ADN-minune a lui Dumnezeu

O moleculă de ADN conţine toată informaţia din Enciclopedia Britanică, dar în acelaşi timp încape într-o celulă care nu o poţi vedea cu ochiul liber. Dacă am umple o linguriţă cu ADN în ea s-ar conţine toată informaţia conţinută în prezent pe globul pămîntesc. Nu cred că datorită unei întîmplări oarbe corpul uman poate să lucreze într-un mod atît de complicat. Cel puţin daca faci analiza la nivel de celulă poţi vedea cît este de complexă: membrana celulară, perete celular, citoplasma, citoschelet, ribozomii, mitocondriile, centrozomul, aparatul Golgi, vacuole, lizozomi plastide, reticol endoplasmatic. Fară unul din aceste componente celula nu ar putea funţiona. Dar ele nu au apărut din senin, ci ca urmare a planului lui Dumnezeu.

Cît de multă informaţie e conţinută în codul ADN care descrie un om? Estimările variază foarte mult. Folosind nişte analogii simple, bazate pe spaţiul de stocare din ADN, ele variază de la 500 carţi obişnuite pînă la mai mult de 100 de enciclopedii complete fiecare a cîte 30 volume. Cînd te gîndeşti la asta, este foarte complicat sa-ţi imaginezi complixitatea creierului uman cu trilioanele lui de conexiuni precise.

Nu numai ca felul în care este codat ADN-ul este extrem de eficient- chiar mai mult spaţiu este salvat prin felul în care acesta este înfăşurat strîns în spirala aceea spaţială. Potrivit profesorului de genetica Jerome Lejeune, toata informaţia necesară pentru specificarea conţinutului exact al fiecarui om unic de pe pămînt poate fi stocat într-un volum de ADN nu mai mare de 2 pastile de aspirină!!
Dacă s-ar lua ADN-ul dintr-o singură celulă din corpul tău (o cantitate de materie aşa de mică încît se poate vedea doar la microscop) şi s-ar desfăşura, ar avea nevoie cam de 2 metri.

Aceasta devine într-adevar senzaţional cînd considerăm că sunt între 75 şi 100 milioane de milioane de celule într-un om. Considerînd prima estimare de 75 mil, înseamnă că dacă desfaşurăm tot ADN-ul din corpul unui om , punîndu-l cap la cap, acesta s-ar întinde pe o distanţă de 150 de milioane de kilometri.
Cît înseamnă asta? Cam cît am ocoli pamîntul pe la ecuator de 3,5 milioane ori! E de o mie de ori distanta dintre pamînt şi soare. Dacă s-ar aprinde o lumină pe distanta asta, luminii i-ar lua 5 ani jumatate sa ajunga de la un capat la altul cu 300000km/s.

Nu, tot ce este pe pămînt acum nu a apărut din senin şi nici ca urmare a unei întîmplări oarbe. Dumnezeu spune în Geneză că a făcut pe om după Chipul Său, după Asemănarea Sa şi tot El a fost Acel care ne-a creat aît de frumos. De cîte ori studiez anatomia omului mă minunez de felul minunat în care Dumnezeu a creat omul.

Apropiaţi-vă de Dumnezeu şi El se va apropia de voi! Iacov 4:8

Acest articol a fost publicat în Religie, Social. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la ADN-minune a lui Dumnezeu

  1. caty zice:

    Nu te supara pe mine dar tu nu ai intels nimic pana acuma?
    Cum poti sa fi atat de ignorant ? Dumnezeu….. hm depinde care fiindca pe planeta asta sunt cam multi dumnezei 🙂
    Credinta in dumnezeu e cea mai mare farsa facuta omenirii.
    Vai am castigat la loto – DUMNEZEU, mi-am gasit o slujba bine platita DUMNEZEU, si daca nu e DUMNEZEU e DIAVOLUL nu? numa ca ala e responsabil pentru toate relele
    Am si eu o intebare: tu dai doi bani pe furnici? Ah da le studiezi le faci documentare se mai trezeste cineva din cand in cand ca vezi doamne sa salvam nu stiu ce specie , dar in afara de oamenii care fac toate lucrurile de mai sus restul oamenilor sunt nepasatori cand vad o furnica pe strada chiar o calca in picioare.
    Asa suntem noi pentru dumnezeu, niste furnici chiar crezi tu ca noi ca oameni reprezentam ceva pentru universul asta , nu, noi suntem una din multele organizari celulare din univers, o intamplare, ca un chimist intr-un laborator care face combinatii de substante si ii mai da una noua.
    Si conceptia tampa de biblie
    Mai omule Biblia a fost scrisa de oameni, de OAMENI nu de Dumnezeu.
    Ca sa nu inebuneasca masele trebuie sa le explici ca pe un nor acolo sus e un batranel cu barba lunga alba care se intereseaza de noi si ii pasa de noi.
    Cum crezi tu ca ar face oamenii si cum ar ajunge societatea daca maine se demonstreaza ca Isus nu a fost nimic mai mult decat un om cu puteri speciale un magician al vremurilor lui.
    Sau mai rau ca nu a existat decat in imaginatia unuia care vroia un motiv pentru a face niste bani in plus fiindca biserica asta inseamna bani de la prosti ia gandeste-te tu cam cat ia un popa pe o nunta, botez si mai rau o inmormantare.
    Sa fim seriosi uitata-te putin in jurul tau si trezeste-te la realitate omule!!!!
    Politica , Bancile si Biserica sunt unelte de control al maselor asa a fost de milenii , ia cauta tu pe dc ++ Zeitgeist si uita-te la filmul ala si sa-mi demontezi mie tot ce se spune acolo !
    Ah si nu-mi baga vrajeala aia pentru idioti CREDE SI NU CERCETA = FII PROST SI NU COMENTA
    In loc sa-ti deschida ochii stiinta la tine e invers.
    Stiinta a descoperit oraganitele celulare stiinta iti creeaza confortul din fiecare zi, adica niste oameni destepti ce au inventat acum multi ani tot ce vezi tu in jurul tau.
    Ce-ai face fara apa curenta, fara telefon, fara troleibuz sau masina, fara hartie igienica, electricitate fara pantofi???
    NU religia le-a inventat!!!!!!!!!!!
    NU religia te-a invat sa faci toamna vin!!!
    Acum ai fi intr-o grota, cu frica sa nu te manance vreun animal sau sa nu ingheti de frig.
    Si lasa-ma ca vezi doamne noi ne-am primit pedeapsa fiindca a muscat una dintr-un mar ca asta e o explicatie ca sa nu disperi si sa te sinucizi cand iti moare toata familia intr-un accident, sau cand iti ia banca locuinta sau cand iti moare vreun copil la nastere.
    TREZITI-VA FRATE LA REALITATE!!!!!!
    Daca numai Atotputernicul DUMNEZEU le-a facut pe toate de ce noi suntem capabili acuma sa creem conditiile de la inceputul lumii ma rog asa cum le intelegem noi acuma .
    Daca numai DUMNEZEU stie tainele vietii cum au putut sa-i scoata unui copil din gene cancerul de san ?
    Stii ce facea MARELE TAU DUMNEZEU daca nu era medicina aici??
    O lasa pe aia mica sa se nasca asa cu gena aia cu tot si murea ca un caine pe la 30 -40 de ani de la cancer
    Asta facea marele tau DUMNEZEU !!!
    Multumeste-le oamenilor alora care-si dedica o viata intreaga stiintei pentru tot ceea ce ai!!!
    Ca intreg Universul noi suntem o forma organica de energie, universul integ e energie numai ca se manifesta intr-un fel sau altul dupa anumite legi pe care noi nu le cunoastem in totalitate inca!
    Daca noi suntem facuti dupa chipul si asemanare lui, planetele inseamna ca au alt Dumnezeu – DUMNEZEUL CORP CERESC !!!
    Peste tot in jurul nostru sunt lucruri care ar trebui sa ne faca sa vedem realitatea!!
    Doar ca ,peste tot in lumea asta fie ea animala, vegetala, minerala trebuie sa fie un lider , un conducator de haita , care trebuie el sa o duca bine si sa-i controleze pe ceilalti, numai uita-te si tu cum sunt alesi senatorii, presedintii.
    Sistemul bancar ne controleaza viata in loc sa facem ce ne place sa aducem ceva nou in lumea asta care sa ne imbunatateasca si mai mult viata noi stam intr-o cutie de chibrituri toata viata invartind niste hartii.
    Ne baga in fata tot felul de cacaturi ca sa nu ne razvratim ca avem pensii de rahat si salarii de rahat si gropi pe drumuri etc
    Politica, Religia si Banca sunt toate mana-n mana.
    Si la baza lor sta religia Cea mai mare farsa a omenirii.Sper ca nu te-am jignit dar m-am saturat sa vad atata ignoranta peste tot, imi pare rau dar asta e istoria, viata, existenta oamenilor.

    Apreciază

  2. dina zice:

    caty___esti inca o persoana care nu crede in dumnezeu,eu sper sa iti dai seama ce faci,nu crezi in el si nu stii ca exista deoarece nu vrei si nici nu tiai interesat.DUMNEZEU EXISTA si eu mam convins deja de asta.sper din tot sufletul sa o faci si tu,insa ai luato pe o cale gresita…
    esti din md?

    Apreciază

  3. pentru caty ,
    vreau să ştiu şi eu ce facultate ei terminat , de îţi permiţi să insulţi oamenii cu credinţă şi să afirmi că ei cred dar nu cercetează şi acuzi de faptul că cred în Dumnezeu ???
    am văzut că tu ai acceptat un filmuleţ ca marele adevăr din viaţa ta , şi critici că creştinii cred în Biblie şi Dumnezeu .
    „Multumeste-le oamenilor alora care-si dedica o viata intreaga stiintei pentru tot ceea ce ai!!!” ????
    Vreau să ştiu dacă ai o pregătire în biologie , fizică sau chimie – ca să pot discuta şi eu cu tine ???
    Faptul că tu accepţi că eşti un produs al întâmplării un deşeu aruncat la malurile oceanului – e treaba ta , dar aceasta nu schimbă cu nimic realitatea , marea realitate că Dumnezeu a creat totul din jur .
    Ne acuzi pe noi creştinii că credem orbeşte , draga mea , tu dai dovadă de mai mare aroganţă- că crezi fără să cercetezi şi nici nu ştii ce spune Biblia şi nici ce spune evoluţia .
    Te provoc la o discuţie ştiinţifică sau biblică , dacă eşti în stare .

    Apreciază

  4. Mariana zice:

    Ma voi ruga pentru tine CATY.Ca tine sunt mii si milioane de persoane care nu cred in Dumnezeu.Dar Dumnezeu are mila de noi si ne iarta pacatele noastre. roagate sa te ierte de gindurile tale intunecate.

    Apreciază

  5. dianna_d8 zice:

    Katy, am citit comentariul tau si mi-a atras atentia o propozitie: „Asa suntem noi pentru dumnezeu…” ca niste furnici pe care noi oamenii nu le bagam in seama cand mergem pe strada. Asa si D-zeu dp tau dv, nu?
    Am remarcat ca tu amesteci religia cu credinta, sa stii ca aici gresesti. Nu inseamna ca daca cineva „se bate cu caramida in piept ca e credincios” chiar este un om al lui D-zeu!
    Revin la ce ai spus tu. Comentariile anterioare te acuzau de lipsa de credinta. Eu nu asta am observat la tine.
    Eu am vazut la tine revolta fata de ipocrizia religioasa iar pt asta iti dau dreptate!
    DA, exista multa ipocrizie religioasa, chiar Isus a condamnat-o iar Biblia avertizeaza ca D-zeu este impotriva celor care se declara credinciosi dar prin faptele lor demonstreaza ca sunt ipocriti.
    Acum, nu sunt de acord cu tine cand vb in mod teribil de superficial despre D-zeu, si asta numai pt ca nu-l cunosti. Ignoranta, draga mea, naste resentimente iar resentimentele, ura!
    Eu cand ma uit in jurul meu si vad complexitatea creatiei lui D-zeu, frumusetea ei, sunt impresionata! Chiar si discutia asta pe net o vad ca pe un dar de la D-zeu.
    Caty, avem minunatul dar al liberului arbitru, il apreciezi?
    Avem posibilitatea de a comunica, a simti, a iubi, a vedea. Ne bucuram ca vedem o persoana draga, ne bucuram cand cunoastem o pers cu care putem comunica asa cum facem noi acum.
    Suntem avizi dupa cunoastere si asta pt ca avem un creier uimitor. Nu cred ca nu stii, creierul nostru intr-o viata medie e folosit in proportie de 0,001% !!!
    Si asta dintr-un accident???
    Stiai de ex ca descoperirile stiintifice nu pot combate Biblia?
    Eu am ramas cu gura cascata cand am inceput sa studiez Biblia (pe care, fie vb intre noi, o consideram o carte de povesti!), si am descoperit ca ea vb de acum 4000 mii de ani despre pamant ca e rotund si ca nu e suspendat pe nimic, cand acum 1500 de ani unii au murit ca eretici pt ca au sustinut acest lucru!
    Iata, ai dreptate cand afirmi ca religia se face vinovata de crime si ignoranta, dar asta nu are nimic in comun cu D-zeu.
    Exista o explicatie plauzibila pt faptul ca D-zeu inca nu intervine in problemele omenirii, dar te asigur ca suntem f importanti in ochii lui D-zeu, nu suntem ca niste furnici!
    🙂 poate mai vorbim, acum nu prea mai am timp nici macar sa revad ce am scris.

    Apreciază

  6. dianna_d8 zice:

    Ciprian, scuze, pe postul asta al tau atentia a fost atrasa de Katy.
    Ma voi intoarce sa-l citesc, pare interesant…despre ADN 🙂

    Apreciază

  7. dianna_d8 zice:

    Da, acum am citit acum articolul tau. Si eu sunt fascinata de cat de minunat suntem conceputi.
    De fapt pot subscrie la ceea ce a spus David in Psalmul 139:14-16. Aici se vb chiar de codul genetic in versetul 16:
    „Ochii tăi m-au văzut când eram doar un embrion
    şi în cartea ta au fost aşternute în scris toate părţile lui
    în zilele când au fost întocmite,
    deşi nu exista încă niciuna dintre ele”.
    Stii ce cred eu Ciprian? Ca trebuie sa fii mult mai credincios sa crezi ca totul a venit in existenta fara interventie divina decat sa crezi ca un Creator inteligent a creat totul cu un scop 🙂

    Apreciază

  8. Maeryaenus zice:

    nu numai omul contine celule AND, ARN si alte molecule. si necuvantatoarele, asa cum zic scredinciosii despre celelalte specii, contin deasemenea celule identice, mai mult sau mai putin. insa omul a fost capabil sa dezvolte nivelul comunicariii, datorita sistemului sau ce-i da capacitatea de a creea in ansamblu bogat si complex de sunete si emotii. astfel, inteligenta a crescut, iar cele 5 degete foarte mobile de la o mana l`au ajutat sa creeze si sa mestesugeasca ce restul speciilor nu ar reusi. primul a fost omul, apoi zeii (decat omul era capabil de o asemenea creatie imaginara, dusa la extrem). ca om, nu va spun decat atat: asumativa responsabilitatea pentru ceea ce sunteti.

    Apreciază

  9. katy vreau doar sa te intreb…: daca nu exista Dumnezeu atunci cum explici minunile , moastele , si Sfintii ? sau crezi ca sunt inventzii? dovada moastelor exista!! Daca nu crezi cerceteaza. Vei vedea in viatza ca vor aparea probleme pe care doctorii nu le pot rezolva.Daca itzi vei schimba parerea despre Dumnezeu si vei avea ocazia sa ajungi la moaste vei vedea ca acea boala poate disparea. Imi pare rau ca inca nu crezi in Dumnezeu si sper sa nu fie o decizie definitiva a ta. Poate ca ai dreptate. Dar : daca Dumneze nu exista si noi credem in El nu avem nimic de pierdut.Dar daca el exista? – putem pierde totul. Nici eu nu prea credeam in El dar de cand am inceput sa mai tin post si sa mai dau pe la Biserica viatza mi sa schimbat… teas sfatui sa incerci si tu. e spre binele tau.vizioneaza filmul Constantine – e superb! Itzi urez succes pe mai departe! Cam atat am avut de spus.

    Apreciază

  10. caty zice:

    Stii cum se numesc minunile in orice religie de pe lumea asta – AUTOSUGESTIE, orice vindecare miraculoasa din orice religie de pe lumea asta se produce fiindca respectivul om crede orbeste ca daca atinge o icoana, o cana sau orice alt lucru care se presupune ca este sfant si miraculos, se vindeca de toate bolile.
    Si la unii oameni, fiindca nu toti cred in respectivul lucru atat de tare, sau in respectiva religie, SE PRODUCE VINDECAREA.
    Totul tine de minte, si mintea omeneasca este un lucru foarte puternic.
    Multi dintre cei care au comentat aici erau foarte furiosi si imi plangeau de mila ca nu cred in Dumnezeu.
    Incercam sa va explic ca Dumnezeul din Biblie, Coran etc. asa cum ni-l imaginam noi nu exista.
    Bineinteles ca ne minunam cand aflam ca tot ce exista in Univers este facut dupa niste reguli precise, care in conditiile in care s-ar schimba numai putin ar duce la disparitia vietii asa cum o stim, sau a universului asa cum il stim.
    In comparatie cu Universul sumntem niste furnici !
    Da sunt de acord un fenomen , o energie a creat planetele, stelele, sistemele solare, galaxiile, toate formele de viata pe care noi le cunoastem, daca vreti sa-i spunem generic DUMNEZEU ok, atunci sunt de acord exista DUMNEZEU.
    Mintea umana este limitata in comparatie cu acest fenomen, energie, DUMNEZEU care le-a creat pe toate.
    Nu putem sa ne reprezentam mental o forta atat de vasta si puternica, probabil daca am intra in vreun fel posibil in contact cu aceasta forta si am vedea ce este cu adevarat (asta daca mintea umana , forma de energie care suntem si noi ar reusi vreodata sa inteleaga asa ceva) am innebuni, ne-am dezintegra.
    De fapt nu cred ca exista vreo fiinta vie care poate rationaliza in Universul asta, oricat de avansata in comparatie cu umanitatea ar fi care sa poata visa numai ca intelege aceasta forta.
    Bun, si fiindca ne innebuneste chestia asta, fiindca trebuie sa dam un raspuns, din vremuri indepartate am creat zei, religii care sa ne linisteasca sa ne explice aceasta forta pe intelesul nostru, ne-am iluzionat si am spus ca acestei forte ii pasa de noi, de sentimentele, necazurile, bucuriile noastre.
    Cand ni se intampla ceva rau, ne spuneam ca am nemultumit cu ceva aceasta forta, ca meritam nenorocirea care s-a abatut asupra noastra.
    Cu alte cuvinte pentru om in general este vital sa i se spuna o povestire, sa i se scrie o Biblie, un Coran, fiindca trebuie cumva sa isi explice Universul, sa inteleaga de ce exista el cat si celalalte vietuitoare de pe acesta lume, sa aiba siguranta ca exista un scop al existentei lui, ca dupa ce moare nu e sfarsitul.
    FARA ACESTE LUCRURI IN CARE OMUL CREDE AR EXISTA HAOS.
    Asadar dragii mei nu asta e adevarul despre DUMNEZEU astea sunt povestile noastre scrise depre EL.
    Cu asta nu sunt eu de acord cu povestile!!!
    Nici o secunda nu ma indoiesc de adevarul lor istoric, sunt convinsa ca a existat si Iisus si Mahomed si Budha.
    Si dealtfel sunt convinsa ca toti au avut niste puteri pe care noi la vremea respectiva nu le-am inteles si deaia am spus : sunt trimisii Domnului Pe Pamant.
    Fiindca sa fim seriosi atunci cand au existat ei oamenii de rand nu intelegeau prea mult din nimic as putea spune, si fiindca nu-si explicau puterile lor trebuia sa vina explicatia cum ca Dumnezeu a coborat pe Pamant, alta explicatie nu era.
    Nici in zilele noastre nici stiinta nici religia nu-si pot explica de ce anumiti oameni au niste puteri pe care ceilalti oameni nu le au.
    Dar cel putin acum nu ii mai numim Iisus pe acei oameni, am evoluat putin (sper eu).

    Deci dragii mei nu mai credeti orbeste in Biblii si Coranuri, in secte si religii, aceea FORTA care a creat totul exista dar probabil omul nu va afla niciodata si nici nu o sa poata intelege cu adevarat natura ei.

    Apreciază

  11. Emi Ghinet zice:

    Din pacate religiile nu reveleaza nici pe departe misterele universului. Ca sa intelegi ceva din viata asta nu e de ajuns sa alegi religia sau stiinta. Nici una dintre ele nu da raspunsuri cat de cat decente la marile intrebari ale noastre. Acum nu vreau sa fiu rautacios, dar comparand stiinta materialista cu religia crestina de exemplu (cea exoterica,bineinteles), e de bun simt sa nu crezi in Divinitate si sa consideri ca tot universul a aparut prin procese haotice. Pentru mintea rationala e o sfidare a inteligentei sa consideri ca universul a fost creat in 7 zile, ca omul a aparut acum 8000 de ani, ca dintr-o coasta de organism uman mascul s-a dezvolat un organism femel. E la fel de tampit sa crezi ca Dumnezeu e supus greselii, iar daca avem ghinionul ca Dumnezeul antropomorf sa se trezeasca obosit, ne putem naste un pic retardati mintal, sau cu scleroza in plagi. Bineinteles ca nu ca urmare a actiunilor noastre anterioare, pentru ca crestinismul exoteric de acum ne spune ca avem o singura viata. La fel de tampit e sa crezi ca din aceleasi greseli divine, s-ar putea sa murim nebotezati sau sa ne calce masina pe la 20 de ani. Sau de ce nu, sa murim in chinuri de nush ce tip de cancer, chiar daca am fost cuminti si ne-am dus la biserica. Marile probleme sunt ca religiile nu mai contin acele informatii de pret cu privire la rostul nostru pe pamant si mersul lucrurilor in univers si ca adeptii unei anumite religii scot din sfera mitologicului textele cartilor sacre si iau totul in sens strict literar. Poate de aici si marea schizma dintre stiinta si spiritualitate. Evolutia rapida a tehnologiei ne induce rapid in eroarea ca in curand vom intelege absolut totul prin prisma stiintei materialiste. Pentru ca majoritatea nu avem notiuni avansate de fizica, biologie si chimie, cadem usor in plasa si ajungem sa credem ca daca am intelege toate aceste stiinte, ne-am da seama ca totul este ceva mecanic, haotic, neinteligent. Pe de alta parte nici fanaticii religiosi, ignoranti de fel, nu ar trebui sa afirme ca inteleg universul. Simpla traditie din familie sau citirea unei carti sacre, cum e Biblia, nu da dreptul la asa o aroganta de a afirma ca intelegem totul. In lumea noastra rationala, numai cine are cunostinte avansate in toate domeniile stiintifice ar putea sa-si dea cu parerea, pentru ca ar ajunge sa inteleaga ca stiinta nu explica de ce se invarte electronul in jurul atomului, de ce exista atata ordine in univers, de ce albinele stiu sa construiasca faguri haxagonali iar puii de mamifere sa se alapteze, de ce animalele si oamenii stiu sa bea apa si sa se inmulteasca. Fetusul care urmeaza sa fie extras cu forcepsul din pantecul mamei se zbate, stiind ca urmeaza sa fie ucis. Apa cristalizeaza in mod diferit daca o „injuri”, ii multumesti, ii pui muzica clasica sau manele. Apa sfintita (agheazma), in momentul ritualului de sfintire isi polarizeaza moleculele, FARA NICIO INFLUENTA ELECTRICA EXTERNA. Nu exista niciun mecanism de retinere a informatiilor in structurile cerebrale. Creierul nu e decat o imensa retea electrica cu miliarde de „fire”. In nodurile retelelor nu se stocheaza nimic, si noi totusi tinem minte figurile si ce-am mancat azi-dimineata. In momentul mortii, corpul fizic scade brusc cu aprox. 30 grame. Acum cativa ani, o cometa de dimensiuni mari a intrat in sistemul nostru solar. La o perioada de doar cateva zile dupa, soarele a produs o mare explozie care a dispersat cometa. Simple coincidente,nu-i asa CATY? Intr-adevar, in laborator au fost create intr-un mediu specific anumite proteine si aminoacizi, dar cu o floare nu faci primavara. Nimeni nu a reusit sa creeze macar o bacterie in laborator, pentru ca aceste proteine ar trebui, tot asa haotic, sa genereze un mecanism de protectie (acea membrana ) si unul de inmultire. Exista 20 de tipuri diferite de aminoacizi utilizati pentru formarea proteinelor. Probabilitatea ca, din întâmplare, sa se dedubleze doua lanturi de proteine identice, fiecare cu 100 de aminoacizi, este o sansa din 20 la puterea 100. Pentru a obtine conditia probabila ca o singura proteina sa se poata dezvolta din întâmplare, ar fi fost necesar sa se execute 10 la puterea 130 încercari în fiecare secunda de la începutul timpului. E mult mai probabil CATY sa te transformi in momentul asta intr-o padure de salcami decat sa apara viata in univers in mod haotic. Tot la fel de improbabil e ca o planta sa se transforme in animal iar maimuta in om. Genele sunt mecanisme de inalta stabilitate si orice eroare minuscula nu poate decat sa produca distrugerea unui organism, nu trasformarea sa intr-unul avansat. Geneticienii stiu foarte bine ca teoria lui Darwin nu mai sta de mult in picioare ;p Dar nu si noi, care ne uitam la Discovery si credem ca ei ne spun tot adevarul stiintific, si ne credem si semidocti. Problema e ca daca am avea capacitatea de acumulare a tuturor acestor domenii stiintifice, ne-am da seama ca nu explica de fapt NIMIC. Asadar, in mod paradoxal, stiinta materialista ne da si raspunsul ca de fapt exista un Creator, ca totul in univers e unrmarea unui demers inteligent. Pacat ca lumea e impartita doar in rationalisti semi-ignoranti si in fanatici religiosi. In felul asta n-o sa ajungem niciodata sa intelegem mare lucru.

    Apreciază

    • caty zice:

      Daca toti ceilalti care au postat aici faceau parte din categoria oamenilor care imbratiseaza intru totul religia, tu esti o specie noua.
      Asa cum te-ai descris singur ( incercand sa ma descrii pe mine) esti un semidoct care isi sprijina toate cunostintele care au legatura cu stiinta pe emisiunile Discovery.
      Ah, bineinteles ca la tine stiinta se amesteca cu putin supranatural.

      Chiar as vrea sa-mi dai si mie linkul de la, citez : „Acum cativa ani, o cometa de dimensiuni mari a intrat in sistemul nostru solar. La o perioada de doar cateva zile dupa, soarele a produs o mare explozie care a dispersat cometa.”

      Presupunand ca Nu ma indoiesc de veridicitatea acestor informatii, presupunand ca iti bazezi afirmatiile pe ceva real, concret, nu ca vorbesti din amintiri sau eventual dintr-un articol de ziar care nu are o sursa acreditata, de ce aceasta concidenta are la tine o nuanta supranaturala??
      Ah, si inca un lucru se scrie EZOTERIC nu EXOTERIC.

      As vrea si cartea, linkul, emisiunea sau filmuletul Youtube nu conteaza, unde se demonstreaza stiintific repet stiintific, citez : „Fetusul care urmeaza sa fie extras cu forcepsul din pantecul mamei se zbate, stiind ca urmeaza sa fie ucis.”

      Nu iti cer lucrurile astea ca sa fac pe desteapta cum incerci tu sa pari, ci pentru ca, te citez ( daca imi permiti) :”In lumea noastra rationala, numai cine are cunostinte avansate in toate domeniile stiintifice ar putea sa-si dea cu parerea”
      Ca o precizare nu ma refer decat la aceste doua lucruri pe care le-ai spus ( pe care le-am citat), ca sa nu existe alte neintelegeri.

      „Ca sa intelegi ceva din viata asta nu e de ajuns sa alegi religia sau stiinta. ” bun atunci hai sa facem cu totii ca tine sa amestecam stiinta cu supranaturalul ca sa nu mai intelegem ce poate fi adevarat si ce nu.

      Ah, si as vrea sa iti reamintesc ca am spus (poate nu intelegi prea bine cand citesti ceva, sensul cuvintelor SAU nu esti in stare sa tragi o concluzie) ca sunt de acord cu existenta unei Forte impropriu spus inteligente (fiindca este ceva mult mai profund decat termenul de inteligenta pe care-l gasim in Dex) ce a creat Universul.

      Sa stii ca in general accept ideea de mister inexplicabil al notiunii de coincidenta, dar modul impertinent, arogant si ignorant de care tu dai dovada atunci cand incerci sa ataci pe cineva ma face sa-mi fie oarecum sila sa mai discut.
      Daca macar as vorbi cu un om care se bazeaza pe cunostinte solide in orice domeniu ce apartine stiintei;care stie cu adevarat ce vorbeste, as mai intelege aceasta atitudine dar probabil ca vorbesc cu un „rationalist semi-ignorant” cu foarte putin bun simt.

      Apreciază

  12. Emi Ghinet zice:

    1. Da CATY,chiar imi cer scuze, intr-adevar nu am citit in intregime comentariile tale, am citit doar pasajele scrise cu majuscule si comentariile celorlalti.
    Totusi, postul lui Ciprian nu prea avea treaba cu religia, era doar o concluzie de bun-simt cum ca ADN-ul nu putea fi creat decat de o entitate radical superioara, si nu prin procese haotice.

    2. Sunt de acord, acum ca ti-am citit postul, ca noi nu avem cum sa intuim esenta divina, si credem de fapt intr-o pseudo-divinitate antropomorfa cu barba pana la pamant si cu gata sa se razbune pentru neascultarile noastre. La fel, daca bacteriile ar avea constiinta,si-ar crea o divinitate sub forma de…bacterie. Oricum, principalul scop al religiei e sa tina masele in frau prin diverse mijloace de inducere a fricii, si e normal sa se foloseasca de o astfel de imagine.

    3. Sunt la fel de acord ca nu suntem in univers mai importanti decat furnicile sau bacteriile. Totusi nu cred ca existenta noastra sau a bacteriilor e haotica. Cred ca totul e planuit, are un rost, si fiecare bacterie moare cand „trebuie” sa moara, la fel cum patim si noi. De asta nu stiu cat de normal e sa ne amestecam in viata cuiva. In alte sisteme de credinta exista acele notiuni de karma si reincarnare, care sustin ca avem mai multe vieti si in fiecare din ele ne platim greselile anterioare. Cine a luat viata cuiva, va fi ucis in acelasi mod, cine a abuzat de calitatile fizice, se va naste handicapat fizic. De asta nici nu ne nastem egali, unul e normal, altul va fi in scaun cu rotile toata viata, altul e retardat mintal si altul super-geniu, unul moare la nastere si altul traieste 90 de ani. Si luand-o asa, nu se stie daca e chiar bine sa ii redam unui orb vederea sau unui paralitic motricitatea. Poate „data viitoare” se va naste tot handicapat, deci cu toate progresele noastre in medicina si in alte domenii, nu se stie daca ajutam si la evolutia spirituala.

    4. Chestia cu cometa am vazut-o intr-un documentar pe Science Channel, ceva cu „misterele cosmosului” si intr-o conferinta despre „teoria unificata a campurilor”de Nassim Haramein. E foarte interesant, chiar il recomand tuturor: http://video.google.com/videoplay?docid=2362758657384449741#

    5. EXOTÉRIC, -Ă, exoterici, -ce, adj. (Despre doctrine filozofice sau ritualuri religioase) Accesibil sau destinat tuturor; public. – Din fr. exotérique.
    EZOTÉRIC, -Ă, ezoterici, -ce, adj. (Despre doctrine, ritualuri etc.) Care poate fi înteles numai de către cei initiati; ascuns, secret. – Din fr. ésotérique.

    6. Filmul despre avort se numeste „Silent scream” si a fost realizat de un doctor ginecolog care a incetat sa mai faca avorturi in momentul in care a filmat prin ultrasunete fenomenele care au loc in momentul avortului: http://www.avort.ro/strigatul-mut.php

    Pentru ca nu am citit in totalitate comentariile tale, am avut senzatia ca esti o persoana rationala, care crede ca tot universul a aparut si s-a dezvoltat de la sine, ca absolut totul se poate explica stiintific. De aceea poate am exagerat un pic, pana la urma nici eu nu stiu decat notiuni de baza din fiecare domeniu, deci n-ar trebui sa bag mana in foc ca e asa cum am citit sau am vazut eu pe la nush ce documentare. Nu sunt asa de arogant precum am parut ;p. Totusi, tind sa cred ca mai multe raspunsuri le putem afla doar daca studiem atat stiinta cat si religiile. Stiinta nu poate explica toate lucrurile iar cartile sacre, cred eu, ascund multe adevaruri dar nu in sensul literar. Numai bine!

    Apreciază

  13. Maeryaenus zice:

    Salutari.
    Am venit cu un documentar inpartit pe 12 episoade care explica pe intelesul tuturor ce si cum se invarte lumea asta. Este titrat in limba romana; raspunde logic si rational la toate intrebarile unde religia isi da doar cu parerea doar pentru a face pe plac „bibliei”.

    http://www.youtube.com/view_play_list?p=75C702B13AF5FD2F&search_query=originile+noastre+pe+intelesul+tuturor

    PS: Nu este vreun documentar facut de satana ca sa va intunece voua mintile. satana=dumnezeu=basme.
    In plus, intunericul este materia de baza, iar noi suntem organisme dependente de lumina.

    Apreciază

  14. Kimia zice:

    Katy,cind tu cu adevarat vei simti prezenta celui Atotputernic,dragostea Lui care nu o poti asemana cu nimic si vei intelege cit ce tare El te iubeshte,tu nu vei mai spune aceste cuvinte! Eu m-am intilnit cu aceste lucruri! Shi shtiu despre ce vorbesc! Ceea ca tu nu crezi nu schimba existenta Lui!

    Apreciază

  15. Ionut zice:

    Caty vreau doar sa iti scriu cateva cuvinte spuse de cel mai mare om de stiinta pe care l-a cunoscut lumea. Om care a pus bazele stiintei moderne, si sper ca daca pe noi care credem in Dumnezeu ne crezi mai „redusi” in cele ale stiintei sper macar pe acesta sa il iei in considerare.
    „Vreau sa stiu cum a creat Dumnezeu aceasta lume. Nu ma intereseaza un element sau altul, din sfera unui fenomen sau altul. Vreau sa stiu gandurile Lui, restul sunt amanunte… Dumnezeu nu joaca zaruri cu lumea.” (Albert Einstein)
    Sincer orice teorie evolutionista si orice teorie creationista a fost verificata de mine din toate punctele de vedere, si cu orice domeniu, arheologie, istorie, stiinta etc. si concluzia a fost aceasta: Pe Dumnezeu nu Il poti da la o parte cu nimic.
    Si sunt sigur ca la orice intrebare de a ta exista un raspuns, doar ca nu stii unde sa intrebi si pe cine…

    Apreciază

  16. Ionut zice:

    Frumos articol Ciprian. Tine-o tot asa si vei descoperi tot mai multe despre Dumnezeu. Sincer articolul este o binecuvantare!

    Apreciază

  17. dfhdgsd zice:

    pentru cei care nu l-au inteles pe caty: el il exclude pe Dumnezeu dar il confirma pe Creator, deci problema lui e ca nu se acomodeaza cu faptul ca noi ii dam creatorului un nume (Dumnezeu)…insa mai are o problema, nu a inteles inca motivul pentru care creatorul le-a facut pe toate : IUBIREA!

    Apreciază

Lasă un răspuns

