Contribuții științifice referitor la chipul lui Dumnezeu (Ingineria genetica 3)

Aceşti doi profesori aduc o contribuţie majoră în studiul despre imago Dei. Contribuţia ştiinţifică este de mare valoare în ce priveşte numeroase probleme moral-etice cu care se confruntă astăzi lumea. Din perspectiva creştină, raportul ştiinţific despre persoana umană este incomplet, pentru că nu ia în considerare înrudirea noastră cu Dumnezeu. Aceşti doi autori au spus: „Indiferent ce altceva implică acest concept de imago Dei, cu siguranţă el indică următoarele: pentru a-i înţelege pe oameni, trebuie să îi vedem din punctul de vedere al înrudirii lor cu Dumnezeu”. 185 Societatea noastră duce lupte în domeniul problemelor moral-etice pe fiecare front. Bisericile suferă de imoralitate, promiscuitate, probleme legate de relaţia părinţi-copii, iar acest articol va ajuta la a pune ordine în aceste probleme. 186

Leslie Stevenson şi David Haberman au scris „Zece teorii despre natura umană” şi au analizat perspectiva confucianistă, hinduistă, biblică, cea a lui Platon, Kant, Mark, Freud, Sartre, Skinner, şi Lorenz cu privire la natura umană. Ei nu au inclus discutarea chipului lui Dumnezeu, însă cartea lor este utilă pentru cei care cercetează mai adânc natura umană, văzută din diferite puncte de vedere. 187

Lane P. Lester şi James C. Hefley au scris „Clonarea umană: jocul de-a Dumnezeu sau progres ştiinţific?” Aceasta este o introducere concisă în domeniul problemelor ştiinţifice, sociale şi teologice legate de ingineria genetică. Dr. Lester i-a prezentat pe oameni ca pe nişte „fiinţe speciale, create după chipul lui Dumnezeu, coroana creaţiei Sale”.188 El a aplicat acest adevăr unor practici precum clonarea umană, copiii concepuţi în eprubetă şi reproducerea ştiinţifică, arătând unde pot duce societatea noastră astfel de practici. 189

Al Gore, vicepreşedintele SUA, a afirmat: „chipul lui Dumnezeu se poate vedea în fiecare colţ al creaţiei, chiar şi în noi, însă numai vag”. El a spus că, „reunind întreaga creaţie sub ochii minţii, putem percepe chipul lui Dumnezeu cu claritate”. 190 El nu este sigur că suntem creaţi după chipul lui Dumnezeu, însă a afirmat:

„Dacă suntem creaţi după chipul lui Dumnezeu, probabil nenumăratele fire subţiri ale vieţii pe pământ – întreţesute atât de distinct în fiinţa noastră – constituie „modelul de rezistenţă” care reflectă vag chipul lui Dumnezeu. Experimentând natura, în întregul ei – cea proprie şi cea a întregii creaţii – cu simţurile noastre şi cu imaginaţia spirituală, putem zări „strălucind asemenea soarelui” chipul infinit al lui Dumnezeu”

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Social. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s