este prin fapte; altminteri harul n-ar mai fi har. Şi dacă este prin fapte, nu mai este prin har; altminteri fapta n-ar mai fi faptă.” Mântuirea nu poate fi parte prin merit, parte prin nemerit. Această combinaţie distruge noţiunea de har, şi în realitate este tot mântuire prin fapte.

Scriptura este fermă în afirmaţiile sale, că omul nu se poate mântui prin propriile fapte, nu poate câştiga harul lui Dumnezeu şi nici nu poate sta înaintea Sa pe baza meritelor personale.

Orice mesaj care predică altceva decât mântuirea ca fiind opera lui Dumnezeu, de la un capăt la celălalt, este acea „altă evanghelie” despre care apostolul spunea: „dacă vă propovăduieşte cineva o evanghelie deosebită de aceea pe care aţi primit-o, să fie anatema” (Galateni 1:9).

Toate evangheliile false Îl dezonorează pe Cristos, pentru că din Domn şi Împărat, Îl transformă într-un cerşetor, care bate mereu la uşile închise ale inimilor oamenilor. Ele dezonorează jertfa Sa perfectă, căci afirmă că nu este suficientă pentru mântuire, că pentru a fi eficientă, omul trebuie să adauge la jertfa lui Cristos propria sa contribuţie.

Fără mesajul clar al Evangheliei nu poate exista mântuire. Apostolul Pavel îi avertiza pe corinteni „Vă fac cunoscut, fraţilor Evanghelia, pe care v-am propovăduit-o, pe care aţi primit-o, în care aţi rămas, şi prin care sunteţi mântuiţi, dacă o ţineţi aşa după cum v-am propovăduit-o; altfel, degeaba aţi crezut” (1 Corinteni 15:1-2). O altă evanghelie nu are putere mântuitoare, pentru că nu este folosită de Duhul lui Dumnezeu pentru a produce naşterea din nou.

Atacurile împotriva Evangheliei harului sunt la fel de vechi precum Evanghelia însăşi. Satan, maestrul diversiunii, a căutat de la început să schimbe, să corupă, să răstoarne mesajul mântuitor. El a plăsmuit o altă evanghelie, diferită, opusă celei a lui Cristos, în care omul se mântuieşte singur sau contribuie măcar parţial la propria-i mântuire.

O evanghelie falsă va avea ca efect subminarea autorităţii supreme a Scripturii, coruperea învăţăturilor lui Cristos, o închinare à la Cain, o creştere a superficialităţii spirituale, o înmulţire a celor ce pretind a fi mântuiţi dar în realitate nu sunt şi o mărturie proastă pentru Cristos înaintea lumii.

Acest articol a fost publicat în Doctrinele Bibliei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Evanghelia falsă a cooperării omului cu Dumnezeu în mântuire

  1. roman din Romania spune:

    Este adevarat ca Mantuirea vine prin Harul lui Dumnezeu si prin Jertfa Domului Isus Cristos,fara vreo participare faptica a pacatosului.Mantuirea este un Dar al lui Dumnezeu,un fel de cadou pe care nu trebuie sa-l platesti in vreun fel,insa dupa ce ai fost mantuit,trebuie sa faci fapte demne de Pocainta,nu poti sa astepti sa ti se faca cadouri zilnic.Cum spunea ap.Iacov:”ce-i foloseste cuiva sa spuna ca are credinta,daca n-are fapte?Poate,oare credinta aceasta sa-l mantuiasaca”? Parerea mea,ca nu ! Mantuirea o primesti fara fapte,insa o pazesti prin fapte.

    Apreciază

  2. munteanuaurel spune:

    ,,Mantuirea o primesti fara fapte,insa o pazesti prin fapte.”

    Aceasta expresie arata ca inca nu ati inteles harul draga roman din Romania !
    Faptele bune sunt dovada clara , ca sunteti mantuit.

    Apreciază

    • roman ioan-romania spune:

      Draga prietene munteanuaurel,v-am citit unele comentarii si,imi place viziunea dvs.Si expresia mea de mai sus are cam aceeasi valoare semantica,poate,cu unele nuante,in sensul ca faptele bune sunt consecinta mantuirii.Totusi,cred ca,omul avand o fire pacatoasa poate cadea la un moment dat din nou in robia pacatului,fie chiar si din culpa,adica fara intentie. Sunt de acord cu dvs.ca faptele bune sunt dovada mantuirii,insa eu am mers mai profund-poate ca nu ati observat-si am spus ca sunt consecinta mantuirii.Faptele bune facute de cineva sunt „dovada ca este mantuit”,dupa cum spuneti,dar daca el nu este credincios si nici nu crede in mantuire?! Fara a avea pretentia unei dispute,hai sa-i spunem semantico-ideologice,mi-ar placea sa faceti un scurt comentariu,sa avem un schimb de pareri.
      P.S.Va simpatizez,desi nu va cunosc,pentru ca in liceu am avut un profesor de Istorie cu numele Munteanu Aurel,cu care am fost efectiv prietent.Astept comentariul dvs.

      Apreciază

      • aurel1967 spune:

        ROMAN IOAN RO…

        ai mintea mai limpede decat cel pe carel lauzi si la caare vrei sa te cobori.

        nu fa asta…CI CONTINUATI DRUMUL DE STUDIU SI RUGACIUNE PERSONALA ALATURI DE HRISTOS

        Apreciază

  3. aurelmunteanu spune:

    In primul rand ma bucur ca nu sustineti ca mantuirea este har + fapte , mantuirea este in intregime prin har .

    Harul nu trebuie confundat cu bunătatea lui Dumnezeu faţă de întreaga sa creaţie.
    Matei 5:45

    „ca să fiţi fii ai Tatălui vostru care este în ceruri; căci El face sărăsară soarele Său peste cei răi şi peste cei buni, şi dă ploaie peste cei drepţi şipeste cei nedrepţi.”
    Harul nu este o ofertă, ci mai degrabă este calea prin care Dumnezeu acţioneazăsau operează în relaţiile cu poporul Său.

    Definiţia harului: „favorul nemeritat arătat de Dumnezeu oamenilor”
    Natura harului pretinde că acesta nu poate fi meritat – aceasta înseamnă că nu se poate face nimic pentru a obţine har, a menţine harul sau a rămâne într-o starede har –
    Romani 11:6

    „Şi dacă este prin har, atunci nu mai este prin fapte;altmintrelea, harul n-ar mai fi har. Şi dacă este prin fapte, nu mai este prin har; altmintrelea, fapta n-ar mai fi faptă.”
    Asta cred eu despre har .

    Cat priveste caderea in pacat , omul va cadea cu siguranta pt ca nu este perfect , el este supus pacatului , dar cel ales si credincios , se va ridica , nu va starui pt totdeauna in starea de pacat .

    Daca o va face , este o dovada clara ca nu a fost mantuit pana in acel moment , nu cred ca un om regenerat gaseste placere permanenta de pacat si nu se bucura de el , la fel cum porumbelul lui Noe ,nu s-a bucura de starvurile gasite dupa potop . Nu se poate spune acelas lucru si despre corb , pt el era o desfatare . Chestia este de natura .

    Cine este mantuit se va stradui sa traiasca conform noii naturi facand fapte vrednice de o minte schimbata si de o natura noua . Cine este mort spiritual va trai in pacat si va simtii placere , durerea mare pt el este ca el nici nu realizeaza ca este mort spiritual si daca face ,, fapte de pocainta ” este o dovada de ,, spasme ale mortii ” asa cum spunea Spurgeon.

    Apreciază

    • roman ioan-romania spune:

      Multumesc, prietene Aurel pentru comentariu! In principiu,sunt de acord cu dvs.Sunteti din R.Moldova ?

      Apreciază

    • aurel1967 spune:

      HARUL este nemeritat- PENTRU NIMC ALTCEVA DECAT CA>
      dupa LEGEA SFINTA SI A DREPTATII SI Lui Dumnezeu trebuia sa fim cu totii morti

      „toti au pacatuit si sant lipsiti de slava Lui Dumnezeu`´
      „plata pcatului este moartea„

      DEAIA E HARUL NEMERITAT… ca NOI MERITAM moartea pt ca toti am pacatuit
      NEMERITAT PT CA HARUL NE LASA IN VIATA desii CONFORM DRETATII trebuia sa fim CU TOTII MORTI

      ASTFEL HARUL NU VA INDREPTATII PE PACATOS LA CALCAREA LEGII LUI DUMNEZEU

      ,traind SUB HAR nici poveste nu poate fi ca noi sa ne mai permitem CALCARE DE LEGE.(pacat)

      ci Harul este o stare care ne permite sa existam DESII TREBUIA SA FIM CRUCIFICATI fiecare din noi asa precum Domnul nostru.

      HARUL ESTE UN ULTIM TIMP ACORDAT DE DUMNEZEU CA SA REGRETAM CALCARILE NOASTRE DE LEGE
      HARUL ESTE O ULTIMA SANSA SI UN ULTIM TIMP DE INDREPTARE

      HARUL ESTE ACORDAREA UNUI SURPLUS DE TIMP in care trebe sa zicem :
      –-eu trebuia sa fiu mort–- iar daca traiesc nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine.

      SANTEM MANTUITI PRIN HAR adica prin faptul ca ni sa acordat TIMP DE HAR.
      DESII NU MERITAM altceva decat MOARTEA

      cei ce vor primii mostenirea vietii vesnice VOR FI PRIMIT-O DATORITA ACESTUI TIMP DE HAR….pt ca ,daca nu era TIMPUL DE HAR atunci NIMENI NU AR MAI FI FOST MANTUIT CI MORTI AM FI FOST CU TOTII SI INEXITENTI datorita calcarii PERCEPTELOR SFINTE A LEGII LUI DUMNEZEU,…(.inca incepand cu primii nostri parintii)

      TIMPUL DE HAR va aduce pe unii la mantuire
      fara TIMPUL DE HAR toti ar fi fost morti pt ca toti au pcatuit

      HARUL NU ESTE MANTUIRE ACORDATA CADOU prin credinta….CAI SI DRACII CRED SI SE INFIOARA …insa credinta asta nu le slujeste la nimic.

      cand Isus o elibereaza pe femeia prinsa in precurvie , i spune esti mantuita cadou?
      SAU I ZICE….„dute si nu mai pacatuii„……ADICA IA DAT TIMP DE HAR, caci legea trebuia sai ia viata acelei femei in acea zi.

      „DU-TE SI NU MAI PACATUII „ insemneaza….HAR
      „DU-TE SI NU MAI PACATUII insemneaza viata de la Hristos(caci Hritos nu desfintase legea cea care omora cu pietre pe femeia aia….CI LEGEA RAMANE IN PICIOARE PT CA ISUS A MERS APOI SIA PLATIT CU VIATA LUI PRETUL PACATULUI ACELEI FEMEI.

      „DU-TE SI NU MAI PACATUII„ insemneaza un timp de viata NEMERITATA
      „DU-TE SI NU MAI PACATUII„ insemneaz DUTE SI NU MAI CALCA LEGEA
      „DU-TE SI NU MAI PACATUII„insemneaza TRAIESTE DE ACUMA IN ACORD CU VOINTA lui DUMNEZEU exprimata de legea Sa sfanta

      oare cei ce ciocnesc in bar paharul de bere nu zic ei:„ doamne ajuta„`?
      cand fac botezuri si inmormantari nu prin credinta cheama ei preotul?
      pana si hotul zice din gura plecand la furat: „doamne da sa nu ma prinda„
      si am cunoscut „femei ieftine„ ce afirmau ca ele se roaga sa le vina clientii.

      deci crede si ei si cred multi si in multe feluri
      LA CE LE FOLOSESTE CREDINTA ASTA???

      HARUL ESTE CADOU PRIN CREDINTA daca intelegem CATA IUBIRE A PUTUT DOVEDII DUMNEZEU PT OMUL CAZUT IN PACAT……dar apoi NEAPARAT ACEASTA CREDINTA TREBE SA NE INDREPTE OCHI SPRE MOARTEA DOMNULUI ISUS ; ACOLO UNDE NOI OAMENII TREBUIA SA PLATIM SI SA SUFERIM ACEA BATJOCURA.
      Privind spre iubirea aratata pe dealul goolgotei ,trebe sa vedem CAT DE SCARBOS ESTE PACTUL INAINTEA LUI DUMNEZEU; DACA NA IERTAT (crutat)PT PACATELE NOASTRE NICI MACAR PE FIUL LUI

      LEMNUL BATJOCURILOR CE A ALES DOMNUL PT A PLATII PACATUL NOSTRU…trebuie sa ne FACA SA NE FIE SCARBA DE NOI INSINE SI MULTUMIND PT TIMPUL DE HAR NEMERITAT SA NE INDREPTAM CAILE CERAND AJUTOR SI PUTERE IN LACRIMI DE LA DUMNEZEU PRIN HRITOS.
      iar apoi sa traim pana la moarte intro continua lupta si ura fata de pacat….PERMITAND DUHULUI LUI DUMNEZEU SA NE PRELUCREZE IN MASURA SI LA TIMPUL SI LA DIMENSIUNEA SPIRITUALITATII DORITE DE EL.

      cei ce nu vor intelege si nu vor aplica aceasta…vor suferii apoi o dubla pedeapsa
      1. cea a pacatelor neiertate si ne-preluate de Isus pt ei
      2. CEA A BATJOCORIRII PRIN NESOCOTIREA TIMPULUI DE HAR

      Apreciază

  4. munteanuaurel spune:

    Sunt oltean din Romania .

    Apreciază

  5. aurel1967 spune:

    hmm……..NEPRIHANIREA ESTE PRIN CREDINTA, iar mantuirea este prin har

    ACESTEA SANT ADEVARURI SIMPLE dar nu tocmai usor de inteles.

    adaugati versetul acesta idelior voastre de sus si vedeti ce mai iese

    Evrei 12:4
    Voi nu v-aţi împotrivit încă până la sânge, în lupta împotriva păcatului.

    CUM VA FI POSIBILA MANTUIREA PRIN HAR SI CREDINTA FARA ACEASTA TREAPTA NECESARA ARATATA DE PAVEL?

    Apreciază

  6. O precizare:Pozitia arminiana vorbeste despre altfel de colaborare si anume:
    Vointa omului(nu fapte cum scrii in articol) + Har.Sinergismul subintelege acordul omului de a fi salvat ci nu faptele necesare pentru mintuire.Pelagius spunea ca omul primeste har doar la nivel de cunoastere si atat si propriile forte sunt sufiente pentru neprihanire,Augustin l-a confruntat si a cazut in alta extrema(calvinismul de astazi) spunand de om nu depinde nimic.Din fericire biserica primara a luat o pozitie intermediara care se numeste Semipelagionism.Arminienii nicodata nu au negat faptul ca de Dumnezeu depinde totul sau ca totul vine prin har dar au sustinut ideea ca omul trebuie sa doreasca acest lucru si Dumnezeu il atrage prin dragoste nu prin forta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s