Cele cinci puncte ale Calvinismului

  1. Depravare totală
    1. Din cauza căderii omul nu mai are posibilitatea de a crede sau a nu crede în Evanghelie. Păcătosul este mort, surd, orb şi mut la lucrurile lui Dumnezeu. Voinţa lui nu este libera, iar el este rob al păcatului, de aceea el nu poate alege să facă binele sau răul. De aceea Duhul Sfînt nu-l poate face să aleagă să vină sau nu la Cristos, Duhul îl naşte din nou şi îi dă viaţă şi o altă natură. Credinţa nu este contribuţia omului la viaţa veşnică şi darul lui Dumnezeu pentru salvare. Iertarea nu este contribuţia omului, ci darul lui Dumnezeu pentru om.
  2. Alegerea necondiţionată
    1. Dumnezeu alege anumiţi oameni ca să le dea mîntuirea înainte de întemeierea lumii, şi aceasta este alegerea suverană a lui Dumnezeu. Faptul că Dumnezeu a ales în particular pe cine să mîntuiască nu depinde de ceea ce au ales aceşti oameni să facă (credinţa, pocăinţă etc.) Dimpotrivă Dumnezeu le dă celora pe care I-a ales El credinţă şi pocăinţă. Alegerea lui Dumnezeu nu este condiţionată de precunoaşterea lui Dumnezeu. Acei care au fost aleşi de Dumnezeu sunt schimbaţi prin Duhul Sfînt şi aduşi la a-L accepta pe Hristos. Cauza salvării nu este faptul că omul Îl alege pe Dumnezeu, ci că Dumnezeu îl alege pe om.
  3. Mîntuire particulară şi iertare limitată
    1. Lucrarea de răscumpărare a lui Hristos intenţionează să-i salveze pe cei aleşi. Moartea Sa a fost pentru cei aleşi de Dumnezeu. Ca supliment a uitării păcatelor celor aleşi, lucrarea de răscumpărare securizează toate lucrurile care duc la salvarea celor aleşi, inclusiv şi credinţa care îi uneşte cu Hristos. Darul credinţei este infailibil aplicat de Duhul Sfînt faţă de cei pentru care a murit Hristos, garantînd astfel salvarea lor.
  4. Eficienta chemare a Duhului Sfînt sau Harul Irezistibil
    1. Adiţional la chemarea exterioară generală la credinţă care este pentru oricine aude Evanghelia, Duhul Sfînt lucrează interior la cei aleşi de Dumnezeu  şi îi aduce inevitabil la salvare. Chemarea interioară, care este doar pentru cei aleşi nu poate fi respinsă şi întotdeauna rezultă cu pocăiţă. Chemarea specială a Duhului duce aleşii la credinţă. Duhul nu este limitat în a da salvarea celor care ar vrea să capete credinţa. El cauzează ca omul să coopereze, să creadă şi să se pocăiască. Harului lui Dumnezeu nu i te poţi opune aşa că întotdeauna  aceasta se termină cu salvarea celor care au fost aleşi.
  5. Menţinerea sfinţilor
    1. Toţi cei aleşi de Dumnezeu, prin lucrarea de răscumpărare a lui Hristos, şi care au primit credinţa prin Duhul Sfînt sunt salvaţi pe vecie. Ei sunt păstraţi prin puterea lui Dumnezeu ca să poată persevera pînă la sfîrşit.
Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Doctrinele Bibliei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cele cinci puncte ale Calvinismului

  1. felicia zice:

    Interesant…
    Intotdeauna ma intrebam, ce spune calvinismul ca si religie cit de departe (aproape) de Biblie este. Raspunsul: departe de tot!

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan zice:

      Felicia, Calvinismul nu este religie, este doctrina biblica pe care o au si baptistii. Baptistii europeni sunt calvinisti. Probabil ca doctrina calvinista este mult mai aproape de adevar decit doctrica arminianista in care cred majoritatea crestinilor.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s