Forme şi metode aplicate în lucrul educaţional cu copiii şi elevii pentru formarea unei personalităţi multilateral dezvoltate şi creative.

ssa43596Fiecare dintre noi suntem ceva deosebit, suntem fiinţe care ne asemănăm mult, dar în acelaşi timp ne deosebim în mod esenţial. Ceea ce ne deosebeşte este personalitatea fiecăruia dintre noi. Anume caracterul, metodele de comportament în diferite situaţii, atitudinea noastră ne face să fim atît de diferiţi.

O întrebare interesantă este:

Suntem capabili să influnţăm formarea personalităţii? Ne naştem o personalitate sau devenim o personalitate? Suntem capabili să influenţăm formarea propriei personalităţi sau a personalităţii altora sau suntem simpli spectatori în formarea personalităţii noastre? Personalitatea noastra este influenţată de gene şi dacă da în ce măsură?

Fiind copii învăţăm multe lucruri, deprinderi, reguli de comportament doar văzînd comportamentul părinţilor şi oamenilor apropiaţi. Prima modalitate de a învăţa a copiilor este imitaţia şi copierea comportamentului celor adulţi care se află în preajma copiilor.

Dar nu numai imitaţia formează comportamentul unui copil. De obicei sunt şi alţi factori exogeni care îl influenţează pe copil: boli, accidente, prieteni, stare socială, metodele de învăţămînt, convingeri religioase. Fiecare din aceşti factori are un impact direct asupra personalităţii.

ssa43864Pe lîngă caracterele pe care individul le obţine pe parcursul vieţii, o influenţă importantă o are şi fondul genetic pe care fiecare dintre noi îl moşteneşte. Fondul genetic influenţează mai mult emotivitatea, sociabilitatea, activismul, capacitatea de lucru a creerului şi mai puţin formarea atitudinilor, valorilor, creativităţii.

Un rol important în obţinerea unei personalităţi creative şi multilateral dezvoltate o are educaţia. Pe lîngă fondul genetic moştenit este important să munceşti mult ca să obţii ceva. Rolul educaţiei este de a obţine formarea unei personalităţi în concordanţă cu cerinţele societăţii şi a individului. Este evident că fiecare societate are unele cerinţe şi valori pe care nu le are altă societate sau popor.

Dintotdeauna marile persoanalităţi ale lumii au insistat pe ideea că educaţia este necesar să se exercite asupra individului, pe tot parcursul vieţii sale. Seneca de exemplu, considera că şi „bătrînii trebuie să înveţe”, Comenius susţinea că „pentru fiecare om viaţa este o şcoala, de la leagăn pînă la mormînt”, iar Nicolae lorga precizează că „învăţat este omul care se învată necontenit pe dînsul şi învaţă necontenit pe alţii”. Educaţia permanentă este foarte importantă în dezvoltarea personalităţii şi păstrarea “ratingului”.

ssa43857Autoeducaţia duce la devenirea personalităţii, formează deprinderile şi crează încredere în sine lucru foarte important pentru fiecare persoană în parte. Fiecare dintre noi trebuie să aibă un caracter în parte şi punctul său personal de vedere. Orice individ are “baza” sa de pornire, un sistem individual de cunoştinţe, educaţie, perfecţionare, deaceea trebuie să fim unici. Nu trebuie să lăsăm să fim influenţaţi ca să gîndim cu capul altcuiva, deoarece fiecare îl are pe al său personal.

Pentru obţinerea unei personalităţi multilateral dezvolatate trebuie de lucrat în următoarele domenii:

  • Baza educaţiei trebuie să o pună părinţii, prin valorile care le au, prin felul lor de comportament.

  • Profesorii care dezvoltă copiii trebuie să fie oameni cu valori şi principii frumoase. Deasemenea trebuie să aibă un bun nivel de calificare profesional.

  • Părinţii ar trebui să investească mult în educarea copiiilor, deoarece “baza” este importantă pentru viaţa viitoare a individului.

  • În afara orelor copilul trebuie să mai aibă careva activităţi de dezvolare, dar în limită, pentru a nu afecta viaţa de copil şi ai oferi timp pentru jocuri cu alţi copii, deoarece acest lucru duce la dezvolarea calităţilor de lider.

  • Copilul trebuie să citească cît mai mult pentru a avea un limbaj frumos şi pentru dezvoltarea cunoştinţelor generale.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Social și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Forme şi metode aplicate în lucrul educaţional cu copiii şi elevii pentru formarea unei personalităţi multilateral dezvoltate şi creative.

  1. Елена zice:

    Ciprian – sunt de acord cu toate celea scrise!!! Dar pentru mine însumio mare parte în dezvoltarea personalităţii au avut cele 7 ani de casă.

    Apreciază

  2. Елена zice:

    Am uitat încă ceva….ai o nepoţică ca un îngeraş!!!!!
    Este o fiinţă minunată!!!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s