Cine sunt cei care pot primi Duhul Sfînt partea II

Voi continua articolul despre Duhul Sfînt ca să vedem mai bine cine sunt acei care primesc Duhul Sfînt. Am văzut din articolul anterior că Dumnezeu nu face deosebire faţă de cei care cred şi dă Duhul Sfînt la toţi cei ce cred din toată inima. Pasajele care vor urma vor arăta şi mai bine faptul că toţi primesc Duhul Sfînt şi nu doar 144.000 aşa cum spun Martorii lui Iehova. Nu ar fi nici un sens ca Dumnezeu să-L dea să moară pe Domnul Isus la cruce doar pentru 144.000 de oameni. Moartea lui Isus înseamnă iertarea de păcate a celor ce cred şi moştenirea vieţii veşnice.


Fapte 2:36-39 „Să ştie bine dar, toată casa lui Israel, că Dumnezeu a făcut Domn şi Hristos pe acest Isus, pe care L-aţi răstignit voi”. După ce au auzit aceste cuvinte, ei au rămas străpunşi în inimă, şi au zis lui Petru şi celorlalţi apostoli: ,,Fraţilor, ce să facem?” ,,Pocăiţi-vă”, le-a zis Petru, ,,şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfîntului Duh. Căci făgăduinţa aceasta este pentru voi, pentru copiii voştri, şi pentru toţi cei ce sînt departe acum, în oricît de mare număr îi va chema Domnul, Dumnezeul nostru”.


Este vorba despre cuvîntarea lui Petru în faţa israeliţilor. El îi confrunta pentru faptul că ei l-au răstignit pe Isus. Ei de fapt au conştientizat păcatul lor şi au rămaşi străpunşi în inimă. Cînd au întrebat ce să facă răspunsul dar de Petru a fost simplu: să fie botezaţi în Numele lui Isus pentru iertarea păcatelor şi apoi vor primi Duhul Sfînt. Iar mai apoi vedem că făgăduinţa aceasta este pentru ei, copiii lor şi pentru cei care sunt departe, adică Neamurile sau cei ce nu făceau parte din poporul Israel în oricît de mare număr îi va chema Dumnezeu. Ceea ce spun Martorii lui Iehova este greşit. Nu 144.000 vor primi Duhul Sfînt, ci cei cărora li se iartă păcatele şi sunt botezaţi în Numele lui Isus.


Darul Duhului Sfînt a fost dar atît Evreilor cît şi Neamurilor. Aşa că acum cei ce cred sunt poporul lui Dumnezeu şi beneficiază de Duhul Sfînt.


Fapte 10:45-48 „Toţi credincioşii tăiaţi împrejur, cari veniseră cu Petru, au rămas uimiţi cînd au văzut că darul Duhului Sfînt s’a vărsat şi peste Neamuri. Căci îi auzeau vorbind în limbi şi mărind pe Dumnezeu. Atunci Petru a zis: ,,Se poate opri apa ca să nu fie botezaţi aceştia, cari au primit Duhul Sfînt ca şi noi?” Şi a poruncit să fie botezaţi în Numele Domnului Isus Hristos. Atunci l-au rugat să mai rămînă cîteva zile la ei”.


Şi încă un pasaj din Faptele Apostolilor care este un îndemn care poate fi şi pentru tine:


Fapte 22:16 “Şi acum, ce zăboveşti? Scoală-te, primeşte botezul, şi fii spălat de păcatele tale, chemînd Numele Domnului”.

Acest articol a fost publicat în Doctrinele Bibliei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Cine sunt cei care pot primi Duhul Sfînt partea II

  1. mircea zavaleanu zice:

    vedeti voi fratilor botezul cu duhul sfit este foarte important dar nu trbuie sa faci cine stie ce eforturi supranaturale sa il primesti totul vine de la dzeu tu trbuie sa intelegi ca isus este fiu de dzeu si lucrurile vor veni in modul cel mai natural cu putinta eu personal in urma cu 9 ani nu stiam nimic despre botezul cu duhul sfit nici de vorbirea in limbi ma duceam la chioscul din cartier sa cumpar tigari cind pur si simplul am simtit ceva peste mine ca un susur blind si am inceput sa vorbesc in limbi ceresti credeam ca am luat-o razna la incepur m-am speriat putin habar nu aveam ce este nu mai traisem asa ceva in viata mea mai mult decit atit nu prea credeam eu in dzeu eram un tip tare [asta era parerea mea despre mine ] mai ales ca eu sunt militar de cariera si un tip care fusese uns cu toate alifiile asa ca nu traiam ceva emotional eu fiind un individ cu un grad ridicat de nesimtire . asa ca de atunci a inceput studiul meu ledat de mingiitorul nostru si sincer va spun ca el nu m-a tradat niciodata oameni m-au parasit prietenii la fel mai putin dunul sfint eleste cu mine si acum mai putem discuta pe tema asta acum va spun multa pace si dzeu sa binecuvinteze casele voastre

    Apreciază

  2. DAVID zice:

    mAROTRII NUL POT CUNOASTE PE DUMNEZEU PT. CA NU AU PRIMIT LUMINA

    Apreciază

  3. Alina zice:

    buna!!!eu sint o adoliscenta care nu siu prea multe,dar dupa cite stiu eu Duhul sfint este acela care ne indeamna,care ne calauzeste si care este totdeauna cu noi!Asa cum este scris in 1Corinteni3:16,duhul este totdeauna cu noi numai daca nu nimicim templu duhului sfint!!! Imi cer scuza eu sint de religie baptista si nu cred in vorbirea prin limbi!!!!!d
    Dupa cit am studiat stiu ca daca crezi si te pocaesti atunci prin apa botezului primesti si duhul sfint!!!!

    Apreciază

    • Alina, şi dacă încă nu te-ai botezat, ai Duhul Sfînt? Vezi că Biblia învaţă că noi primim Duhul Sfînt prin credinţă, nu prin botez.
      Efes 1:13
      Şi voi, după ce aţi auzit cuvîntul adevărului (Evanghelia mîntuirii voastre), aţi crezut în El, şi aţi fost pecetluiţi cu Duhul Sfînt, care fusese făgăduit.
      Botezul e un simbol a morţii lui Isus,
      o mărturisire publică a faptului că suntem creştini,
      şi o ascultare de porunca Domnului Isus.
      Dar nu un mijloc prin care primim Duhul Sfînt. Dacă Duhul Sfînt nu este deja în noi în momentul botezului, atunci se pune la îndoială dacă într-adevăr am crezut.

      Apreciază

  4. ovidiu stoica zice:

    daca esti botezat si ai trairi,experiente ,etc,cum stica ai duhul sfant? trebuie neaparat sa ai acele semne din marcu 16? doresc o calauzire in lumina pe care o aveti.Multumesc

    Apreciază

  5. camyy zice:

    Sti ca ai primit Duhul Sfint atunci cind El se coboara peste tine prin vorbirea in limbi si atingerea Lui.Eu am experimentat asa ceva fara efortuti doar am cerut curatire si eliberare de vorbele cu care m-am legat[ atunci cind zici ca eu nu pot ceva ……orice ar fii acel ceva te legi singur cu vb tale]

    Apreciază

  6. elvis zice:

    Si ce limba noua ai invatat ? Am spus eu ca penticostalii sunt cei mai simpatici dintre protestanti ! Cred ca aveti cel mai mare numar de poligloti dintre toate denominaţiunile ! E o placere sa auzi o rugaciune in grup printre crestinii penticostali ! Turnul Babel e monotonie pe langa limbile si atmosfera poliglota pe care le poti auzi aici ! Si asa spui ,daca am Spiritul lui Dumnezeu ,trebuie sa vorbesc in limbi ? Ce-mi place gradina Domnului ! Plina de oameni culti !

    Apreciază

  7. grig zice:

    interesanta teza. dar duhul sfint fara sensatii ,va spune .ceva ???. !- si botezul biblic; in apa , cu duhul sfint si cu foc ; ,lucrare divina ,unde vorbeste duhul sfint catre mireasa in aceasta epoca ,-a vulturului,-evrei 13:8.efes.4:5

    Apreciază

  8. victor zice:

    ca sa primesti duhul sfint trebuie sa ai o viata sfinta. cum poti avea o astfel de viata? marturisindui lui Dumnezeu toate greselile si pacatele pentru c omul se naste in pacat

    Apreciază

    • Victor cred că aici e o legătură dublă – nu poţi să ai o viaţă sfîntă fără puterea Duhului Sfînt. Cred că viaţa începi s-o trăieşti sfîntă atunci cînd primeşti Duhul Sfînt. Şi apoi, numai mărturisind greşelile şi păcatele cred că nu este destul, cred că mai este nevoie să crezi că Dumnezeu şi că nu renunţă la noi.

      Apreciază

  9. sandu zice:

    cineva care se inpotriveste cuvintului Domnului nu poate primi duhul sfint

    Apreciază

Lasă un răspuns

