În acest articol vreau să scriu despre încă o doctrină falsă a Martorilor lui Iehova care nu are bază biblică. Este vorba despre mîntuirea oamenilor şi despre cei care au primit Duhul Sfînt. În concepţia Martorilor lui Iehova doar 144.000 de oameni au Duhul Sfînt şi ei vor fi împreună cu Hristos. Ceilalţi oameni vor primi iertarea păcatelor cînd vor învia şi cînd va fi judecata lui Hristos. Vreau ca în acest articol să prezint ceea ce spune Biblia despre cei 144.000 şi despre cei care vor primi mîntuirea sau iertarea păcatelor şi vor avea viaţa veşnică. Din perspectiva Martorilor lui Iehova ceilalţi oameni nu pot primi Duhul Sfînt deoarece El este în exclusivitate doar pentru cei 144.000 aleşi de Dumnezeu. Este mai interesant faptul că cei 144.000 sunt cum se vede doar dintre Martorii lui Iehova.
Voi scrie cîteva articole care vor arăta cine sunt cei 144.000 şi cine poate primi Duhul Sfînt. Textele care urmează sunt mai mari dar vă rog să le citiţi pentru a înţelege bine despre ce este vorba.
Apocalipsa 14:1-5 „Apoi m’am uitat, şi iată că Mielul stătea pe muntele Sionului; şi împreună cu El stăteau o sută patruzeci şi patru de mii, cari aveau scris pe frunte Numele Său şi Numele Tatălui Său. Şi am auzit venind din cer un glas ca un vuiet de ape mari, ca vuietul unui tunet puternic; şi glasul, pe care l-am auzit, era ca al celorce cîntă cu alăuta, şi cîntau din alăutele lor. Cîntau o cîntare nouă înaintea scaunului de domnie, înaintea celor patru făpturi vii şi înaintea bătrînilor. Şi nimeni nu putea să înveţe cîntarea, afară de cei o sută patruzeci şi patru de mii, cari fuseseră răscumpăraţi de pe pămînt. Ei nu s’au întinat cu femei, căci sînt verguri şi urmează pe Miel oriunde merge El. Au fost răscumpăraţi dintre oameni, ca cel dintîi rod pentru Dumnezeu şi pentru Miel. Şi în gura lor nu s’a găsit minciună, căci sînt fără vină înaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu”.
În acest pasaj sunt descrişi cei 144.000 care vor fi împreună cu Isus. Sunt răscumpătaţi de pe pămînt, sunt cel dintîi rod pentru Dumnezeu şi pentru Miel, în gura lor nu s-a găsit minciună etc. Este vorba despre o categorie de oameni aparte care sunt aleşi de Dumnezeu. Mai departe sunt descrişi cine sunt aceşti 144.000
Apocalipsa 7:4-10 “Şi am auzit numărul celor ce fuseseră pecetluiţi: o sută patru zeci şi patru de mii, din toate seminţiile fiilor lui Israel. Din seminţia lui Iuda, douăsprezece mii erau pecetluiţi; din seminţia lui Ruben, douăsprezece mii; din seminţia lui Gad, douăsprezece mii; din seminţia lui Aşer, douăsprezece mii; din seminţia lui Neftali, douăsprezece mii; din seminţia lui Manase, douăsprezece mii; din seminţia lui Simeon, douăsprezece mii; din seminţia lui Levi, douăsprezece mii; din seminţia lui Isahar, douăsprezece mii; din seminţia lui Zabulon, douăsprezece mii; din seminţia lui Iosif, douăsprezece mii; din seminţia lui Beniamin, douăsprezece mii, au fost pecetluiţi. După aceea m-am uitat, şi iată că era o mare gloată, pe care nu putea s’o numere nimeni, din orice neam, din orice seminţie, din orice norod şi de orice limbă, care stătea în picioare înaintea scaunului de domnie şi înaintea Mielului, îmbrăcaţi în haine albe, cu ramuri de finic în mîni; şi strigau cu glas tare, şi ziceau: ,,Mîntuirea este a Dumnezeului nostru, care şade pe scaunul de domnie, şi a Mielului!”
Intenţionat am marcat seminţiile lui Israel pentru a vedea că cei 144.000 sunt cîte 12.000 din fiecare seminţie a lui Israel. Aici nu este vorba de careva comparaţie făcută pentru a arăta că Dumnezeu ar alege pe altcineva în locul acestor oameni. Se spune clar că cei 144.000 vor fi din poporul Israel. Un alt detaliu care este în acest pasaj este că alături de cei 144.000 mai stătea o mare gloată pe care nimeni nu putea s-o numere, din orice neam, seminţie, norod, limbă care stăteau înaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu. Vedem clar că sunt doar oamenii care sunt fără păcat înaintea lui Dumnezeu. O parte din ei sunt cei 144.000 din poporul Israel aleşi de Dumnezeu, iar cealaltă parte este mulţimea care nu poate fi numărată. Pînă aici am văzut clar că vor fi salvaţi nu numai 144.000 ci şi o altă mulţime printre care poţi fi şi tu. Va urma.



[...] Martorii lui Iehova şi mântuirea lor închipuită [...]
In adevar, in Israel au fost 12 semintii. Eu intreb: daca intr-adevar cei 144000 vor fi alesi exact din cele 12 semintii descrise in Apoc 7:4-10, unde sunt semintia lui Dan si Efraim care nu sunt amintite in aceste versete din Apocalipsa. Au fost si ele totusi semintii in Israel…Apoi, semintia lui Iosif nu a existat. In locul lui Iosif, Iacov a infiat pe cei doi fii ai sai, Efraim si Manase. In al III-lea rand, semintia lui Levi nu era numarata in cele 12 semintii. Aceasta era ca o a 13 semintie, nu a primit mostenire in Israel, ci traia din darile si jertfele pe care le aduceau ceilalti israeliti. Deci semintiile erau: Iuda, Ruben, Gad, Aser, Neftali, Manase, Simeon, Isahar, Zabulon, Beniamin, Dan si Efraim.
Si SA NU UITAM, versetul spune: ““Şi am auzit numărul celor ce fuseseră pecetluiţi: o sută patru zeci şi patru de mii, din TOATE seminţiile fiilor lui Israel.
De aici putem, observa ca nu se vorbeste la litera, ci simbolic. Fiecare semintie reprezenta pe cineva, si faptul ca anumite semintii nu au fost amintite, iar in locul lor au fost amintite altele care nu erau de fapt semintii ar trebui sa ne dea de gandit. “Iudeu nu este acela care se arată pe dinafară că este Iudeu; şi tăiere împrejur nu este aceea care este pe dinafară, în carne. Ci Iudeu este acela care este Iudeu înăuntru; şi tăiere împrejur este aceea a inimii, în duh, nu în slovă; un astfel de Iudeu îşi scoate lauda nu de la oameni, ci de la Dumnezeu.” Rom 2:28,29
buna
eu st hipoacuzic dupa parerea mea ati spu k v ati intalnit cu un grup de martori si ati pov dar ma intreb dar tu ai studiat cu ei sau nu pt k nu e asa cum ai zis tu despre 144000.toatalumea a zis asa despre martori dar te sfatuiesc sa studiez cu ei sa vezi diferenta
si sa ai rabdare pt k numi asa iti vei da seama cu drag dany
MULTUMESC DANI
BUN INDEMN
GANDITIVA DACA NU AI INTELES BINE DESPRE CEI 144000 CUM POTI SA VB . IN RUGACIUNEA MODEL
NE RUGAM SA VIE IMPARATIA SA SAU REGATUL SAU
CE SA FACA DIN CINE ESTE FORMAT ?
NU VATI INTREBAT?
NU E SIMBOLIC ACEST REGAT SAU ACESTI 144 000 ?
LOGIC GANDITIVA ATATEA RELIGIII!
OARE LE APROBA DUMNEZEU PE TOATE ?
ATAT DE DIFERITE CU ATATE doctrine cum poate sa le aprobe pe toate !!!!!
LOGIC VAROG !
triburile descrise in apocalipsa sunt simbolice !!!
studiati va rog si alte texte biblice !
ca sa aflati!!!
DINTRE TOATE MESAJELE FATA ASTA MIHAELA GANDESTE LOGIC SI VEDE BINE LUCRURILE POATE MAI SANT SI ALTII DAR SANT PUTINI RESTUL E PLEAVA,,,ESTE EXACT O COMPARATIE DOMNULE SARIVAN CIPRIAN PT CA LIPSESC ACOLO DOUA SEMINTII.ESTE O COMPARATIE CU TRIBURILE VECHIULUI ISRAEL ARATAND CA SI CRESTINII SEC INTAI VOR AVEA SIMBOLIC ACEEASI STRUCTURA.SI NU E O MANTUIRE INCHIPUITA CI O MANTUIRE MERITATA DUPA EFORTUL FIECARUIA.
Mântuire meritată ? Atunci care a fost sensul să vină Domnul Isus , dacă fiecare poate să depună efort ca să fie mântuit ?
” Căci prin har aţi fost mîntuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine dela voi; ci este darul lui Dumnezeu.Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.” (Efeseni 2:8-9)
isus a venit ca sa aduca noi legi si noi principii!!!!!!!!!!!!
Aceasta înseamnă viaţa veşnică: să asimileze cunoştinţă despre tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi despre cel pe care l-ai trimis tu, Isus Cristos. ioan 17:3
doar daca asimilam cunostinta despre el vom avea viata vesnica
priviti la restul religiilor
isus sa dat pentru ei si cu atat au ramas
in ce situatie se afla ?
curvie , betii etc. mai ales cu craciunul si pastele !
si alte sarbatorii !
creierul lor nici nu cunoaste cuvinte biblice si apoi cum sa le implineasca ?????
bine cred cà toti aveti nevoie de pregàtire,và lipseste cunostintà si aveti nevoie de cinva sà và ajutà
Rugativà la dumnzeu sà và tremite pe cinva in ajutor,ca sà pute-ti descoperi lucrurile adevàrate lui DUMNEZEU……………..!
dece alte Religi nu studiazà biblia sà stie sà se apere,dar spun citeste biblia si vei gàsi,pe acolo unde va scrie……………..(ortodox,catolic,penticosali,ext.) curaj cu D-zeu inainte
eu vreau sa intreb pe cineva ce poate sami dea un raspuns eu am intilnit o fetita si mam indragostit de ea si ea dupa mea spus ka e martorii lu ehova !!! si eu akum ce tre sa fak ???????? cine poate sami dea un raspuns varog !!!
Daca si ea te iubeste, si daca ai intentii serioase casatoreste-te cu ea. Dar m-as mira daca o sa fie de acord. Nu renunta. Nu este important ceea ce crede omul ci insusi omul.
sal sunt alin si mama mea este martora lu ehova si cred ca este adevarata credinta si zice numai adevaru
treduie sa devi un mebru al martori lu ehova
si daca cu antradevar vrei sa fi un mebru al martori lu ehova atunci vei putea sa vb cu fata aceia
fratilor nu va mai imbatati cu apa.toate religiile sant false
Da asa este doar adevaratii crestini vor fi mantuiti,,,si daca cei din primul secol se inchinau la Iehova Dumnezeu atunci si AZI E LA FEL SCURT SI CUPRINZATOR ,,nu mai e nevoie sa descriu versete si iar versete pt cine e logica treaba si gandeste cu creierul si nu cu fundul totul se lamureste.
Da Radu ai dreptate,toate religiile sunt false insa numai una este adevarata,singurii Martorii lui Iehova,adevaratii crestini ce il iubesc pe Iehova Dumnezeu
Asculta ma tu asta iehovane
Cum sa nu crezi in Sfanta TREime,DUHULL Sfant si in tata DUmnezu
ESte IIsus cu adevarat fiula cestuia dar sa nu crezi in cele 3 persoane biblice e ca si cand nu asculti purunciile Lui Dumnezeu din Biblie
Vaiiiiiiiiiii de mine dar ce sunteti asa de …
CUM AM SPUS SI IN coementariu ortodoxia(crestinismul,protestatismul si catolicismul) sunt cele ce zic adevarul pur si adevarat
Voi nici macar nu sunteti musulmani sa zici ca ALlah este dzeu tau
Este o religie adevarata si spune numai adevarul.
Creştinismul originar – cult demonic
Acei care au avut tangenţe cu creştinismul ca religie, în special cea creştin ortodoxă, văd la suprafaţă o credinţă a compasiunii şi a milei faţă de om. Aparenţele pot înţela, o evaluare a surselor primare ale acestei religii va aduce mai multă lumină privind adevărata-i esenţă. Să începem cu personalitatea lui Iisus Hristos de unde creştinismul a pornit doctrinar.
Numele Hristos este traducerea cuvîntului mesia (mai precis maşiah) din ebraică. Înseamnă „unsul”, apelaţia dată de evrei celui care va veni trimis de Iehova (numele dat de ei lui Dumnezeu) să îi salveze. Prin urmare Hristos trebui să îndeplinească în primul rînd o misiune de salvare a poporului evreu. A astfel de salvare cuprindea eliberarea de sub jugul romanilor precum şi scăparea de răul uman şi social, ceea ce evreii numeau Diavol, Mamona, Belzebul, Lucifer, etc.
Venirea salvatorului poporului era aşteptată de multe veacuri. El trebuia să fie nu numai un salvator al sufletelor dar şi un rege din stirpea regelui David care era din neamul lui Iuda. Noul Testament argumentează că Iisus era din această spiţă şi prin urmare putea să-şi ceară dreptul de a fi rege al iudeilor.
Omul Iisus şi-a început misiunea cînd avea în jur de 30 de ani. Om fără carte, aşa cum se spune în Biblie, era totuşi proficient în regulile iudaice bazate pe Vechiul Testament şi pe alte scrieri de la acea vreme. Treptat omul Iisus a format în jurul lui un grup de prozeliţi care deşi mic era perseverent în a-l urma în misiunea pe care şi-o asumase. Care erau caracteristicile ei?
Matei, 15, 24, redă cuvintele lui Iisus atunci cînd o femeie canaaneeancă chinuită de un demon îi cere ajutor. „Nu sunt trimis decît la oile cele pierdute ale casei lui Israel” răspunde el. Iisus astfel refuză spunînd mai departe că „Nu este bine să iei pîinea copiilor şi s-o arunci cîinilor”. Cu alte cuvinte Iisus îi numeşte cîini pe toţi oamenii care nu erau evrei. Mai departe, în conversaţia lor, femeia îi răspunde că şi cîinii mănîncă din fărîmiturile ce cad de la masa stăpînilor lor. Iată un episod din Noul Testament care redă vorbele unui om despre care mulţi cred ca este fiul lui Dumnezeu. Şi paradoxal aceşti oameni nu sunt evrei ci dintre cei pe care Iisus îi numea cîini.
O altă caracteristică a misiunii salvatorului era că trebuia să fie rege al iudeilor. A fost oare Iisus rege? Cu siguranţă nu. Întrebat dacă este rege al iudeilor omul Iisus spune că împărăţia lui este în ceruri, deşi evreii aşteptau un rege, aşa cum fusese David în vechime, care să aibă regat pe pămînt nu în cer. Deci nici pe această caracteristică a salvatorului evreilor Iisus nu a îndeplinit-o.
În misiunea salvatorul era inclusă pacea, pe cînd Iisus declară răspicat că a venit să aducă sabia nu pacea ca să-l despartă pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa (Matei, 10, 34-35). Cum poate vorbi astfel cel ce se credea trimisul lui Dumnezeu dacă Dumnezeul lui nu era cel a dezbinării? Cum am eticheta astăzi un om care ar spune că a venit la cineva în vizită cu dorinţa de a-i dezbină casa? Un om nebun!
Tenacitatea cu care omul Iisus dorea să-i convingă pe evrei că el era mesia era deosebită. Aceasta a atras reacţii fireşti. Cărturarii zicea că îl are în el pe diavol, pe Beelzebul (Marcu, 3, 22). Oamenii ziceau că are duh rău (Marcu, 3, 30). Însăşi familia lui îl credeau că nu e în toate minţile (Marcu, 3, 21) nu credeau în el (Ioan, 7, 5). Omul Iisus etala cu adevărat o comportare de om dezechilibrat. Spune în Marcu, 3, 33, „Cine este mama mea? şi fraţii mei?”. Cum ar fi tratat un om astăzi care şi-ar respinge astfel rudele? Bolnav mintal!
Noul Testament este plin de relatarea faptelor lui Iisus mai cu seamă cu scoaterea duhurilor necurate din oameni. În Marcu, 5, 11-13, se spune cum el a trimis duhurile rele într-o turmă de porci. După acest episod oamenii l-au rugat să plece de acolo văzînd că lucrează cu demonii (Marcu, 5, 17). Fariseii, oamenii scoliţi în legea iudaică a acelor timpuri, îi spun că cu domnul demonilor (adică cu Satana) el îi scoate pe demoni (Matei, 9, 34). Mulţimea i-a zis că are demon (Ioan, 7, 20; Ioan, 8, 48). Iudeii au spus „Acum ştim că ai demon” (Ioan, 8, 52). Dar el nu a recunoscut argumentînd că diavolul nu poate lupta împotriva diavolului. Vorbele lui Iisus sunt fără sens. Să luăm de exemplu grupurile mafiote care se războiesc între ele deşi fiecare se află de partea răului. Faptele diavolului nu ţin de ideea că cei răi nu se bat cu cei răi precum Iisus vrea să argumenteze, cum că diavolul ar lupta împotriva lui însuşi. Scuza lui Iisus este puerilă, cei răi se bat cu toţi inclusiv cu alţi oameni răi de teapa lor.
Un alt episod din faptele acestui om bolnav mintal este cel cu smochinul. Iisus era înfometat şi a găsit un zmochin care nu avea fructe. Supărat, îl blestemă pe zmochin: „Rod să nu mai porţi în veac!” după care zmochinul s-a uscat. Să ne imagină că un om merge la casa unuia şi-i cere mîncare. Nu i se dă pentru că oamenii din casă pur şi simplu nu au mîncare. Urmează ca cel care a cerut mîncare să îi blestemă ca în veac să nu aibă mîncare în casa aceea. Cum ar fi etichetat un astfel de individ care blestemă pentru că pur şi simplu nu ai avut ce să-i dai de mîncare atunci cînd el a vrut să mănînce? Puţin spus un nebun, este răul întruchipat care pur şi simplu nu raţionează. Ce vină avea zmochinul că nu avea fructe ca Iisus să le mănînce? Cazul lui Iisus este tipic patologic al unei minţi bolnave.
Să luăm de exemplu una din învăţăturile acestui om, privitor la ceea ce omul mănîncă. Iisus susţine că nu ceea ce intră în gură îl spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea îl spurcă pe om (Matei, 15, 11). Mai departe tot el spune că tot ce intră în gură se duce în pîntece şi iese afară, dar cele ce ies din gură pornesc din inimă, şi acelea sunt cele ce-l spurcă pe om, dar a mînca fără să-ţi fi spălat mîinile, aceasta nu-l spurcă pe om (Matei, 15, 17-20). Este o învăţătură de doi bani. Contează ce băgăm în pîntece! Dacă cineva bagă în gură otravă sau mîncare stricată nici nu mai apucă să o scoată afară că poate şi muri. Cît priveşte ideea că ceea ce iese din gură îl spurcă pe om cum spune Iisus, afirmaţia lui este de asemenea o aberaţie. Vorbele rele îl uşurează temporar pe om de răutatea din el, deşi aruncatul vorbelor pe alţii nu este o soluţie pentru a scăpa de răul din inimă.
Să analizăm doctrina păcatului promovată de Iisus, ideea cum că orice păcat şi orice blasfemie li se iartă oamenilor, dar blasfemia împotriva Duhului Sfînt nu li se va ierta (Matei, 12, 31). Să presupunem că există o ţară în lume care are un sistem juridic bazat respectînd această învăţătură a lui Iisus. Un om ticălos este prins în fărădeligile lui şi adus în faţa judecătorului care va aplica învăţăturile lui Iisus în cazul respectiv. Sunt consultaţi martorii care declară că învinuitul a furat, a bătut cinci oameni la beţie şi a omorît un om cu un cuţit. La judecată omul recunoaşte ticăloşiile făcute adăugînd că a cerut iertare pentru tot răul făcut. „Ai spus ceva împotriva Duhului Sfînt?” întreabă judecătorul. „Niciodată!” răspunde omul. Verdictul: „Eliberaţi-l că şi-a cerut iertare în numele lui Iisus Hristos, dar nu a hulit Duhul Sfînt!”. Poate o atare învăţătură a iertării veşnice să vină de la Dumnezeu sau de la Diavol? O astfel de metodă de a face dreptate oamenilor este înşelăciune curată, Dumnezeu nu poate iertă răutăţile oamenilor, cei vinovaţi trebuie să repare cumva răul adus şi să înveţe că repetarea răului nu va fi iertată prin simpla recunoaştere a greşelii. Învăţătura lui Iisus este prostie curată. O societate sănătoasă mintal nu poate funcţiona pe astfel de învăţături fără sens.
Evreii în Vechiul Testament aveau o metoda mai logică, deşi nu era cu totul justă, ideea că se plăteşte ochi pentru ochi. Dar în învăţăturile lui Iisus privind aplicarea dreptaţii se vede mai degrabă mîna diavolului decît cea a unei forţe a dreptăţii. Numai diavolul trece cu vedere că merge şi aşa, că simpla iertare dată de el diavolul poate absolvi pe om de relele pe care le face. Satana iartă de păcat pentru a-l ţine pe păcătos în păcat cu el. Este şi metoda folosită de Iisus pentru a-i menţine pe oameni în jugul suferinţei pe care a iniţiat-o în locul salvarii din suferinţă pe care trebuia să o aducă aşteptatul mesia, salvatorul evreilor.
Să cercetăm cum Iisus crede că oamenii lui Dumnezeu pot fi deosebiţi de cei ai diavolului. În Matei, 7, 10-20, Iisus îi avertizează pe ucenici să se ferească de profeţi mincinoşi căci după roadele lor vor fi cunoscuţi. Preceptul este bine ştiut din Vechiul Testament, ideea că pomul se cunoaşte după rod. Să vedem ce roade a adus pomul lui Iisus după aşa zisa înălţare a lui la cer?
Creştinismul a pătruns treptat în lumea zisă „păgînă” prin înfricoşarea oamenilor asupra pedepselor ce-i aşteaptă dacă nu se vor supune noii învăţături. Această frică de năluci persistă şi astăzi fiind practic hrana creştinismului. Fără continua teroare a diavolului care pîndeşte la orice pas creştinismul s-ar dezintegra. Observăm că atenţia este concentrată pe diavol şi toate cele care vin cu răul şi suferinţa, răstignirea lui Iisus pe cruce, patimile lui, etc. În cele din urmă Iisus pozează în învingător, chiar după ce a fost bătut în cuie pe cruce. Dar sechelele mentale pe care le implantează în minţile oamenilor, pe cei mai mulţi rămîn să-i bîntuie toată viaţa. Deşi despre „învingătorul morţii”, se spune că a ajuns acolo la dreapta Tatălui, el priveşte cu detaşare întreaga panoramă care a urmat după „înălţarea sa”. Să vedem fructele date de pomul sădit de Iisus pe pămînt. Ce a urmat?
Războaie, măceluri împotriva evreilor şi ale altora, dezbinare veşnică printre cei care au urmat învăţătura lui Iisus, inchiziţie, arderea cărţilor, obida oamenilor, cuceririle sîngereoase urmînd crucea însîngerată, care cînd era pumnal cînd cruce, şi multe alte „fructe” ale demonului „înălţat la cer”. Ne putem întreba dacă nu s-a dus cumva direct în iad de unde nici că-i pasă de ce se întîmplă pe pămîntul deoarece sistemul introdus de el funcţionează din plin pe pămînt. Salvarea care se aştepta din partea unui trimis al lui Dumnezeu este nonexistentă în cazul Iisus.
Cine este în măsură astăzi să evalueze misiunea „salvatoare” ale lui Iisus? Toţi cei care au avut tangenţă cu creştinismul! Salvatorul se dorea un personaj al salvării din durere nu cineva care aduce durere prin sabia pe care cu adevărat a lăsat-o omenirii. Şi sîngele continuă să curgă şi astăzi şi va continua atîta timp cît oamenii venerează pe demonul care a adus suferinţă omenirii cu 2000 de ani înainte. Iată că în ciuda obiceiului diavolului de a minţi, totuşi de cîteva promisiuni s-a ţinut.
Care este spectrul creştinismului astăzi în lume? Nici o altă religie nu are mai multe secte decît cea creştină. Dezbinarea generată de Iisus încă de cînd era viu pe pămînt continuă astăzi cu aceeaşi forţă încît te întrebi cum de este posibil ca oamenii să interpreteze diferit ideile dintr-o carte care este destul de coezivă în conţinut, Biblia? Explicaţia nu poate fi decît că Biblia este o carte plină de contradicţii, atît Vechiul cît şi Noul Testament. Cel puţin Noul Testament este grosier privind salvarea oamenilor de la moarte de către cineva care nu s-a salvat pe sine însuşi. Oasele i-au putrezit de mult acolo în Orientul Apropiat. Evreii nu l-au acceptat pe Iisus deoarece nu era nimic în el să sugereze că-i poate salva, că-i poate elibera de sub jugul romanilor aşa cum se aştepta de la un rege din spiţa lui David.
Cine a fost Iisus? Respingerea lui de către evrei în mod automat îl califică drept impostor şi amăgitor. Nimeni nu a făcut o evaluare mai justă asupra cine a fost Iisus decît poporul din care face parte şi în mijlocul căruia a trăit. Şi ei l-au categorisit drept amăgitor. Învăţăturile ieftine şi stupide ale lui Iisus au mai mult marca răului decît cea a binelui. Omul Iisus este un caz patologic de bolnav mintal a cărui misiune „salvatoare” a supravieţuit prin conjunctura istoriei, prin frică pe care o împlîntă în minţile oamenilor aşa cum numai duhurile rele fac, deghizînd răul într-un ambalaj pe care scrie fericire şi salvare. Dezbinarea adusă de „fiul lui Dumnezeu” continuă să ne macine sufletele şi să ne despartă inimile cu sabia pe care a promis-o. Şi asta avem astăzi: fiul despărţit de tatăl său, fiica de mama sa, aşa cum se arată în Matei, 10, 34-35. Creştinismul este un cult demonic, cea mai mare minciună care a putut vreodată exista în omenire: venerarea unui demon ca „fiu al lui Dumnezeu”.
Vă veţi întreaba cum se explică atîtea frumuseţi văzute în biserici şi catedrale? Există realmente creaţii minunate care glorifică amintirea narativă a celui care a fost Iisus. Răspunsul este că aceste minunăţii sunt rodul idealului minţii omeneşti, nu cel al învăţăturilor lui Iisus. Creştinismul este o religie parazitară care se întinde oriunde poate să ajungă cu teroarea fricii. Oamenii au creat cu mare elan frumuseţi în biserici şi catedrale pentru a contracara urîciunea creştinismului originar al lui Iisus, idealizînd aspectele durerii, portretizînd un Iisus cu faţa blîndă şi resemnat în faţa morţii, postura victimei care induce milă în cei care o privesc. Dar cînd este să evaluăm obiectiv consecinţele acestor aberaţii doctrinare gunoiul creştinismului iese la suprafaţă în felul de a se comporta al oamenilor, în modul lor de existenţă, în violenţa şi rapacitatea socială a unora care pozează în creştini, deoarece Iisus le-a promis că orice li se poate ierta afară de blasfemia împotriva Duhului Sfînt (Matei, 12, 31). Oamenii sinceri aflaţi printre ei sunt doar victime credule care resemnaţi şi depăşiţi de înţelegerea reală a demonismului creştin nici nu ştiu practic în mîna cui se află.
Puterea politică de-a lungul timpului a înţeles cu realism marele potenţial de manipulare a creştinismului care a fost folosit de toate sistemele sociale inclusiv comunismul care iniţial l-a respins. Ulterior creştinismul a fost tolerat şi folosit în slujba noilor guvernanţi care, înclinaţi spre rău, exploatare şi minciună, s-au aliat cu cei de-o teapă cu ei, cei care îl slujeau de Diavol întocmai ca şi ei, dar folosind metodele demonului de pe crucea însîngerată, Iisus „salvatorul omenirii”.
Despre cel care a scris aceste rînduri nu este nevoie să vă întrebaţi cine este. Un om ce îndrăzneşte să gîndească în cele aşternute aici. Am scăpat de frică, mă simt uşurat, nu mai port jugul crucii, nu mai sunt un întemniţat al lui Iisus. Privesc la cer, la soare şi mă gîndesc cum oamenii acestor vremuri mai pot crede că undeva în Orientul Apropiat, Dumnezeu şi-a trimis pe fiul său unic să „moară” pentru ca noi să avem viaţă veşnică. Dacă un astfel de Dumnezeu face experimente cu noi să afle că nu i-au reuşit. Dar dacă este mîna Diavolului întreaga decepţie a reuşit. Sunt milioane şi milioane de oameni care au asimilat patologia lui Iisus, un bolnav mintal de a cărui boală se suferă în prezent în proporţii gigantice. Aceasta ne poate duce la pieire. „Salvatorul” demonic ne-a adus încet încet la marginea prăpastiei de anihilare a omenirii. Unde să mai căutăm salvarea Dumnezeule adevărat?
Un adevar este sigur: ISUS HRISTOS a zis “EU SUNT CALEA , ADEVARUL SI VIATA nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine”(Ioan 14:6) acesta este credinta si religia adevarata. NU ESTE ALTA CALE!
Treziti-va” martori ai lui Iehova” si vedeti maretia Numelui lui Isus Hristos, lasati-L sa se descopere , sa se reveleze prin Duhul Sfant.
Vedeti ce a zis insusi Domnul Isus ” imi veti fi Martori in Ierusalim si in toata Iudeea….”
Deveniti Martori ai Domnului Isus si marturisiti-l ca Domn si Mantuitor! dar acesta nu se poate decat prin Duhul Sfant Nimeni nu poate spune Isus este DOMNUL decat prin Duhul sfant
se pare ca sunteti lipsiti de Duhul lui Dumnezeu.
Isus i-a mai zis si lui Pavel pe drumul Damascului ca-l va trimite la neamuri sa duca vestea buna (a imparatiei, dar sa nu uitam ca imparatia are un IMPARAT CARE este HRISTOS DOMNUL,) si sa-L marturiseasca intre neamuri (Fapte 22:4-21)(Fapte 26:13-20) si ca Pavel ,cat si cei care-l vor urma vor avea de suferit din cauza Numelui Sau pt ca se vor confrunta cu respingeri si asta cu siguranta din cauza anticristilor.
Veniti la Hrisos este cel mai scump indemn!
El are toata autoritatea in cer si pe pamant (Matei28;18)
“Din El , prin El si pentru El sunt toate lucrurile” (Romani11:36)
“toate se tin prin El si nimic din ce a fost facut n-a fost facut fara el” (coloseni 1;15-19)(Ioan 1:3)
Si Ingerilor le spune: “toti ingerii lui Dumnezeu sa I se inchine”(Fiului) (Evrei 1;6)
si sa nu uitam ca: “In Numele lui Isus sa se plece orice genunchi al celor din ceruri, de pe pamant si de sub pamant si orice limba sa marturisiasca spre slava lui Dumnezeu Tatal ,ca Isus Cristos este Domn” (Filipeni2:9-11)
In apocalipsa “Ierusalimul ceresc este luminat de slava lui Dumnezeu si faclia este Mielul” ce poate insemna asta decat ca ce se poate cunoaste si vedea despre Dumnezeu este intrupat in persoana Mielului Isus, El este partea vizibila a Dumnezeului celui viu este “faclia”.
Dau un exemplu clar : atunci cand te uiti la o incapere luminata vezi deslusit,dar deabea atunci cand te uiti la sursa (bec,lumanare..etc) stii ca aceea sursa a luminat incaperea.
Daca cititi evanghelia lui Ioan veti vedea cat de frumos este descris Isus ca fiind: “Lumina lumii”(Ioan 8:12, 12:36), deci eu spun ca atunci cand veti citi acestea sa va ganditi la maretia acestor cuvinte care sunt spuse de Domnul Isus Cristos nu de un om oarecare.
Lasati deci ca Duhul lui Dumnezeu sa va lumineze mintile si inimile ca sa-L puteti primi pe Isus Hristos in inima voastra si sa ajungeti sa traiti pentru Domnul. Duhul Sfant pe care l-a trimis Dumnezeu dupa inaltarea lui isus la cer, la cincizecime, Duh care-l va proslavi si ne va aduce aminte tot ce Isus i-a invatat. (Ioan 15:26; 16:13-14)
(cititi 2 corinteni 4:3-6)e esenta
“SFINTITI IN INIMILE VOASTRE PE iSUS HRISTOS CA DOMN” (1Petru3:15)
A Lui sa fie slava si puterea in veci !.
A Tatalui , a Fiului si a Sfantului Duh, Amin!
El este Alfa si omega, inceputul si sfarsitul. El va veni si va judeca cu dreptate.
“..atunci se va descoperii cel nelegiuit, pe care Domnul Isus il va nimici cu suflarea gurii sale si-l va desfiinta cu aratarea venirii Sale”(2 tesaloniceni2:8)
El a murit si a inviat aceasta este cea mai mareata veste!si ca” DUMNEZEU A FACUT DOMN SI HRISTOS PE ACEST ISUS, PE CARE L-ATI RASTIGNIT VOI” El “sta la dreapta lui Dumnezeu si asteapta ca dusmanii Sai sa fie facuti asternut al picioarelor sale” (FAPTE 2;34-36) (evrei1:13)(Efeseni1:20-23)(1 corinteni15:25,27-28)
dar va revenii..
si Sfintele Scripturi incheie cu: “Vino Doamne Isuse”
deci asteptam venirea Lui, a “IMPARATUL IMPARATILOR, DOMN AL DOMNILOR”(aPOCALIPSA17:14) ca sa instaureze Imparatia lui Dumnezeu .
Noi ce avem de facut pana atunci? sa-L proclaman ca Domn si sa ne supunem lui . De ce? pt ca El e Imparat si noi suntem robi netrebnici, dar in maretia Lui si dragoste Lui El ne numeste ” prieteni” si chiar “frati” nascuti in familia lui prin credinta si Nastere dinnou. Imparatia va fi data in mana Tatalui dupa ce toate ii vor fi supuse imparatului!
Amin!= asa sa fie! aceasta este voia Domnului
“Ca oricine crede in El(Isus) sa nu piara ci sa aiba viata vesnica”.
Marturisirea facuta de Dumnezeu este ca viata vesnica este in Fiul sau (1 Ioan 5:9-13)
ISUS HRISTOS ESTE DUMNEZEU ADEVARAT SI VIATA VESNICA (1 Ioan 5:20)
“Viata a fost aratata si noi am vazut-o si marturisim despre ea si va vestim viata vesnica, care era cu tatal si care ne-a fost aratata” (1 Ioan 1:2)
Aleluia!
P.S. sunt atatea de spus !
Mai bine cititi Biblia nu auxiliarele, si D-zeu se va revela pt ca “voia lui Dumnezeu este ca nici unul sa nu piara ci sa aiba viata vesnica, si aceasta viata este in Fiul sau”!
Incepeti prin a recunoaste ca sunteti pacatosi apoi rugati-va spre iertarea pacatelor in Numele sfant al Fiului Sau si prin puterea Duhului Sfant. Amin!
Aleluia!=Laudati pe Domnul!
unom, Doamne fereste, aveti si un loc de inchinare ca deja am mai intalnit inca unul ca tine, “dati”, care s-a ostenit sa trimita si el informatia pe unde a putut si el…
(nu zic ca unul scurt cu ideile celor scrise in comentariul tau ar fi mai interesant, dar ar fi sanse sa-l citeasca cineva – eu una nu am reusit decat sa spicuiesc dar m-au lasat nervii)
) ) nu va costa nimic, data viitoare cotizati pt sfaturi 
Sa va dau niste sfaturi baieti:
-niciodata sa nu scrieti articole prea lungi pt ca sunt teribil de plictisitoare si nu le poate citi nimeni fara sa adoarma
-nu dezbateti niciodata mai multe idei odata, cititorul nu ramane cu nimic din ceea ce a citit…
De data asta “unom” si “dati” (ciudati pana la finish
Aici ii gasiti pe ciudatii astia si probabil si pe alte bloguri, ca nu-i mare lucru sa dai copy-paste, uite-asa ca mine acum:
http://blog.dubios.ro/recapitulare-viata-si-moartea
Gabi draga, sfatul cu articolul lung era bun si pt tine
Vad ca acel UNOM scrie doar prostii idiotenii,spunand ca,,,crestinismul originar e cult demoniac.Pai cum sa fie asa din moment ce primii crestini STIAU BINE SA FACA DIFERENTA INTRE CULTELE DE MISTERE SI MESAJUL LOR CRESTIN.Faptul ca existau asemanari si datorita sincretismului religios nu insemna ca ,,crestinismul era lipsit de sens.Crestinismul originar a fost perfect,,insa pe urma ceea ce urma sa se numeasca CRESTINATATEA era cea care se formase in urma compromisurilor cu paganismul din cultele de mistere.Cei care asistau la acele Vestite Concilii nu mai erau crestini si tocmai ei judecau pe cei cativa care mai insuflau ceva din adevarul primilor crestini.Deci crestinismul a fost paganizat cu buna stiinta.Azi fac parte din aceeasi oala si ORTODOXIA SI CATOLICISMUL
domnule Sarivan descrierea din Apocalipsa e simbolica primii crestini alcatuiau cu adevarat Israelul lui Dumnezeu si erau stim bine formati ca grup si din evrei si romani si greci si nubieni si etiopieni si etc,,asa ca acolo e o descriere simbolica care ne arata ca si grupul primilor crestini avea sa aiba o aceeasi structura ca si Israelul din vechime.Israelul antic slujea cui,,lui Iehova Dumnezeu si atunci si primii crestini ca adevar Israel trebuia sa slujeasca tot lui Iehova.Adevaratul Israel erau crestinii indiferent ce etnie aveau.Asta nu are NICI O LEGATURA CU ISRAELUL DE AZI UNDE SE BAT PENTRU PAMANT SI TERITORII CU ARABII,,TOT FELUL DE FACTIUNI RELIGIOASE.
Moaştele Sf. Ilie Constipatul
Înc-o mare bucurie,
o veste minunăţie:
Dup-o lungă pribegie
este la Mitropolie
moaştea sfântului Ilie!
Cel Ilie Constipatul
care-a biruit pe dracul.
Sfântu-aşa i-a rezistat,
zece zile constipat.
Sta continu-n rugăciune
adunând faptele bune.
Deşi a fost chinuit,
strădania l-a sfiinţit.
Ce e-n el e acum sfânt,
nu poate zace-n mormânt.
Vestea umblă-n lung şi-n lat
despre sfântul constipat:
Moaştele-i sunt la pupat!
I-o minune! Azi Ilie
vindecă de diaree.
Citesc în Luca, 12, 51-53 şi nu-mi vine să cred ce spune Isus: „Pare-vi-se c-am venit să dau pace pe pămînt? Vă spun că nu, ci dezbinare. Că de-acum înainte cinci într-o casă vor fi dezbinaţi: trei contra doi şi doi contra trei. Dezbinaţi vor fi tatăl împotriva fiului şi fiul împotriva tatălui, mama împotriva fiicei şi fiica împotriva mamei, soacra împotriva nurorii sale şi nora împotriva soacrei”. Iată vorbele de „salvare” spuse chiar de „salvatorul lumii” isus hristos. Nu poţi decât să-i scrii numele cu litere mici acestui om. În Luca, 12, 49, Isus afirmă cât se poate de explicit de ce a venit pe pământ: „Foc am venit s-arunc pe pământ, şi cât aş vrea să fie acum aprins”.
Şi foc a fost şi este încă. Distrugerile masive în numele credinţei creştine de-a lungul timpului sunt cunoscute şi documentate istoric: războaiele religioase, cuceririle în numele creştinării, cruciadele de salvare a „mormântului sfânt”, şi mai presus de toate distrugerea aproape totală a religiilor primare, cu care creştinismul a venit în contact, care erau bazate pe relaţia armonioasă dintre om şi natura. Aceste răutăţi ale oamenilor împotriva altor oameni au fost făcute în numele „salvatorului lumii” Isus Hristos. De la simplele dezbinari pe care Isus le-a adus oamenilor aşa cum spune în Luca, 12, 51-53, au urmat altele din ce în ce mai ample prin mărirea puterii duhurilor necurate pe care Isus le-a protejat. Dar se pare că focul cel mare, care era dorit cu ardoare de Isus în Luca, 12, 49, nu a venit încă. Acest foc este în curs de a se produce prin polarizarea întregii omeniri în mari tabere antagoniste.
Mahomed, profetul islamismului, a fost puternic influenţat de creştinii care erau dominanţi în acea perioadă în zona Orientului Apropiat. Duhurile rele aduse de Isus l-au luat în stăpânire pe Mahomed şi s-au răspândit apoi printre populaţiile arabe din zonă, găsind acolo teren prielnic. Fenomenul a fost facilitat şi de faptul că musulmanii nu folosesc lumânări la rugăciuli, aşa cum fac creştinii care în acest fel pot determina duhurile rele să se îndepărteze. Monstruozităţile care se întâmplă astăzi în lumea islamică (sinuciderile pentru a-i omorâ pe alţii cu orice preţ) şi ura pe care o manifestă faţă de toţi, inclusiv faţă de alţi musulmani, se explică prin duhurile rele care se află în aceşti oameni. Treptat s-a produs o multiplicare masivă a duhurilor rele în lumea musulmană. Astăzi avem tabere adverse mult mai puternice, decât simpla dezbinare dintre tată şi fiu, ne îndreptăm către viziunea de distrugeri masive prin foc şi toate calamităţile de neimaginat descrise în Apocalipsă. Atunci Isus va fi pe deplin fericit că planul i-a reuşit şi lumea a luat foc aşa cum dorea în Luca, 12, 49.
Ce să mai facem? Aprindem o lumânare sau facem un foc sacru, aşa cum se întâmpla în timpurile şamanice ale umanităţii, şi ne rugăm Dumnezeului adevărat să ne scape de demonismul celui răstignit pe cruce. Nu ştim ce şanse avem, dar putem încerca. Poate că Dumnezeu nu ne va lăsa, poate că lucrarea demonică va fi oprită în ultimul moment, înainte de Apocalipsă, dacă renunţăm la trimisul diavolului, la macabrele rugăciuni către un mort, la moaştele purtătoare de duhuri rele. Am rămas profund şocat de cazul de stăpânire demonică a unei femei. Este aici un video în care se poate vedea ce înseamnă puterea duhurilor rele aduse de „moaştele sfinte”. Vezi:
http://video.bzi.ro/video/show/Posedata-de-diavoli-a-cautat-vindecarea-la-Sfanta-43
Pentru ca nu ma doare mana sa scriu ,repet,dezbinarea poate aparea intr-o familie,cand patrund invataturile lui Isus,atunci cand nu toti membrii familiei imbratiseaza din toata inima invataturile sale,din motive financiare,personale, egoiste sau de alta natura ! Focul pe care si l-a dorit aprins nu este foc fizic ,ci foc spiritual care sa te purifice si sa te faca o persoana noua ,cu un Spirit nou,care sa creeze o faptura interioara noua ,asemanatoare lui ! Si la dezastrele pe care le descrii facute de “asa zisi crestini ” ,repet ,daca eu ii dau un pumn in nas tatalui tau ,in numele tau,domnule serios,ca nu te-a educat si nu ti-a explicat la un moment dat aceste lucruri simple,nu tu esti de vina,cu toate ca in numele tau ,i-am dat un pumn in nas ,ci eu,pentru ca mi-am asumat aceasta fapta,cel putin imaginativ ,desi nici in realitate nu ar strica sau sa-ti dau tie,pentru ca ,sa presupunem ca de la 12 ani ,ai discernamant si minte sa intelegi si altceva decat ca 2+ 2 fac 4 ? Omule,acest lider spiritual,a acelor vremuri si trebuie sa vad ca si a zilelor de astazi,a vorbit f des cu subtrat spiritual ! A presupus ca 2+ 2 fac 4 e pentru copii;se pare insa ca s-a inselat,multi si la varste mature tot daca nu le spune cineva propozitii de genul 2 + 2 fac 4,nu mai inteleg nimic !
Draga Ciprian,Iata unde s-a ajuns cu comentariile.La acea ofensiva a noncrestinilor,a liber cugetatorilor care contesta Biblia si pt.care multitudinea faptelor bune facute de Isus ,a profetiilor ,unele implinite deja in integrum si la timp ( cand veti vedea Ierusalimul inconjurat…. apoi -adevarat va spun ca nu va ramane piatra pe piatra… apoi, cand veti vedea uraciunea pustiirii in locul sfant…etc.) deci pt.care toate acestea nu conteaza…
Dar sti de ce nu conteaza? Pt.ca,incepand deja din sec.I a aparut apostazia,”lupi rapitori” au pus stapanire pe Biserica,distorsionand si schimband invataturile date de Isus si prin apostoli.Au aparut erezii ca: botezul copiilor mici,clerul,apa sfintita,trinitatea,cultul Mariei,cultul crucii,iadul,purgatoriul etc.si s-a ajuns ca,falsi slujitori ai lui Dumnezeu sa ucida milioane de oameni in numele lui Dumnezeu ( Inchizitia,cruciadele,expeditiile de exterminare a indienilor americani,etc.),a fost ars pe rug Giordano Bruno care sustinea ceea ce era scris in Biblie ( vezi cartile lui Iov si Isaia),s-au luptat intre ei ( vezi noaptea cutitelor lungi,cele doua razboaie mondiale,conflictul din Ulster,etc.).
ACESTI FALSI INCHINATORI au facut mult rau,determinand milioane de oameni sa aiba oroare de religie!
Azi,cruzimea a fost inlocuita de ipocrizie si de politica in biserici,de goana dupa averi…materiale.
Preoti si pastori deopotriva locuiesc in vile somptuoase,conduc limuzine scumpe…aduna comori pe pamant…un xulescu este pasor,fiul sau primar,un ygrulescu este intaistatatorul unei biserici neoprotestante,fiul sau fratele sau ( nu stiu exact) este parlamentar…
Dar,toate acestea NU INSEAMNA CA NU EXISTA O CREDINTA ADEVARATA;UNA SINGURA.Asa spune si Biblia…Acesti falsi inchinatori au lansat si ideea ca vor fi mantuiti oameni din toate bisericile,tocmai pt.a avea de unde sa-si sustina averile….
Acum,sa ma refer la postul tau: in Revelatia sau Apocalipsa,Ioan vede in viziunea sa doua grupuri de persoane:una bine definita numeric(144000) si alta nedefinita numeric,ceea ce inseamna ca a doua grupare nu are un numar prestabilit.
Vezi insa ca semintiile ebraice prezentate de Ioan nu corespund intru totul celor adevarate.Oare de ce? Ioan ,un evreu,nu le cunostea? Bineanteles ca le cunostea,dar a fost inspirat sa scrie asa pt.a intelege ca nu e vorba despre Izraelul natural,ci despre Izraelul lui Dumnezeu,cum sunt numiti in Biblie cei nascuti din nou,adica Mireasa lui Christos.Numarul LOR este limitat.De ce oare?
Raspunsul il gasim tot acolo,in Apocalipsa,care defineste al doilea grup,” care VINE DIN NECAZUL CEL MARE”.
Exegeti clasici,protestanti sau neoprotestanti deopotriva,cauta cu disperare sa aplice versetul tot la clasa cereasca,legandu-se de faptul ca acestia erau “in fata tronului”..
Insa,crestinii care sunt rapiti la cer NU POT VENI DIN NECAZUL CEL MARE,pt.ca,Biblia ne spune ca vor fi rapiti inainte de Marele Necaz.Ei vor adormi pt.o clipa,fiind schimbati…la trup de slava,spiritual.In cer nu poti avea nici haine albe,nici ramuri de palmier in maini…
Coroborat cu legamantul adamic repetat si dupa Potop lui Noe ( cresteti,inmultiti-va,umpleti Pamantul…),cu afirmatia lui Isus din Predica de pe Munte( fericiti cei blanzi,caci ei VOR MOSTENI PAMANTUL)..( fericiti cei…caci ei vor mosteni Imparatia Cerurilor)intelegem clar ca este vorba despre doua clase de oameni care vor fi mantuiti: 144000 care vor acatui in cer un guvern,fiind “regi si preoti” alatuti de Isus,si “o mare multime”,care vor trai pe pamant,” vor zidi case si vor locui in ele,vor sadi vii si le vor manca rodul…cum ne spune profetul Isaia.Daca nu intelegem aceasta si daca credem ca ” cerurile si pamantul vor arde “literalmente,fiind distruse,atunci unde vor invia cei nedrepti? Sigur insa ca Biblia ne spune ca ” pamantul ramane vesnic in picioare”,ca Dumnezeu ” nu va mai distruge pamantul cu apa,ci cu foc”,deci cum nu a fost distrus efectiv la potop,nu va fi nici la Marele Necaz….ci doar ” Dumnezeu ii va nimici pe cei ce nimicesc pamantul”…
Iata de ce,tu ai gresit in postul tau.Noi nu sustinem ca mantuirea este pt.144000 ci si pt.o mare multime,iar versetul nu se aplica evreilor naturali care,in imensa lor majoritate nici nu-l accepta pe Isus ca Mesia ( Yehoshuah ca fiind Messiah).Sigur ca mantuirea se adreseaza tuturor,dar nu toti vor fi regi in cer,unii ramanand sau inviind pe pamant,pt.a avea aici viata vesnica si fara necazuri…Daca incerci sa citesti si sa analizezi Biblia comparativ,sa intelegi corect cele 12 legaminte incheiate de Dumnezeu cu omenirea,cui se adreseaza,care este dimensiunea aplicarii acestora,care este scopul creerii omului,vei intelege ca “teoria” MI cu privire la cele doua clase nu este eretica ci biblica!!!Este firesc ca,daca unii vor fi regi,sa domneasca peste cineva,nu-i asa?
De unde stim din care grup facem parte? Biblia ne spune:” Duhul Sfant si duhul meu marturisesc daca sunt un copil al lui Dumnezeu…”Deci Dumnezeu ne pune in inima aceasta speranta…Iar de suportul Duhului Sfant beneficiem toti,nu numai cei 144000…
Doctrina potrivit careia Isus a fost om si Dumnezeu in acelasi timp,este nebiblica din cel putin patru motive:
1.Biblia ne invata ca pt.rascumpararea pacatelor noastre,era nevioe de un pret echivalent;cum printr-un om perfect a venit pacatul in lume(Adam),prin moartea unui om perfect,fara pacat,acesta putea fi ridicat(al doilea Adam,omul Isus).Daca Isus ar fi fost atunci si Dumnezeu,Biblia nu ne definea sacrificiul Sau ca un principiu al echivalentei.
2.Dumnezeu nu poate sa moara.Spiritul (Duhul) Sau ar fi parasit instantaneu trupul carnal,nefiind nevoie de inviere.
3.Satan nu poate sa-l ispiteasca pe Dumnezeu,nici daca El s-ar prezenta in trup carnal.Daca aceasta ar fi posibil,atunci lui Satan i-ar fi posibil orice.Cum sa-i ceara lui Dumnezeu:”inchina-te mie???”Daca Dumnezeu s-ar putea inchina ciuva,nu ar fi Atotputernic!!!
4.Nimeni nu l-a vazut pe Dumnezeu si sa traiasca ne spune Biblia.Deci NIMENI NU L-A VAZUT.Iar pe Isus l-au vazut sute de mii de oameni in trup de om,sute de oameni dupa invierea Sa,cand li s-a aratat (nu era in trup carnal pt ca l-ar fi vazut oricine dupa inviere,dar era vazut numai cand se arata )si Stefan,inainte de a fi ucis,l-a vazut in glorie,la dreapta Tatalui.Atentie! A vazut ” gloria lui Dumnezeu SI PE DOMNUL ISUS,LA DREAPTA SA”.Nu l-a putut vedea pe Dumnezeu,pe Tatal,DAR L-A VAZUT PE ISUS!!!
A se citi Ioan 1:18.
Draga Elvis,din pacate d-l SERIOS are deptate intr-o privinta:violenta in numele religiei s-a dezvoltat de-a lungul istoriei omenirii.Numi ca nu Isus este vinovat,ci religia falsa,care a actionat incalcand principiile nonviolentei promovate de Biblie.Iar gaselnita cu musulmanii si lipsa lumanarilor este ridicola.Musulmanii nu sunt,in esenta violenti.Dar au fanaticii,extremistii lor,care se exprima precum catolicii si protestantii din Ulster.
Despre cultul mortilor si al moastelor,are dreptate de asemenea.
Isus nu a adus dezbinare pt.omenire,ci El stia ca adevaratii crestini,discipolii Sai,vor fi urati “de toate neamurile,pt.Numele Sau”.
Serios greseste insa fundamental in atitudine:una violenta,fundamental critica,izvorata din lipsa credintei.Astfel de oameni trebuie ignorati,pt.ca “bagarea lor in seama” le da notorietate,iar pe noi ne inculpa.
Daca vrei,putem analiza impreuna teme biblice,aspecte doctrinare,lucruri utile,ziditoare pt.noi.
Pt.Gabi: Voi neoprotestantii aveti o MARE problema:nu vedeti padurea din cauza copacilor.Faci apologia Domnului Isus,sigur ca El este ” CALEA,ADEVARUL si VIATA” dar voi uitati UNDE duce aceasta cale-la TATAL.Iar Biblia ne spune: ” …avem UN SINGUR DUMNEZEU,TATAL…” ….”aceasta este viata vesnica:sa te cunoasca pe TINE,SINGURUL DUMNEZEU ADEVARAT( TATAL) si pe ISUS Christos,pe care l-ai trimis Tu”…
” ..toata puterea MI-A FOST DATA in cer si pe pamant”….
” la sfarsitul celor o mie de ani Fiul ii va supune totul Tatalui si se va supune si El…”….” a sta la stanga sau la dreapta Mea NU TINE DE MINE CI DE TATAL”….” ziua si ceasul acela nu-l stie nimeni…NICI FIUL…ci NUMAI TATAL”, “Tatal ESTE MAI MARE DECAT MINE”….etc.etc.
Iar noi suntem,ca popor,SINGURII martori si ai lui ISUS.Cine mai predica Regatul Sau???Doi cate doi cum i-a trimis Isus pe ucenici (…alti 70…),din sat in sat,din cetate in cetate ?
Iar Isus,draga Gabi,nu este “partea vizibila a Dumnezeului celui viu”,ci O ALTA PERSOANA!!! Nu spune EL: …despre acest lucru marturisesc Eu si marturiseste Tatal Meu;si cum in Lege se CER DOI MARTORI”……Pt.ca “NIMENI NU L-A VAZUT PE DUMNEZEU SI SA TRAIASCA”!!!
Isus este numit Dumnezeu in Biblie de mai multe ori,DAR NICIODATA DUMNEZEU ATOTPUTERNIC!!!
Insasi faptul ca El a fost vazut de Stefan DUPA ridicarea la cer”..am vazut GLORIA lui Dumnezeu SI PE DOMNUL ISUS,la dreapta SA …”) ne arata ca este o alta persoana,”inceputul zidirii (creatiei) lui Dumnezeu”.
El nu poate fi Mare Preot si Dumnezeu Atotputernic in acelasi timp! El MIJLOCESTE pt.noi,fiind SINGURUL MIJLOCITOR,dar nu se substituie Tatalui.Iar cum este una cu Tatal,tot El le explica apostolilor:…” cum SI VOI SUNTETI UNA”….
Nu noi dam crezare auxiliarelor Gabi ci tu,pt.ca tu crezi o dogma eronata,eretica,nebiblica,aceea a trinitatii,asezata in biserica deabia in anul 382 e.n.,la Conciliul de la Constantinopole,de catre o biserica apostata,care avea introduse deja alte multe dogme eretice:botezul copiilor mici,cultul crucii,apa sfintita,clerul,etc…..
Noi il onoram pe Isus ca Rege al nostru,este singurul nostru Rege,de aceea noi nu facem politica pt.a ne aseza alti regi,dar nu-l consideram egal cu Tatal,cum nici El nu s-a considerat.Arma parsiva a Diavolului este devierea de la adevarul biblic.Ori,a-l considera pe Isus DESTINATIA si nu CALEA spre destinatie,este o mare eroare.De aceea voi ignorati cuvintele Sale din Predica de pe Munte:”…fericiti cei blanzi,caci ei VOR MOSTENI PAMANTUL”.
Toti va imbulziti catre cer,ignorand Legamintele incheiate cu Adam si cu Noe,de fapt SCOPUL pt.care Dumnezeu a creat Pamantul si omul.
Mireasa lui Christos va fi rapita la cer,iar membrii ei VOR FI REGI SI PREOTI,alaturi de Isus.Sigur ca regii au supusi…
Iar aleluyah inseamna ” laudati-l pe Yah (IEHOVA)!
Numele lui Isus in ebraica (YEHOSHUAH=IEHOVA ESTE SALVARE) recunoaste suveranitatea lui Iehova,Tatal Domnului Isus.LAUDAT SA-I FIE NUMELE,IN VECI DE VECI!!!!
Tu crezi ca ceea ce ai spus e logic. Tu crezi ca Isus e un dumnezeu si deci esti un idolatru care incerci sa ma inveti pe mine. Daca spui ca Biblia ne numeste si pe noi dumnezei, atunci nu poti explica cum se face ca Isus este si el un dumnezeu si deci este un om, iar tu singur afirmi ca este un inger. Du-te la Institutul vostru Teocratic si invata macar ceva daca vrei.
Gigi asta e cam prolific. Păcat că propagă învăţătura prinţului acestei lumi.
Puteţi urmări logica lui pe un alt site: http://draculgol.wordpress.com/2009/06/01/martori-lui-iehova/#comment-398 (discuţia e cam lungă…)
neAnonim, “Gigi asta” nu propaga invatatura printului acestei lumi, doar ca e prea direct si taios in exprimare! Dar nici cu voi nu mi-e rusine!
Blogul cu pricina este de-a dreptul jalnic, si articolul, si majoritatea comentariilor.
Data viitoare cand te mai lauzi cu ceva gaseste ceva mai de calitate.
Siiii, draga neAnonim, daca taceai filosof ramaneai!
Mi-ai starnit curiozitatea si am intrat si pe blogul tau si pe blogul pe care i-ai raspuns lui Gigi!
Shame you!
Cititi si uimiti-va!
http://draculgol.wordpress.com/2009/06/01/martori-lui-iehova/#comment-398
neAnonim spus
iulie 18, 2009 la 8:04 pm
Eu tocmai aia am spus, că există un popor al Său. Avându-L pe Isus ca lider. Ce tot îi dai cu religia? Ca pe urmă să ajungi tot la religia ta? Handicaptau pulii.
http://viitor.blogspot.com/2008/12/rul-absena-lui-dumnezeu.html
neAnonim spunea… 23/12/08 18:11
Specific unor atei (aşa zişi raţionali) de pe blogurile pe care le-am frecventat…
Prin înjurăturile debitate de minţile voastre bolnave nu demonstraţi decât slăbiciunea pe care o aveţi. Nu vă-nvaţă satana cum să dezbateţi? …
Asta să vă fie ura: “Dacă vă urăşte lumea, ştiţi că pe Mine M’a urât înaintea voastră”? (Ioan 15:18)
Cum ziceai, “injuraturi debitate de mintile voastre bolnave”???
Ce ziceai ca demonstreaza aia cu injuraturile lor?
Aaaa, slabiciune!
Da dragutza, aici ai mare dreptate!
=))
Corect. Am greşit sperând că-l pot îndrepta. Dar nici dându-i acea palmă (injurii) nu l-am trezit. Încă de la început n-a acceptat Cuvintele lui Dumnezeu iar eu am fost un prost pentru că n-am cedat. Oricum, nu de mine îmi pare rău…
Cât despre percepţia ta asupra calităţii articolelor… e dreptul tău, subiectiv de-altfel. Totuşi n-ar strica să mai laşi puţin din superioritate, cobori în jos, luceafăr blând
Mihaela te felicit pt tot ce faci…cum ai scris un articol bun cum falsi crestini sar ca arsi….este dovada ca le descoperi falsitatea Lupi amajitori care amagesc oameni astea sunt cum zice apostolui Iuda..continua sa scrii si eu te sustin
Ciprian nu te lasa continua sa sustii ce e drept sa demasca ce e fals….succes
@neAnonim – ciudat mod de a privi lucrurile ai pentru crestin ! L-am injurat , fratilor ,in cel mai porcos mod posibil ,l-am jignit ,dar el, pacatosul, nu a vrut sa gandeasca ca mine ! Nici nu vad de ce , esti din categoria lui Gigi Becali , pe de-afara mari crestini , inauntru niste golani de cea mai joasa speta ! Esti unul dintre persoanele care m-a facut sa-mi intareasca credintele mele de liber cugetator si sa nu ma apropii niciodata de aceasta religie de formalisti de fatada ,cruciati, inchizitori ,care ar omori cu placere pe oricine nu crede ce cred ei , ca doar sunt ai Satanei ,nu ? Dereglati mistici ! Daca crestinsimul n-ar avea si exemplare mai bune ,mi-ar fi scarba de religia asta , asa privesc doar ca la un spectacol disputele astea intre diferite tabere ale aceleasi religii ,toate in numele „adevaratei credinte” ! Mi-e scarba de disputele astea si de faptul ca in loc sa va cautati punctele comune in credintele voastre , va certati ca chiorii ! Pentru mine un necrestin ,imi intareste credinta ca religia asta, crestinismul, mai mult i-a dezbinat pe romani decat i-a unit ! Si asta e cea mai mare tragedie ,ca in numele unei religii ,avem zeci de tabere care de care mai „ adevarate ” !
neAnonim, calca frana!
Gigi nu a acceptat NU Cuvantul lui D-zeu ci cuvantul tau!
Nu stiu cum mai ai curajul sa vorbesti dupa mizeriile care-ti ies din gura???
Zici ca esti crestin, nu? Eu nu-l vad pe Isus vorbind in halul asta!
Succes in aplicarea invataturilor crestine.
Si tie lukas!
dianna_d8:
Bine că scoţi în evidenţă partea negativă la oameni. Faza era la sfârşit, când nu mai era loc de discuţii. Şi-apăi am recunoscut c-am greşit, îmi cer scuze. Mea culpa.
Sper că depăşeşti faza cu bârna şi vii cu ceva constructiv, sau măcar la obiect.
Adicătelea cum pui dumneata la îndoială calitatea discuţiilor, sau mai bine zis veridicitatea afirmaţiilor de acolo? Mai exact cu ce autoritate?
Elvis:
Convingerea ţi-o faci singur. Dacă tu vrei să te depărtezi de Adevăr, bazându-ţi credinţa ta pe exemplele negative, pe divergenţele de opinii, pe învăţăturile false, pe miile de religii, treaba ta. Nu-ţi urez succes c-aş părea ironic.
Punctul comun este Isus, dar odată ce dracu’ şi-a vârât coada apare dezbinarea, divergenţele, învăţăturile false. Nu vreau să gândească toţi ca mine, este şi imposibil chiar, ci să ştie toţi adevărul. Şi asta vrea şi Dumnezeu. Iar dacă eu nu L-am prezentat aşa cum mi S-a relevat mie, unui păcătos ieşit din comun, să fiu eu anatema!
Draga Ciprian,INTELEG CA AICI E O DEZBATERE BAZATA PA ARGUMENTE.Fiind o dezbatere pe teme biblce,din aceasta carte trebuie sa ne extragem argumentele.Eu asa am facut si in postul meu nu-mi expun propria logica.De aceea,daca vrei sa combati cele aratate de mine,trebuie sa argumentezi cu Biblia.Si,mai mult,sa-mi citesti posturile.Eu nu am spus ca Isus este un inger!!!Si daca afirmi ca a crede ca Tatal si Fiul sunt persoane diferite este idolatrie,citeaza textul biblic ce te indreptateste la o atare afirmatie.Daca a crede ca numai Tatal (IHWH) este Atotputernicul Dumnezeu este idolatrie,inseamna ca Enoh,Noe,Avraam,David,Isaia etc.etc.au fost (dupa logica ta) idolatrii!!
Si eu sunt MI,nu mormon,deci nu cred ca noi suntem dumnezei…
Degeaba sustinem o idee daca nu putem sa o argumentam…
Iar pe tine dianna,te rog sa nu faci greseala mea;nu intra in dialog cu astfel de indivizi ca NeAnonimul…..noi le dam notorietate …dialogand cu ei.
2 Ioan 1:7
“În lume s-au ivit mulți înșelători, care nu recunosc că Isus Christos a venit în trup. Acesta este înșelătorul și anticristul.”
Gigi-ule, cine este Isus Christos? Creatură sau Creator?
Isus este “inceputul zidirii” ( creatiei )lui Dumnezeu…asa spune Biblia.Este deci creat.Adica El singur s-a facut embrion si s-a autoimplantat in uterul Mariei?
Dar Isus este si coautor al creatiei,Tatal facand totul prin El.
Si eu nu am afirmat ca Isus nu a venit in trup….
Este insa inutil sa discutam pe aceasta tema,mai ales cu interlopii…..care jignesc,injura,pun expresii pornografice pe post ,din lipsa de argumente biblice.
Te rog sa nu mai discuti cu mine sau despre mine.
Elvis,nu toti cei ce se numesc crestini sunt ” de fatada”.
Exista oameni care chiar cred sincer in Dumnezeu,dar in deplina cunostinta de cauza,in acest mod ei putand sa respecte perceptele biblice,poruncile si principiile lui Dumnezeu.Am revenit de la Congresul international de la Verona.Sunt inca sub influenta acelei atmosfere extraordinare cand de exemplu,in autobuze,ne intalneam cu fratii italieni,germani,portughezi…ucrainieni…discutam intre noi,fara a lua in considerare culoarea pielii,etnia sau zona de unde veneam.Un calator care nu era fratele nostru,african dupa culoarea pielii,a fost atat de impresionat de faptul ca discutam toti cei ” cu ecusoane”,ca l-am salutat si i-am vorbit,incat ,dupa o discutie lunga cu noi,cand a coborat ii explica unui alt african cu insufletire experienta traita…
Dar noi ne bazam credinta pe cunoastere,Elvis,pe un studiu aprofundat si sistematic al scripturilor ….nu pe traditii,obiceiuri,cutume….iar aceasta cunoastere ne ajuta sa facem schimbarile necesare pt.a manifesta iubire,empatie fata de semeni si devotiune fata de Iehova,Tatal ceresc.
Eu de exemplu,nu cu multi ani in urma eram un important lider judetean de partid,participand la sedinte lungi in care stabileam cine sa fie director acolo,cine dincolo,cine sa fie prefect,etc.
A fost cea mai injositoare si cea mai trista experienta din viata mea!!!Participam la mese,chefuri,alcool….incat am fost foarte aproape de pierderea familiei….
Adevarul m-a ajutat sa fac schimbari,Elvis,si nu mi-a fost usor.Insa adevarul lui Dumnezeu.cuvantul Sau este singura cale de a deveni cu adevarat oameni fericiti,de a avea o speranta indreptatita intr-un viitor fara boli,batranete,moarte….iar “personaje” pitoresti sau sfertodocti care cauta notorietate ponegrind si murdarind totul nu trebuie sa te indeparteze de Biblie.Acestia nu sunt ghidati de Biblie in actiunile lor,ci de tatal lor,pe care-l slujesc cu ardoare….Succes!!!
2 Ioan 1:7
“În lume s-au ivit mulți înșelători, care nu recunosc că Isus Christos (Dumnezeu) a venit în trup. Acesta este înșelătorul și anticristul.”
Nu, tu n-ai spus că Isus n-a venit în trup, ci ai tăgăduit deitatea Lui. Eşti anticrist!
Gigi, eşti ambiguu şi incoerent:
“Doctrina potrivit careia Isus a fost om si Dumnezeu in acelasi timp, este nebiblica” – FALS!
“Dar Isus este si coautor al creatiei, Tatal facand totul prin El” – Adevarat, şi atunci cine spui tu că este Isus? O fi vreo a treia variantă!?…
Cu tine s-ar putea să nu mai discut, dar să demasc falşii învăţători E ceea ce trebuie să fac!
Draga Gigi ,vad ca esti f entuziasmat de credinta ta ,de felul cum studiaza martorii tai Biblia ,de schimbarea din viata ta ! Dar pentru mine tot un copil ramai ,chiar daca crezi ca si mine ca Isus a fost un om ! Pentru ca pleci de la aceeasi eroare si anume ca Biblia este adevarata in tot ce scrie si ca ea nu exprima credintele religioase ale celor care au scris-o si alte ganduri care din respect pentru crestini nu le spun, ci planul lui Dumnezeu pentru noi!
Asa ca mai usor cu sfaturile ! Din lider de partid ,acum vad ca te-ai trasnformat intr-un lider „inchipuit” al adevarului,care desi crede povesti de adormit copiii, cum ca sarpele vorbeste ,magarita lui Balaamvorbeste ,Iona a stat 3 zile in burta pestelui , Dumnezeu a oprit pentru Iosua Soarele pe cer sau a omorat-o pe Sara ca s-a uitat inapoi cand ar fi pedepsit cu foc si pucioasa Sodoma si Gomora,ca Isus a blestemat smochinul si el s-a uscat si a numit-o ca model divin ce era o femeie catea,ca s-a nascut dintr-o fecioara si ca s-a ridicat la cer si cate si mai cate astfel de povesti si intamplari din Biblia ta cea sfanta , iti inchipui ca esti vreun om de ale carui sfaturi ar trebui sa tin cont pe Pamantul asta ! Nu-ti mai fa tu griji ca pierd mantuirea din Biblie ,pentru ca sunt destul de matur sa aleg din Biblie invataturile pe care le consider bune pentu mine si sa va las voua toate povestile astea de adormit copiii !
EU nu cred in vreo alta religie decat in religia mea care nu are nicio legatura cu Martorii Astia Mincinosi
Toata invatatura lor insulta porunciile Dumnezeului pt ca el si Iisus au zis clar ca toti trebuie sa credem in Tatal Sau(IN UNICUL DUMNEZEU),in Iisus Hristos si Sfanta Treime .
OFffffffffffff Dar Lumea asta s-a idolatrizat asa de mult
SI MUSULMANII ASTIA CRED CA POT CONDUCE LUMEA
Cred ei c-ar trebui sa se i-a deo mana(musulmanii si iehovanii)si sa sa-si predice invataturile lor false si mincinoase si orice alta secta sau vreun sectant sa-mi predice invatatura lor falsa
AAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!
Pai atat le trebuie ca apoi sa vezi ce credinta le dau eu lor
Crestinii si crestismul impreuna cu catolicilsmul si protestatismul (apartinand aceeleiasi origini) sunt adevaratii credinciosi respectand purunciile bibliei adevarate
Pt.Elvis:Nu sunt un lider nici “inchipuit”,nici altfel.Si nu cred in basme.Nu cred ca au vorbit nici sarpele,nici magarita,iar cu Sara ai scrantit-o rau….ea a fost sotia lui Avraam,nu a lui Lot…..Si nu-mi inchipui ca trebuie sa tii cont de sfaturile mele.
Eu nu-mi expun propriile idei si,pe cale de consecinta,nu dau sfaturi….si nu contest maturitatea unui necunoscut….deci,mai usor cu afirmatiile de acest gen.Noi nu credem in “Maria pururea Fecioara”,care avea sot si o duzina de copii…..
De distorsionarea si falsificarea adevarului nu e de vina Biblia.
Ca este in integrum cuvantul inspirat de Dumnezeu este indubitabil si noi ne sprijinim convingerile pe logica,nu pe misticism.Insa nu mai dialoghez cu persoane care refuza analiza,dialogul,cu dovezi,cu probe,inlocuindu-l cu invective,caracterizari subiective,judecati,sentinte…
De unde stia Moise cu mai mult de 3000 de ani i.e.n.ca Pamantul este suspendat in atmosfera???
De unde stia Isaia ca Pamantul este rotund???
De unde stia Solomon cum circula apa in natura?
De unde cunostea David ca la inceput suntem un embrion,descriind ceea ce,mii de ani mai tarziu stiinta a numit ” cod genetic”???
Am vazut oameni socati cand le-am aratat ACESTE lucruri in Biblie.Un profesor pensionar m-a rugat sa aduc o Biblie veche si sa-i arat acolo daca scrie tot asa….de cateva luni nu mai este ateu.Nu studiaza cu noi,nu stiu daca citeste Biblia,dar in mod cert se comporta altfel in raport cu aceasta carte.
Sau putem compara regulile sanitare expuse de Moise in cadrul celor 608 legi scrise in completarea celor 10 porunci ,cu Papirusul lui Ebers,scris in aceeasi perioada,continand tratamente si leacuri ale egiptenilor…..care propune tratarea ranilor cu rahat uman etc……..
Eu,aici,pe acest blog,apar credinta noastra,care a fost incriminata.Nu dau sfaturi,nu fac prozelitism si nu mai intru in polemici cu persoane care deturneaza subiectul,care nu au ce cauta aici ori care intra aici pt.a capata notorietate ,pt.a-si hrani frustrarile…..Succes!!!
@Gigi – e foarte bine ca nu crezi ca acele intamplari nu s-au intamplat si in realitate si ca sunt doar intamplari simbolice cu miezuri ,poate , de adevar, din care putem trage invatamintele de rigoare ! Intr-adevar ,am confundat-o pe Sara cu sotia lui Lot ,asta e , mai greseste omul !
In legatura cu intrebarile tale , de unde aveau acei oameni informatii mult peste timpul lor ,ce pot sa spun ? Daca ele nu au fost adaugate dupa ,atunci ce puteau fi decat inspiratii extraordinare pentru acea vreme , tinand cont de alte credinte , de genul : „ Pamantul se sprijineste pe o broasca sau sta pe umerii lui Atlas sau mai stiu eu …”!
E foarte bine ca iti aperi credinta ,dar iti dau un sfat ,tinand cont unde ai intrat , adica pe blogul unui protestant si cunoscandu-i credintele ,ar trebui sa ai mai multa intelegere pentru interpretarile lor si sa-ti sustii punctele documentate de vedere in imprejurari in care acest lucru e si constructiv ! Pana la urma ,conform credintei crestine , Isus e la dreapta lui Dumnezeu si in aceasta pozitie ,trebuie respectat de orice crestin ! Nu ca nu L-ai respecta ,ci doar ca sustinerea unor credinte in medii in care stii care e curentul general, e ca si cum ai face pipi impotriva vantului ,fie-mi scuzata expresia ! Asa ca ,stiindu-te un om inteligent , te sfatuiesc sa fii si intelept ,varsta ta fiind propice unor alegeri mai inteligente de abordare !
Multumesc pt.sfaturi Elvis, (parca discut cu un alt Elvis,cerebral,politicos…),in mod cert le voi lua in considerare.Insa,in ce priveste intrarea mea pe blogul unui neoprotestant nu e cauzata nici de lipsa mea de respect fata de tanarul Ciprian,care,nota bene,are cunostinte biblice remarcabile pt.mediul in care activeaza spiritual,pe care-l respect si ca om si in ce priveste opiniile domniei sale.
Am intrat pe acest blog din cauza titlului si postului introductiv,care era critic la adresa Martorilor lui Iehova.Insa Ciprian a lasat discutia libera,posteaza opiniile mele de exemplu,eu nefiind prin definitie o persoana dispusa la compromisuri.Nu agreez alimentele cu multe elemente amestecate,culori neclare ca gri sau mov,adevaruri spuse pe jumatate ” din politete ” sau “ca sa nu supere”.
Sunt mot,nascut,crescut si format ca om in inima Apusenilor,unde viata e grea,tatal meu,unchii,verii etc.au fost sau sunt mineri,meserie care nu accepta compromisul.
Adevarul biblic m-a schimbat mult,insa,din pacate,reminiscentele darzeniei specifice motilor se fac simtite…Dar,in tratarea temelor biblice nici nu putem face compromisuri.
Pentru corectitudine si toleranta il felicit pe amfitrionul nostru,Ciprian Sarivan si ii multumesc!Se dovedeste a fi o persoana de buna credinta si in ziua de azi nu gasesti multi oameni ca Sarivan Ciprian…
Sigur ca,privita din punctul de vedere al unui liber cugetator.discutia noastra poate parea conflictuala,dar,atata timp cat ne respectam reciproc,nu suntem in pericol…Ciprian dovedeste ca respecta a doua porunca pt.crestini,aceea cu iubirea de aproapele…..si noi,MI o respectam de asemenea.
Multumesc Sarivan Ciprian si multumesc Elvis!Desi sunt mai batran decat voi,discutiile acestea,cu oameni ca voi, imi dezvolta orizontul spiritual si-mi cizeleaza cultura generala.
Buna….in primul rand eu n-am nimic cu nimeni,nu condamn pe nimeni eventual condamn rautatile care se fac in lume,cauzate de oameni.Hai sa fim realisti,nimeni nu zice sa acceptam pe Martorii lui Iehova dar ganditi-va un pic….oare Martorii lui Iehova condamna celelalte religii asa cum sunt condamnati ei de celelalte religii?ati vazut voi vreun martor care sa vorbeasca urat despre alta religie?si de ce va grabti sa-i judecati?Nu cumva judecata ii apartine numai lui Dumnezeu??a judecat pe cineva vre-un martor asa cum fac celelalte religii?de ce nu luati voi Biblia si sa incepeti sa cercetati si atunci sa vedeti care este adevarul?de ce tot timpul cei care fac rele sunt ortodoxi?ati vazut vreun martor cu inima nu cu vorba,sa faca ceva necuvenit?nu vedeti ca ei mereu sun la locul lor,sunt calmi si nu se repezesc sa vorbeasca de rau pe altii?daca tot va considerati religiosi atunci de ce nu respectati poruncile lui Dumnezeu,de ce nu-i faceti si ar trebui sa stiti ca nu-i frumos sa vorbiti urat,sa condamnati pe altii si sa-i judecati iar daca voi faceti aceste lucruri inseamna ca nu sunteti religiosi cu inima ci doar cu vorba si atunci cum puteti sa vorbiti ceva ce nu stiti?cel mai bine ar fi sa citi Biblia toti cei interesati iar cei care nu au eu va garantez sa luati legatura cu Martorii lui Iehova si ei cu siguranta va vor oferii o biblie fara sa platiti nimic in schimb pentru ca ei ofera atat materialele necesare cat si invatatura fara plata.Dupa cum stim preotii nu evita nici o ocazie in care sa faca bani ceea ce nu-i frumos pentru ca Isus ne-a oferit invatatura fara sa ceara nimic in schimb.Majoritatea ii condamna pe Marorii lui Iehova dar nici un om nu are un motiv clar.Ganditi-va bine la viata si fiti buni unii cu altii.reflectati la tot si incercati voi sa faceti cercetari si veti descoperii adevarul.In Biblie veti gasi absolut toate raspunsurile la intrbarile voastre.Biblia nu ne invata sa facem diferente intre oameni iar toti cei care vorbesc urat despre martori inseamna ca fac diferente ca ei nu pot invata sa se accepte unul pe celalalt.
Imi pare foarte rau pt voi.Sper sa va gasiti adevarata cale.Dumnezeu sa va binecuvanteze!
Sunt crestin ortodox dar …. ca mereu exista un “dar” … nu imi plac multe lucruri. Nu imi place ce vad in jurul meu. Nu imi plac bogatiile ce se gasesc in biserici, nu imi place faptul ca lumea se cearta din cauza religiilor si multe altele. Nu imi plac Martorii lui Iehova cum nu imi plac crestinii fixati. Viata trebuie traita si viata trebuie sa ti-o traiesti (bineinteles daca poti) tanand cont si de cele 10 porunci, care nu sunt asa greu de urmat. Cred ca foarte multi au o viata foarte normala, munca – casa si un pic de timp liber pt a relaxa creierii si muschii. ce nu inteleg eu e de ce trebuie sa iti petreci o intreaga zi sau cateva ore bune in a descoase Biblia. In ea crezi sau nu. Punct. In Dumnezeu crezi sau nu. Punct. Dar niciodata nu va fi pace pentru ca niciodata nu a fost si vorba aia “intreaba 10 oameni un lucu iti vor da 10 parerei diferite”. Eu tin sa cred ca Dumnezeu nu ne vrea ca marionete si ca intr-o buna zi lumea isi va vedea de treaba (lasand razboaiele si alte prostii). dar invidia apare mai mereu, unii insa uitand ca daca esti gelos pe vecinul cu casa mai mare tu cam ar trebui sa muncesti mai mult sau sa te sacrifici mai mult ca sa o dezvolti si pe a ta nu sa stai toata ziua sa vorbesti de vecin si sa te chinui sa il “ingropi”. dar poate na, vecinul face bani furand sau din alte escrocherii si tu cand muncesti din greu stii c anici in 50 de ani nu ajungi unde ajunge el in 2. in cazul asta bucura-te de spatiul tau mic alaturi de familie daca se poate si incearca sa te gandesti ca mai ai cativa ani de trait. numai bine la toti si oricate religii ar fi, intr-un final vom vedea adevarul si nu toti vom fi multumiti de ce vom vedea…asta cu siguranta.
Eladio,lumea se indreapta spre mai rau,nu spre mai bine….Oamenii sunt tot mai multi,nu au hrana,servicii,scoli…asistenta medicala…Fiecare dintre noi suntem ca o ambarcatiune care,pt.a naviga corect,are nevoie de busola si de harta.Biblia este busola si harta noastra…si nu trebuie sa citim cate 2-3 ore zilnic,ci cate un capitol-doua.Deci 5-10 minute,dara sa o facem in mod regulat.Asa citim intr-un an intreaga Biblie…Este usor,nu vrei sa incerci??
da de unde ai dedus tu gigi ca eu nu citesc biblia?una e a o citi si a o intelege in modul tau si alta e a sta si a descoase fiecare cuvintel…intr-un final, crede-ma, o sa se ajunga la nspemii religii
La “nspemii” de religii s-a ajuns deja,Eladio.Dar nu din cauza Bibliei ori interpretarilor…ci din cauza de sefi si interese….
Adica ordinea a fost inversa: ma pun sef,imi creez o grupare,apoi dau interpretari care sa ma mentina pe mine lider si sa ma diferentieze de altii ca mine….
Iar pt. a nu sta si a nu descoase fiecare cuvintel,este bine ca dupa a doua sau a treia lecturare da capo al fine sa facem o cercetare tematica a Bibliei.Adica,de exemplu,sa studiem cele 12 legaminte pe care le-a incheiat Dumnezeu cu omenirea,sau pt.ce ne-a creat Dumnezeu pe noi,oamenii…
care este scopul lui Dumnezeu cu privire la omenire,ori de ce permite Dumnezeu raul…
Pavel de ex.,inainte de a ajunge apostol cunostea foarte bine tanachul (scripturile ebraice) ,insa le cunostea speculativ,critic,in stilul fariseilor…Dupa ce a devenit crestin,Pavel a recurs la un studiu sistematic…intelegand DIN ACELEASI SCRIPTURI ca Isus este Mesia ..si dovedind peste tot aceasta…citind din ACELEASI SCRIPTURI.
Numai bine!!!
vad ca va certati pe lucruri care nu le cunoasteti . ar trebui sa va rugati la dumnezeu sa va dea lumina . am vazut pareri pro si contra despre isus. ce n au inteles multi este ca nici un om nu si da viata pentru nimic . ca sa poti sa ti dai viata trebuie sa stii un adevar necombatabil .isus stia acest adevar .el a fost dus ca un miel la junghiere adica s a supus voii lui dumnezeu . a te supune nu inseamna a te razvrati . cel ce s a razvratit a fost izgonit din raiul lui dumnezeu.acesta a fost diavolul care dupa caderea lui a pus stapinire pe inima omului ,adica pe firea omului ,unde locuieste in prezent la fiecare om care i face voia . isus a spus ; ori faceti binele [adica veniti la mine pentru ca numai el poate sa scoata raul din inima omului prin puterea duhului lui dumnezeu] sau faceti raul adica voia firii care sta impotriva lui dumnezeu . nimeni nu poate lupta si invinge pe diavol decit cu puterea duhului lui dumnezeu. dumnezeu nu poate sa ajute omul atita timp cit nu recunoaste jertfa lui pe cruce pentru ca omul este pacatos si dusman al lui dumnezeu , deoarece a nesocotit pe dumnezeu in gradina edenului, diavolul avind drept legal asupra omului fara isus. din momentul acceptarii lui isus dumnezeu isi revendica dreptul asupra omului pentru c a platit pentru el . el care nu a avut pacat a luat pacatele tuturor oamenilor nu numai din acea vreme ci de la intemeierea lumii si pina la sfirsitul ei , si i le a dus diavolului in iad spunindu i ca sunt ale lui, pentru ca el ii face pe oameni sa pacatuiasca .neavind pacat iadul si locuinta mortilor nu l poate retine, si inviaza a treea zi dupa scripturi. le doresc celor care dau drumul la cuvinte prea usor sa se gindeasca bine sau de zece ori inainte de a batjocori ce nu cunosc. caci din cuvintele tale vei fi scos vinovat si din cuvintele tale vei fi scos nevinovat. inca un indiciu ; credeti ca dumnezeu ar ingadui ca cineva sa vorbeasca in numele lui fara sa l pedepseasca? aveti grija dar sa nu luptati impotriva lui dumnezeu. inca ceva ,pe nimeni nu o sa l mintuiasca religia , ci credinta adevarata in adevar adica in isus. va doresc pace in suflet la toti.
si de ce aud mereu ca Martorii lui Iehova au religia corecta?
De asta ma mir si eu!
AMIN
Ar trebui sa va dea de gandit nu sa va mire!
Acest comentariu il scriu cu strangere de inima Ciprian.
Ce ma mira pe mine la tine este ca mai degraba esti dispus sa raspunzi la un comentariu nefavorabil la adresa Martorilor lui Iehova decat sa corectezi o atitudine nepotrivita.
Ai avut destule ocazii sa corectezi comentarii denigratoarea si vorbiri jignitoare dar ai ales mai degraba sa pui paie pe foc decat sa indrepti crestineste lucrurile.
Noi crestinii trebuie sa urmarim pacea in relatiile cu altii. Evident ca nu se poate cu toti de aceea ti-am si spus ca m-am retras din discutie. Nu pot discuta cu persoane al caror limbaj mi-e imposibil sa-l reproduc cu atat mai putin sa le raspund pe masura. M-as cobora prea mult si l-as supara pe D-zeu.
Am facut deja prostia de a face glume pe seama unora care “au sarit calul”. Si nu am facut bine!
Sa nu creada vreunul ca nu am replica. Mi-e mult prea usor sa desfiintez un om limitat, ingramadit in prostia lui.
Unora de pe blogul tau nici nu a trebuit sa le raspund pt ca si-au dat singuri in cap, nici nu a trebuit sa-mi aduc vreo contributie. Doar un copy-paste si propriile-i cuvinte l-au murdarit din crestet pana-n talpi.
Unor astfel de oameni ai fi putut sa le spui: “ma mira ca iti spui crestin!” Dar nu ai facut-o. Ba mai rau, le-ai tinut isonul.
Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun asta dar nu am vazut la tine obiectivitatea pe care ma asteptam s-o vad la un crestin care vrea sa-l imite pe Isus.
Eu am citit articolele tale cu obiectivitate, ti-am respectat opiniile chiar si atunci cand nu am fost de acord cu ele. Mi-au placut unele articole si nu m-am ferit sa-ti spun asta chiar daca am vazut ca esti pornit impotriva Martorilor lui Iehova.
Pot vedea partea frumoasa la un om si sa fac abstractie de ceea ce nu-mi place. Asa face D-zeu, asa a facut si Isus.
Numai asa poti urmari pacea, numai asa poti sa ajuti pe cineva sa cunoasca adevarul si sa se apropie de D-zeu, privind la calitatile lui si respectandu-l chiar si atunci cand nu esti de acord cu el. El singur isi va da seama, datorita purtarii tale, ca esti pe calea cea buna. Nu blamand, nu denigrand, si nu jignind!
Din pacate esti prea pornit sa ne blamezi.
Vreau sa inchei cu o dedicatie pt tine si cititorii tai.
Incercati sa-i ridicati pe altii nu sa-i schiloditi prin cuvinte jignitoare si atitudini rautacioase. E mult prea usor sa fii mitocan, needucat, rautacios, meschin, plin de ura si prejudecati, dar e f greu in societatea in care traim sa fim intelegatori, empatici, respectuosi si binevoitori.
Sa va dea D-zeu intelepciune.
Recent am citit o brosura publicata de Martorii lui Iehova referitor la Trinitate. Cartea era subiectiva cu expresii scoase din context. De exemplu fapul ca unul din cei mai mari teologi protestanti Karl Barth spune ca D Tatal, D Fiul si D Duhul nu sunt de aceiasi esenta in toata Scriptura. Plus la toate se aduc argumente prostesti contra Trinitatii. Trebuie sa aiba si Martorii bunul simt si sa nu prezinte lipsa lor de cunostinte drept desteptaciune. Fac master in teologie si nu-mi place ca cineva care nu cunoaste nimic sa de dea destept. Am mers la o intrunire a Martorilor pentru a scrie ceva analiza si niste tineri care nu cunosteau nimic se comportau dindu-se intelepti in Biblie ca eu ma simteam “cel mai lipsit de cunostinte dintre toti”.
De asta am fost si eu subiectiv
Ciprian, nimeni nu-mi poate da dreptul mie sa spun despre cineva ca nu stie nimic si ca altii sunt lipsiti de cunostinte doar pt ca nu vad lucrurile ca mine.
Nu intereseaza pe nimeni, cred, ca eu citesc Biblia, o studiez si sunt cursanta in cadrul unui program special de instruire teocratica. Nu-i un motiv sa ma ingamf.
Bunul simt nu-mi da dreptul sa ma consider mai presus de altii pt ca in mod cert altii, indiferent cat de neinstruiti ar parea, am ce invata de la ei.
Ciprian, n-o spun pt a te supara, pt ca in ciuda criticilor tale la adresa Martorilor, ai calitati pe care le admir.
Nu am fost ipocrita cand ti-am spus ca-mi esti simpatic si chiar imi face placere si sa-ti citesc articolele, si sa vorbesc cu tine.
Totusi ar fi util pt tine sa faci unele “retusuri” la personalitatea ta, placuta de altfel.
Nu o lua ca pe un indemn din partea unei Martore ci ca pe un indemn din partea apostolului Pavel. Filipeni 2:1-8
Nu mai fii subiectiv, strica!
NYKY:In primul rand,te salut.Apoi,haide sa vedem daca spusele tale sunt conforme Bibliei;;;
In primul rand,Diavolul NU a fost trimis in “iad”.El era in cer in timpul lui Iov,iar despre alungarea lui si a hoardelor de ingeri rai care l-au urmat in razvratire se scrie in Apocalipsa ca fiind in viitor,cel putin cu anii 95-97 e.n.
Termenul IAD este tradus din evreiescul SHEOL si grecescul HADES sau HAIDES,ambii termeni insemnand “mormant” sau “locuinta a mortilor”.De altfel,sute de traduceri biblice o fac utilizand Acesti termeni,nu acela de IAD.
Cand a fost alungat din cer,Biblia spune: “Vai de voi pamant si mare,caci Diavolul s-a pogorat la voi,cuprins de o manie mare”…Unde, NYKY?? In iad???NU!!! La noi,aici…Si nu vezi ca e “vai de noi”??Suntem tot mai rai,egoisti,ipocriti,needeucati…
Diavolul va fi “legat” pt.1000 de ani,adica va fi facut inactiv,dar aceasta in viitor…pt.perioada domniei de 1000 de ani a lui Isus .La sfarsit,Diavolul va fi dezlegat pt.putin timp,dupa care va fi aruncat “in iazul de foc si sulf,…care este moartea a II a “.
Si de unde ai scos ideea cu dreptul legal al Diavolului asupra cuiva??CINE A DAT O ASTFEL DE LEGE,unde si cand??
Pe noi nu ne mantuieste nici religia,DAR NICI CREDINTA….La Romani 10:10 scrie Pavel ca “prin credinta din inima se ajunge la NEPRIHANIRE si PRIN MARTURISIRE CU GURA LA MANTUIRE.Prin ce NYKY??Prin marturisire….
D-le Ciprian,daca aveti de obiectat la brosura noastra despre trinitate,va invit la o dezbatere ,AICI.Va asigur ca sunt o persoana pe care nu o puteti acuza de nestiinta.
Dvs.puteti schita cateva obiectiuni,iar eu va raspund.Pt.ca nu e frumos sa scrieti despre lipsa de cunostinte a martorilor lui Iehova,asa,”la gramada”…Pe mine,pe Dianna,pe aproape toti ne jigniti….Eu nu am master in teologie,dar precis ca am de exemplu mai multi ani de pregatire teologica organizata (scoala) decat dvs….
Nu afirm ca brosura cu trinitatea ar fi perfecta.Este fara indoiala un bici aspru pt.trinitarieni.Insa,nu e corect sa o combatem prin negare ori invective,ci prin analiza….Asa,ca niste crestini seriosi,rationali,corecti.Si trebuie sa o analizam nu la lumina afirmatiilor contradictorii ale lui Karl Barth,ci la lumina Bibliei…Unde trinitatea lipseste cu desavarsire…in context istoric
( Enoh,Noe,Avraam,Moise,David,Isaia,Daniel,etc.NU AU CREZUT IN TRINITATE),teologic (Biblia spune: …avem UN SINGUR DUMNEZEU-TATAL..) si ca practica in biserica
( dogma fiind statuata in biserica deabia la Conciliul Ecumenic de la Constantinopole,la anul 382 e.n.,pe cale de consecinta aceasta NEEXISTAND dinainte).
Desi ati declinat in general invitatiile mele de a face analize teologice,semantice si doctrinare,cred ca este in interesul ADEVARULUI sa procedam asa,pt.a stabili corect,la lumina Bibliei care este adevarul….inclusiv cu privire la trinitate.Succes!!!
D-le Gigi nu pun la indoiala cunostintele d-voastre in domeniul doctrinar al Martorilor lui Iehova. Daca considerati ca ceea ce spuneti este corect atunci e bine. Daca consideri brosura ca fiind un bici, atunci cu tot respectul, dar consider ca este mai degraba o incercare de a scrie a unui incepator care a adunat citeva versete, excluzindu-le pe altelea.
Incercati pt d-voastra sa analizati Gen 18:1-2 in corelatie.
Un masterand in teologie vine cu astfel de “argumente”??Adica Avraam L-A VAZUT PE DUMNEZEU in trei exemplare?? NIMENI NU L-A VAZUT PE DUMNEZEU!!! ne spune Biblia si ne spune Isus…Tocmai acest lucru este unul din argumentele faptului ca dumnezeirea lui Isus este diferita de a Tatalui…pe El l-au vazut multi…inclusiv Stefan a vazut “gloria lui Dumnezeu si pe Domul Isus la dreapta Sa”…Ce a vazut d-le Ciprian??L-a vazut pe Dumnezeu??NU!!! L-a vazut pe Isus in glorie cereasca??DA!!! Este deci Isus Dumnezeu Atotputernic,egal Tatalui??NU!! …pt. ca nu l-ar fi putut vedea…Acolo(in fata cortului lui Avraam) nu era Dumnezeu,ci erau 3 ingeri(soli,trimisi) ai lui Dumnezeu,iar la patriarhi si la evrei mai tarziu era o cutuma in a numi Dumnezeu pe oricine nu era o fiinta pamanteasca….Si nu i-a numit Dumnezeu,ci IHWH,sau Iehova cum puteti citi in Biblia Galaction sau in NWT.El insa stia ca …”este UN SINGUR IEHOVA”.!!
Deci,sa fim seriosi,argumentul nu “tine”,pt.ca acolo NU era Dumnezeu,Avraam NU l-a vazut pe Dumnezeu,pe cale de consecinta din cele doua versete NU rezulta “trei intr-unul”…
Iar daca brosura este -din punctul dvs.de vedere-o incercare puerila,adresata incepatorilor,cu tot respectul tinere Sarivan Ciprian,de ce nu vreti sa o analizam impreuna???Va raspund eu:pt.ca nu puteti,pt.ca brosura este un material bine structurat,bine si logic dar mai ales biblic argumentat,iar o discutie pe aceasta tema este mai mult decat disconfortabila pt.dvs.Personal am avut onoarea de a discuta pe tema trinitatii cu teologi de marca din Romania,chiar inainte de a fi martor al lui Iehova dar si dupa…..
Puteti aduce NUMAI argumente “trase la tema” ca si cele doua versete din Genesa…Si,stiti ce ma mira cel mai mult??In timp ce eu comentez orice afirmatie a dvs.,orice verset biblic cu care argumentati,dvs.ignorati versete ca:”avem UN SINGUR DUMNEZEU,TATAL”….
Va astept cu primele observatii sau,daca nu,cred ,ca unul mai batran decat dvs., ca este mai bine sa nu mai acuzati fara temei invataturile noastre ….
Si sa va spun un secret despre mine: nu cunosc numai invataturile martorilor lui Iehova.Am studiat tone de carti religioase,de la “Istoria religiilor” a lui Mircea Eliade pana la carti neoprotestante,scrieri ale lui Iosif Ton,Aurel Popescu,Ellen White,etc….apoi Coranul,carti despre budisti,shintoisti,Cartea lui Mormon,carti despre ba’hai,etc…M-am botezat la 47 de ani,stimate domn,pana la acea varsta eu nu am fost membru al unei biserici,dar am citit multe despre religii,pt.ca m-a pasionat subiectul…
Gigi te-am rugat sa analizezi pentru tine. Nimeni nu L-a vazut pe Dumnezeu, dar totusi e clar din text ca Avraam a vazut pe Dumnezeu in trei persoane. Mai departe poti spune ce vrei, dar ti-am prezentat un text pe care nu l-ai analizat, ci ai expus convingerile tale.
eu discut de mult timp cu o martora si incerc sa ii deschid ochii. legat de trinitate, dupa ce i-am spus parerea mea si i-am argumuntat cu Biblia, ea mi-a raspuns:
Învaţă Biblia că „Spiritul sfânt“ este o persoană?
Unele versete care vorbesc despre spiritul sfânt („Duhul sfânt“, BC) ar putea părea că se referă la o persoană. De exemplu, spiritul sfânt este definit drept un ajutor (greceşte parákletos; ‘Mângâietorul’, BC, SS 1874) care „va învăţa“, „va depune mărturie“ şi „va spune ce aude“ (Ioan 14:16 [vezi BC, nota de subsol], 17, 26; 15:26; 16:13). Dar alte versete arată că unii oameni ‘s-au umplut’ de spirit sfânt şi că alţii au fost ‘botezaţi’ cu el sau ‘unşi’ cu acest spirit (Luca 1:41; Mat. 3:11; Fap. 10:38). Aceste ultime referiri la spiritul sfânt categoric nu pot indica o persoană.
Pentru a înţelege ce învaţă în ansamblu Biblia, trebuie să ţinem cont de toate aceste versete. Care este concluzia raţională? Aceea că primele versete citate folosesc o figură de stil, personificând spiritul sfânt al lui Dumnezeu, forţa sa activă, la fel cum Biblia personifică înţelepciunea, păcatul, moartea, apa şi sângele. (Daca te intereseaza unde citim aceste personificari, scrie-mi).
Sfintele Scripturi ne dezvăluie numele Tatălui, Iehova. Ele ne arată că Fiul are numele Isus Cristos. Dar nicăieri în Scripturi nu se dă un nume spiritului sfânt.
În Faptele 7:55, 56 se relatează că, într-o viziune, Ştefan l-a văzut în cer pe „Isus stând la dreapta lui Dumnezeu“. Dar el nu spune că ar fi văzut şi spiritul sfânt.
Aceeasi idee este sustinuta daca citim Revelatia sau Apocalipsa 7:10
Apocalipsa 7:10 şi strigau cu glas tare, şi ziceau: “Mântuirea este a Dumnezeului nostru, care stă pe scaunul de domnie, şi a Mielului!”
Este amintit Dumnezeu, separat Isus – in calitatea sa de Miel, spiritul sfant nu este amintit, ceea ce e si normal, din moment ce spiritul este forta activa a lui Dumnezeu.
O enciclopedie catolică afirmă următoarele: „Majoritatea textelor din N[oul] T[estament] vorbesc despre spiritul lui Dumnezeu ca despre ceva, nu ca despre cineva. Lucrul acesta se observă îndeosebi în paralelismul dintre spiritul şi puterea lui Dumnezeu“. În aceeaşi lucrare se arată că „apologeţii [scriitori creştini greci din secolul al II-lea] vorbeau cu foarte mare reţinere despre Spirit; cu puţină intuiţie, se poate spune că vorbeau foarte impersonal“. — New Catholic Encyclopedia, 1967, vol. XIII, p. 575, şi vol. XIV, p. 296.
Este de acord Biblia cu cei ce susţin că Tatăl şi Fiul nu sunt persoane separate şi distincte?
Mat. 26:39, BC: „Mergând puţin mai înainte, [Isus Cristos] a căzut cu faţa la pământ şi S-a rugat, zicând: «Tatăl Meu, dacă este cu putinţă, să treacă de la Mine paharul acesta! Totuşi, nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu»“. (Dacă Tatăl şi Fiul nu ar fi fost persoane distincte, această rugăciune nu ar fi avut sens. Isus şi-ar fi adresat rugăciunea lui însuşi, iar voinţa sa ar fi fost neapărat voinţa Tatălui.)
Eladio, si de aici reiese atat de clar ca cei doi nu pot fi aceeasi persoana!
Ioan 8:17, 18, BC: „[Isus le-a răspuns fariseilor:] În Legea voastră este … scris că mărturia a doi oameni este adevărată; despre Mine Însumi mărturisesc Eu, şi despre Mine mărturiseşte şi Tatăl, care M-a trimis“.
Din nou un verset care care nu poate fi interpretat altfel…. daca marturia lui Isus si marturia Tatalui sunt doua marturii, e clar ca ei doi sunt doua persoane.
Arată Biblia că toţi cei despre care se spune că fac parte din Trinitate sunt eterni, fără început?
Col. 1:15, 16, BC: „[Isus Cristos] este chipul Dumnezeului Celui nevăzut, Cel Întâi născut peste toată creaţia; pentru că prin El au fost create toate lucrurile, cele care sunt în ceruri şi pe pământ“. În ce sens este Isus Cristos „Cel Întâi născut peste toată creaţia“?
1) Trinitarienii spun că „întâi născut“ înseamnă aici: principal, proeminent, cel mai distins. În acest fel, ei arată că Cristos nu face parte din creaţie, ci este deasupra tuturor creaturilor. Dacă aşa ar sta lucrurile şi dacă doctrina Trinităţii ar fi adevărată, atunci de ce nu se spune şi despre Tatăl, şi despre spiritul sfânt că sunt întâi născuţi peste toată creaţia? Biblia aplică însă această expresie numai la Fiul. Expresia „întâi născut“ arată, conform sensului ei obişnuit, că Isus este cel mai în vârstă dintre fiii care alcătuiesc familia lui Dumnezeu.
2) Expresia „întâi născut“ apare de peste 30 de ori în Biblie, înainte de Coloseni 1:15, şi, ori de câte ori se referă la creaturi vii, are acelaşi sens: întâiul născut face parte dintr-un grup. „Întâiul născut al lui Israel“ este unul dintre fiii lui Israel; „întâiul născut al faraonului“ este unul dintre membrii familiei faraonului; „întâii născuţi“ ai animalelor sunt şi ei tot animale. De ce vor atunci unii să atribuie alt sens acestei expresii în Coloseni 1:15? Fiindcă Biblia face aşa sau mai degrabă fiindcă ei ţin cu tărie la convingerile lor şi caută dovezi pentru a le susţine?
3) Coloseni 1:16 (BC) îl exclude oare pe Isus din categoria creaturilor atunci când spune că „prin El au fost create toate lucrurile … Toate lucrurile au fost create prin El şi pentru El“? Cuvântul grecesc tradus aici prin „toate lucrurile“ este pánta, o formă flexionară a lui pas. În Luca 13:2, BC redă acest termen prin „toţi ceilalţi“, iar BO prin „toţi“ (vezi şi Luca 21:29 şi Filipeni 2:21, atât în versiunea BC, cât şi în BO). În armonie cu tot ce spune Biblia despre Fiul, NW acordă termenului pánta acelaşi sens şi în Coloseni 1:16, 17, redând acest text astfel: „Prin el au fost create toate celelalte lucruri … Toate celelalte lucruri au fost create prin el şi pentru el“. Astfel, reiese că şi el este o fiinţă creată, o parte din creaţia lui Dumnezeu.
Apoc. [Rev.] 1:1; 3:14, BC: „Descoperirea lui Isus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu … «Îngerului bisericii din Laodicea scrie-i: „Iată ce zice Cel care este Amin, Martorul credincios şi adevărat, începutul (greceşte arkhé) creaţiei lui Dumnezeu“»“. Este corectă această redare? După concepţia unora, versetul ar vrea să spună că Fiul a fost ‘cel care a început creaţia lui Dumnezeu’, ‘sursa supremă’ a acesteia. Dar, potrivit unei lucrări (Greek-English Lexicon, de Liddell şi Scott), sensul principal al cuvântului arkhé este „început“ (Oxford, 1968, p. 252). Concluzia logică este că persoana care vorbeşte în Apocalipsa 3:14 este o creatură, prima dintre creaturile lui Dumnezeu, şi că a avut un început.
Compara acest text cu Proverbele 8:22, pe care ai amintit si tu, si care se referă la Fiul, el fiind în acest verset înţelepciunea personificată.
Proverbele 8:22 Domnul m-a făcut cea dintâi dintre lucrările Lui, înaintea celor mai vechi lucrări ale Lui.
Insa, Dumnezeu a fost intotdeauna intelept, deci intelepciunea a existat intotdeauna, fiind una dintre calitatile lui Dumnezeu. Astfel, cel e a fost “facut” inaintea celor mai vechi lucrari este Isus. Isus a participat la crearea tuturor celorlalte lucruri, a fost nascut (daca iti place mai mult cuvantul) inainte de orice altceva sau oricine… Si tot lui i-a zis Dumnezeu: “Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră;” – El a vorbit cu Fiul lui, care dupa propria marturie din Proverbele 8, a fost de fata, ba mai mult, a participat la procesul de creatie.
Arată Biblia că, dintre cei despre care se spune că fac parte din Trinitate, niciunul nu este mai mare sau mai mic decât celălalt, ci toţi sunt egali şi atotputernici?
Mar. 13:32, BC: „Cât despre ziua aceea sau ceasul acela, nu ştie nimeni: nici îngerii care sunt în cer, nici Fiul, ci numai Tatăl“. (Desigur, nu aşa ar sta lucrurile dacă Tatăl, Fiul şi Spiritul sfânt ar fi egali, formând o singură Divinitate. Iar dacă Fiul nu ştia acest lucru din cauza limitelor naturii sale umane, aşa cum susţin unii, întrebarea este de ce nu ştia Spiritul Sfânt?)
Ce parere ai?
Mat. 20:20–23, BC: „Mama fiilor lui Zebedei s-a apropiat de Isus … «Porunceşte», a zis ea, «ca, în împărăţia Ta, aceşti doi fii ai mei să stea unul la dreapta Ta şi altul la stânga Ta.» Şi răspunzând, Isus a zis: … «veţi bea paharul Meu, dar a sta la dreapta Mea şi la stânga Mea nu este un lucru pe care Eu să-l dau, ci este păstrat pentru aceia pentru care a fost pregătit de Tatăl Meu»“. (Cât de ciudată ar fi această afirmaţie dacă, aşa cum se spune, Isus ar fi Dumnezeu! Oare şi aici a răspuns Isus numai potrivit „naturii sale umane“? Dacă Isus a fost într-adevăr, după cum spun trinitarienii, „Dumnezeu-om“ — adică atât Dumnezeu, cât şi om, nu doar unul sau altul —, ar mai fi logică o asemenea explicaţie? Oare cuvintele din Matei 20:23 nu demonstrează mai degrabă că Fiul nu este egal cu Tatăl şi că Tatăl a rezervat pentru sine anumite drepturi?)
E clar ca cei doi sunt fiinte distincte, si Tatal are drepturi mai mari decat Fiul.
Mat. 12:31, 32, NTP: „Orice păcat şi blestem [blasfemie, NW] li se va ierta oamenilor, dar blestemul împotriva Spiritului nu va fi iertat. Dacă va spune cineva un cuvânt împotriva Fiului omului, i se va ierta; dar dacă vorbeşte cineva împotriva Spiritului Sfânt, nu i se va ierta, nici pe această lume, nici în cea viitoare“. (Dacă Spiritul sfânt ar fi o persoană şi ar fi Dumnezeu, atunci acest pasaj ar contrazice categoric doctrina Trinităţii, deoarece din el reiese că Spiritul sfânt este într-un fel mai mare decât Fiul. Cuvintele lui Isus dovedesc mai degrabă că Tatăl, căruia îi aparţine „spiritul“, este mai mare decât Isus, Fiul omului.)
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine“.
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos“. (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)
1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi“.
Atât termenul ebraic Shaddái, cât şi cel grecesc Pantokrátor sunt traduşi prin „Atotputernic“. În limbile originale, ambii termeni sunt folosiţi în mod repetat cu referire la Iehova, Tatăl (Ex. 6:3; Rev. 19:6). Niciunul dintre cei doi termeni nu se referă vreodată la Fiul sau la spiritul sfânt.
Arată Biblia că fiecare dintre cei despre care se spune că fac parte din Trinitate este Dumnezeu?
Isus a zis în rugăciunea sa: „Tată, … viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu“ (Ioan 17:1–3, BC; sublinierea noastră). (Majoritatea traducerilor folosesc aici expresia „singurul Dumnezeu adevărat“ cu referire la Tatăl. Cum poate numai unul să fie „singurul Dumnezeu adevărat“ dacă există încă două persoane care sunt Dumnezeu în aceeaşi măsură? Ceilalţi care sunt numiţi „dumnezei“ trebuie să fie sau dumnezei falşi, sau o simplă reflectare a Dumnezeului adevărat.)
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi“. (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos“. (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul“ lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu“. Mai târziu, când se afla în cer, el a folosit din nou această expresie, aşa cum reiese din Revelaţia 3:12. Dar în Biblie nu găsim niciodată vreun pasaj în care Tatăl să-l numească pe Fiul „Dumnezeul meu“, nici în care Tatăl sau Fiul să numească spiritul sfânt „Dumnezeul meu“.)
Ioan 20:17 “Nu mă ţine”, i-a zis Isus; “căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu. Ci, du-te la fraţii Mei, şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru.”
Apocalipsa 3:12 Pe cel ce va birui, îl voi face un stâlp în Templul Dumnezeului Meu, şi nu va mai ieşi afară din el. Voi scrie pe el Numele Dumnezeului Meu şi numele cetăţii Dumnezeului Meu, noul Ierusalim, care are să se pogoare din cer de la Dumnezeul Meu, şi Numele Meu cel nou.
Isus il accepta pe Dumnezeu, pe Tatal ca si Dumnezeul lui, la fel cum este si Dumnezeul nostru, al oamenilor. Deci, intre ei exista DIN ACEST PUNCT DE VEDERE acelasi raport care exista si intre Dumnezeu si noi. Ei nu sunt aceeasi fiinta, la fel cum nici noi suntem aceeasi fiinta cu Dumnezeu.
VOI CE PARERE AVETI? Si vreau mai ales parerea lui Ciprian (Sarivan)
Eladio,eu cred ca este o analiza (aproape) exhaustiva…Eu,un martor cu experienta,cu responsabilitati,am avut surpriza placuta a unor cercetari pe care nu le-am facut,deci am invatat din acest comentariu…
Nu inteleg de ce dvs.cereti parerea NOASTRA asupra subiectului si nu ceea ce reiese din Biblie despre acesta.
Daca sunteti liber cugetator ori agnostic,atunci va inteleg…dar cred ca este imposibil pt.cineva sa incerce sa contrazica pe baza Bibliei aceasta analiza fara a cadea in desuetudine…Oricum,astept cu interes parerile cititorilor si ma mai intereseaza un lucru:sa o cunosc pe sora care v-a scris un asemenea comentariu.Se poate??
eu dupa ore si ore de discutii cu ea nu am ajuns la un “numitor comun” pe baza religiei. am cerut pareri, parerile pot fi luate chiar din Biblie, nu neaparat personale. a recunoscut insa (ea) ca martorii au gresit sa faca profetii, deoarece sunt nu sunt in armonie cu Biblia. Ma rog, e si normal ca fiecare sa isi apere religia si sa si-o considere “perfecta”. adresa mea de mail e wutanghiddenmember@yahoo.com si mi-o fac publica, nu e o problema, deci astept un e-mail pentru alte detalii sau nelamuriri, deci Domnul Gigi imi poate trimite un e-mail pt a il pune in contact cu “sora”
Cu “profetiile” a gresit…Noi NU PROFETIM..Au fost unele intelegeri gresite cu privire la sfarsitul lumii,insa prin interpretarea eronata a scrierilor editate de WT.
Multumesc pt.adresa ,Eladio…iar la un punct comun nu cu ea sau cu mine trebuie sa ajungeti…ci cu Biblia.
Toti filozofati in legatura cu cine va ajunge in cer dar nu stiu la ce foloseste asta. Cred ca D-zeu ii dragoste si am fost creati ca sa gustam bunatatea Lui si nu altceva. Cand o se ne preocupe mai mult bunatatea de cat filozofiile si doctrinele care cu nimic nu ne apropie de cer, atunci poate chiar o sa aflam despre ceea ce cu adevarat ii necesar sa stim. Ca sa faci un bine nu necesita intelepciune.