Ce spune Biblia despre noroc (4)

Următorul text este în:

Ieremia 20:3 Dar a doua zi, Paşhur a scos pe Ieremia din temniţă. Şi Ieremia i-a zis: ,,Domnul nu te mai numeşte Paşhur„ (Noroc din toate părţile), ci Magor-Misabib (Spaimă din toate părţile).

Ieremia, unul din proorocii lui Dumnezeu era închis în temniță, din cauza unui așa zis guvernator în Casa lui Dumnezeu și fiu de preot. Cînd l-a auzit pe Ieremia proorocind, Pașhur l-a aruncat în temniță. Trebuie să ajungi un mare înșelător, încît să devii manager în Casa lui Dumnezeu, dar să nu vrei să asculți ce spune Dumnezeu. Așa era și Pașhur, cînd a auzit ce spune Dumnezeu prin Ieremia, a închis pe prooroc. Ieșind din temniță, Ieremia pronunță judecata divină asupra lui Pașhur și poporului. Viitoarea captivitate și moartea în exil îi este promisă lui Pașhur, numele căruia este schimbat din semnificația de conducere pe care o avea în una de rușine. Textul ebraic spune: Numele tău va fi Teroare din toate părțile în loc de Putere stabilă.

Ultimul text referitor la cuvîntul soartei îl întîlnim în cartea proorocului Isaia:

Isaia 65:9-15 Voi scoate o sămînţă din Iacov, şi din Iuda un moştenitor al munţilor Mei; aleşii Mei vor stăpîni ţara, şi robii Mei vor locui în ea. Saronul va sluji ca loc de păşune oilor, şi valea Acor va sluji de culcuş boilor, pentru poporul Meu care Mă va căuta. Dar pe voi, cari părăsiţi pe Domnul, cari uitaţi muntele Meu cel sfînt, cari puneţi o masă ,Norocului`, şi umpleţi un pahar în cinstea ,Soartei`, vă sortesc săbiei, şi toţi veţi pleca genunchiul ca să fiţi junghiaţi; căci Eu am chemat, şi n’aţi răspuns, am vorbit şi n’aţi ascultat, ci aţi făcut ce este rău înaintea Mea, şi aţi ales ce nu-Mi place.„ De aceea, aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: ,,Iată că robii Mei vor mînca, iar voi veţi fi flămînzi; iată că robii Mei vor bea, iar vouă vă va fi sete. Iată că robii Mei se vor bucura şi voi vă veţi ruşina. Iată că robii Mei vor cînta, de veselă ce le va fi inima, dar voi veţi striga, de durerea pe care o veţi avea în suflet, şi vă veţi boci, de mîhnit ce vă va fi duhul. Veţi lăsa numele vostru ca blestem aleşilor Mei; şi anume: ,Domnul, Dumnezeu vă va omorî`, şi va da robilor Săi un alt nume.

Acest articol a fost publicat în Religie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Ce spune Biblia despre noroc (4)

  1. Stefania zice:

    voiam sa-mi placa postul asta dar nu am reusit sa prind ideea din el… simt ca am nevoie de o traducere.
    ma duc sa citesc si celelalte parti, poate asa inteleg 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

