Personajul din Apocalipsa I: Îngerul Domnului sau Isus Hristos?

Articolul care va urma va fi despre personajul central care apare în Apocalipsa capitolul 1. Ioan este pe insula Patmos şi la un moment vine cineva care îi vorbeşte. Întrebarea este cine este acel care vorbeşte ? una din păreri pe care o apără Martorii lui Iehova este că cel care vorbeşte este îngerul Domnului care spune exact cuvintele lui Dumnezeu. În teologie acest fapt este numit teofaniile. În Biblie sunt mai multe cazuri cînd un înger vorbeşte exact cuvintele pe care le spune Dumnezeu la persoana I, ca şi cum îngerul ar vorbi din numele lui. Altă părere este că în acest pasaj este vorba despre Isus Hristos.

Apocalipsa 1:10-18 „În ziua Domnului eram în Duhul. Şi am auzit înapoia mea un glas puternic, ca sunetul unei trîmbiţe. care zicea: ,,Eu sînt Alfa şi Omega, Cel dintîi şi Cel de pe urmă. Ce vezi, scrie într-o carte, şi trimete-o celor şapte Biserici: la Efes, Smirna, Pergam, Tiatira, Sardes, Filadelfia şi Laodicea. M’am întors să văd glasul care-mi vorbea. Şi cînd m’am întors, am văzut şapte sfeşnice de aur. Şi în mijlocul celor şapte sfeşnice pe cineva, care semăna cu Fiul omului, îmbrăcat cu o haină lungă pînă la picioare, şi încins la piept cu un brîu de aur. Capul şi părul Lui erau albe ca lîna albă, ca zăpada; ochii Lui erau ca para focului; picioarele Lui erau ca arama aprinsă, şi arsă într-un cuptor; şi glasul Lui era ca vuietul unor ape mari. ‘n mîna dreaptă ţinea şapte stele. Din gura Lui ieşea o sabie ascuţită cu două tăişuri, şi faţa Lui era ca soarele, cînd străluceşte în toată puterea lui. Cînd L-am văzut, am căzut la picioarele Lui ca mort. El Şi-a pus mîna dreaptă peste mine, şi a zis: ,,Nu te teme! Eu sînt Cel dintîi şi Cel de pe urmă, Cel viu. Am fost mort, şi iată că sînt viu în vecii vecilor. Eu ţin cheile morţii şi ale Locuinţei morţilor.

Dacă am exclude cuvintele marcate cu albastru ar putea fi vorba despre un înger al lui Dumnezeu cu mare putere. Dar, cuvintele pe care le-am marcat intenţionat prezintă nişte caracteristici pe care le are doar Domnul Isus. Martorii lui Iehova spun că acesta este un înger pentru a exclude faptul că Domnul Isus este Dumnezeu. În acest pasaj vedem bine că Isus spune că este Cel dintîi şi Cel de pe urmă sau Alfa şi Omega, calităţi pe care le are doar Dumnezeu.

În Daniel găsim aceleaşi caracteristici ale lui Isus ca fiu al omului descrise în cadrul aceleiaşi idei. Daniel 7:13-14 M’am uitat în timpul vedeniilor mele de noapte, şi iată că pe norii cerurilor a venit unul ca un fiu al omului; a înaintat spre Cel îmbătrînit de zile şi a fost adus înaintea Lui. I S’a dat stăpînire, slavă şi putere împărătească, pentru ca să-i slujească toate popoarele, neamurile, şi oamenii de toate limbile. Stăpînirea Lui este o stăpînire vecinică, şi nu va trece nicidecum, şi împărăţia Lui nu va fi nimicită niciodată”.

Calităţile pe care le prezintă Daniel sunt caracteristicile lui Isus Hristos. Este important de fiecare dată cînd analizezi Biblia să o analizezi în context pentru că am văzut că dată exluzi ceva sau nu eşti atent la careva detalii poţi da o interpretare greşită a celor scrise în Biblie.

Acest articol a fost publicat în Religie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Personajul din Apocalipsa I: Îngerul Domnului sau Isus Hristos?

  1. Nothx zice:

    Isus se scrie cu doi i, adica Iisus.Si nu mai atribui tot felul de intelesuri apocalipsei, eronate implicit.

    Apreciază

  2. Referitor la numele Isus sau Iisus cititi: http://www.moldovacrestina.net/doctrina/care-este-numele-corect-al-mntuitorului-iisus-sau-isus/

    Ceea ce am analizat este interpretarea biblica pe care puteri sa o verificati in contextul biblic.

    Apreciază

  3. mihu zice:

    ciprian, foarte frumos explicat… se vede ca unii se impiedica de numele Domnului , si nu vad adevarul

    Apreciază

  4. dianna_d8 zice:

    Nothx, imi pare rau dar nu se scrie nici Iisus nici Isus!
    Isus a fost evreu nu roman (caci numai in lb romana se spune Iisus sau Isus, in alte limbi sunt sigura ca stii ca se scrie fie Jezus in maghiara, Jesus…).
    Si numele tau are corespondente in alte limbi si sunt absolut sigura ca in tuvalu, zulu sau tagalog nu se pronunta ca in lb romana. Nu-i asa?

    Dragul meu Ciprian 😀 , Daniel cap 7:13,14 vb explicit de doua persoane distincte: „iata ca pe norii cerurilor a venit unul ca un fiu al omului; a inaintat spre Cel imbatranit de zile si a fost adus inaintea Lui. I S-a dat stapanire, slava si putere imparateasca…”
    Hai sa analizam!
    Fiul Omului (Isus – incontestabil!) a inaintat spre Cel imbatranit de zile (uups, a doua persoana, ca nu putea inainta spre el insusi 🙂 )
    A fost adus inaintea lui (hmmm, ???)
    I s-a dat stapanire (uups, cine i-a dat lui Isus stapanire daca el insusi e atotputernicul D-zeu?)
    Asa e Ciprian, trebuie sa analizam contextul, si mai trebuie sa analizam si originea credintei intr-o triada de d-zei, ce zici? 🙂

    Apreciază

  5. dianna_d8 zice:

    M-am luat cu vb si am uitat sa-i spun lui Nothx cum se pare ca se scria numele lui Iisus (:) ) in ebraica: Yeshua sau poate Yehoshua, in mod sigur nu se pronunta nici Iisus, nici Isus!
    Ca amanunt, cei care au vazut „Patimile lui Isus” sigur au auzit cum era Isus strigat de Maria – Yeshua!

    Apreciază

  6. monica zice:

    nu sunt de aceeasi religie dar cunosc pe cnv care este si as vrea sa aflu maimulte .Aveti cruce?aveti icoane ?credeti in Iisus as vrea sa aflu mai multe

    Apreciază

    • Ciprian Sarivan zice:

      Monica nu este importanta religia, este importanta credinta. Niciodata nu am spus ca am o religie deosebita si nici nu am chemat pe nimeni sa mearga dupa religia mea.
      Icoane nu accept in inchinarea mea inaintea lui Dumnezeu (vezi pe blog articolele despre icoane). As putea incerca sa raspund la intrebarile care te intereseaza. Cu mult respect Sarivan Ciprian

      Apreciază

  7. IONEL zice:

    dianna_d8 a priceput lucrurile bine si a vazut ca daca lui Hristos I S-A DAT STAPANIRE NU PUTEA FII EL INSUSI DUMEZEU ATOTPUTERNIC.SIGUR CA SE INTERPRETEAZA MULTE VERSETE GRESIT CHIAR DACA SI DESPRE HRISTOS SE SPUNE EU SANT ALFA SI OMEGA TOTUSI EL A FOST MORT DOAR EL SI INVIAT SI NU DUMNEZEU ASA CA TREBUIE CITIT SI CONTEXTUL EVIDENT.

    Apreciază

  8. CARMEN G. zice:

    FACI UN LUCRU MARE SA VESTESTI LUMI CA ISUS ECZISTA ESTE EGAL CE RELIGIEA AVEM ASTA NU INSEAMNA SA CRITICAM PE CEI CE NE VESTESTE IUBIREA DE DUMNEZEU:
    OAMENI NU INTELEG CA IN FIECARE DINTRE NOI ESTE UN INGER TRIMIS SA VESTEASCA CUVINTUL LU DUMNEZE ASA A FOST ISUS TRIMIS SA STIE LUMEA PAMANTEASCA CA CINEVA NEA CREAT SI NE IUBESTE ;
    LASTI SA SE VESTEASCA CUVANTUL LUI DUMNEZEU SI INCURAJATI PE CEI CE VESTESC:

    Apreciază

  9. iulia zice:

    ma ………..voi sunteti catolici………..
    Nu este bine! trebuie sa fiti ortodocsi!!!

    Apreciază

  10. piticul zice:

    va rog cititi toata biblia nu ascultati de alte persoane
    apocalipsa capitolul 22 versetul 8 si 16
    intrebare este pe cine trimite?

    Apreciază

  11. pavel zice:

    Nicidecum, nimeni si niciodata nu putea satisface Minia, Sfintenia si Dreptatea lui Dumnezeu decit mila si dragostea Lui Insusi intrupata in fiul Sau.
    Vorbind despre Isus ca Fiu de Dumnezeu, cum zice scriptura, Isus e Dumnezeu! Adica logic vorbind un pui (fiu) de gaina e Gaina… un pui (fiu) de rata e Rata.. un pui (fiu) de vaca e Vaca… un pui (fiu) de om e Om, Fiul lui Dumnezeu e …..?…… ce nu va convine??? … E DUMNEZEU!!! Datii cinstea care i se cuvine pentru Vesnicie…

    Apreciază

  12. ileana zice:

    Coret este sa facem ce spune el mesia si sa I’ll iubm

    Domnul fie ludat. Amin

    Numele lui este mai presus de orce nume yashua ah masiya halleluyah

    Apreciază

Lasă un răspuns

